موبایل و تبلت

بولیت و مدیاتک اولین موبایل با پیام رسان ماهواره ای عرضه می کنند

به نظر می رسد که مرز اتصال بعدی بعد از 5G، شبکه 6G نیست بلکه پیام رسانی از طریق ماهواره است. اپل قبلاً یک سیستم SOS و اشتراک‌گذاری مکان راه‌اندازی کرده و T-Mobile و اسپیس ایکس در حال کار بر روی یک سیستم ارتباطی عمومی‌تر هستند. اکنون شرکت بریتانیایی بولیت ادعا می‌کند که با راه‌اندازی “نخستین گوشی هوشمند با پیام‌رسان ماهواره‌ای” آنها را شکست خواهد داد.

برخلاف SOS اپل از طریق ماهواره، سیستمی که Bullitt توصیف می‌کند، پیام‌رسانی یکپارچه را بین کاربری متصل به یک ماهواره و کاربر دیگر متصل به یک شبکه سلولار معمولی امکان‌پذیر می‌کند. سیستم اپل فقط به شما امکان می‌دهد با خدمات اضطراری از دو طریق ارتباط برقرار کنید، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی یک طرفه است.

اگر نام آن را نشنیده‌اید، Bullitt برای برخی از برندهای معروف – گوشی های Cat و همچنین دستگاه‌هایی مانند Motorola Defy – تلفن‌های مقاوم می‌سازد. این گوشی‌های بادوام فوق‌العاده اغلب برای متخصصانی به بازار عرضه می‌شوند که ممکن است نیاز به کار در این زمینه داشته، و به دور از دکل‌های تلفن همراه و نقاط اتصال Wi-Fi باشند. این اطمینان که آنها همیشه می توانند در هر کجا که هستند پیام ارسال و دریافت کنند، امتیاز بزرگی برای پایگاه مشتریان Bullitt خواهد بود.

این پروژه به مدت 18 ماه با مشارکت مدیاتک در حال انجام است. در اوایل سال جاری مدیاتک مودم NTN خود (Non-Terrestrial Network) را با آزمایش آن در شرایط آزمایشگاهی به نمایش گذاشت. این شرکت که آزمایش اتصال به یک ماهواره را در مدار پایین زمین (LEO) شبیه سازی کرد؛ ماهواره‌ای که در ارتفاع 600 کیلومتری سطح زمین با سرعت 27 هزار کیلومتر برساعت درحال چرخش است. به گفته Bullitt، اولین تلفن‌های دارای سرویس ماهواره‌ای دو طرفه (و خود سرویس ماهواره‌ای) در سه ماه اول سال 2023 در دسترس خواهند بود. آنها با یک سال پیام اضطراری رایگان ارائه خواهند شد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا