اینترنت یکی از قدرتمندترین و مفیدترین ابزارهایی است که در حال حاضر در اختیار داریم، اما اغلب با مشکلاتی رو به رو است. وقتی این اتفاق می افتد، اولین و بهترین ابزار تشخیصی برای اجرا، تست سرعت اینترنت است. به طور معمول، این ممکن است به معنای پیمایش به یک صفحه وب و اجرای یک آزمایش باشد، اما اگر اینترنت شما مشکل دارد، ممکن است این کار اغلب دشوارتر از آن چیزی باشد که در ابتدا به نظر می رسد.

خوشبختانه، طیف گسترده‌ای از افزونه‌های مختلف کروم وجود دارد که به شما امکان می‌دهد سریع و آسان از درون مرورگر خود تست کنید. در اینجا پنج مورد از بهترین ها آورده شده است.

1. Speedtest by Ookla

اولین رتبه در این لیست Speedtest by Ookla است. اگر اصلاً با تست‌های سرعت اینترنت آشنا هستید، احتمالاً در گذشته با Speedtest by Ookla مواجه شده‌اید. این ابزار یکی از محبوب ترین تست های آنلاین موجود است و دلیل خوبی هم دارد. Ookla یک آزمایش خوب ارائه می دهد که سریع و دقیق است بدون اینکه زیاد در راه ویژگی های مختلف باشد.

استفاده از این افزونه نیز بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که افزونه را از کروم وب استور نصب کنید و سپس به نوار افزونه در مرورگر خود بروید. روی آیکون آن کلیک کنید؛ با این کار Speedtest by Ookla برای شما باز می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه بزرگ ضربان دار Go کلیک کنید و افزونه شروع به انجام کار برای شما خواهد کرد.

این تست بسیار سریع است، همه چیز در نظر گرفته شده، و اطلاعات اولیه ای را که احتمالاً می خواهید ببینید مانند پینگ، سرعت دانلود و نرخ آپلود را به شما نشان می دهد. هنگامی که نتایج خود را دریافت کردید، می توانید آنها را با استفاده از یک لینک یا مستقیماً در فیس بوک و توییتر به اشتراک بگذارید، و حتی می توانید یک حساب کاربری برای ذخیره سابقه آزمایش خود ایجاد کنید. این می تواند راهی عالی برای تعیین اینکه آیا کیفیت اینترنت شما رو به کاهش است یا حتی بهبود می یابد.

2. Speedtest Pro

در مرحله بعد، ما Speedtest Pro را داریم. اگر به دنبال چیزی هستید که کمی عمیق‌تر و کمی بیشتر از سایر ورودی‌های این لیست داشته باشد، Speedtest Pro مکانی عالی برای این موضوع است. اگر می‌خواهید از Speedtest Pro استفاده کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که افزونه را از کروم وب استور نصب کنید و سپس از نوار افزونه خود به آن دسترسی داشته باشید.

تست می تواند کمی کندتر از برخی از گزینه های دیگر در این لیست باشد، اما نکته مثبت این است که می توانید به نتیجه نهایی اطمینان بیشتری داشته باشید. هرچه زمان بیشتری برای آزمایش اتصال اینترنت خود صرف کنید، نتیجه دقیق‌تر است. تست سرعت پینگ، سرعت دانلود و سرعت آپلود را پس از اتمام به شما نشان می دهد، اما جایی که Speedtest Pro واقعا می درخشد اطلاعات اضافی است که می توانید از آن بدست آورید.

به عنوان مثال، هنگامی که از یک صفحه بازدید می کنید، Speedtest Pro به شما نشان می دهد که چقدر طول کشید تا آن صفحه بارگذاری شود، و همچنین تعداد درخواست های شبکه برای انجام این کار ارسال شده است. این می تواند اولین گام برای کشف چگونگی بهبود سرعت اینترنت شما باشد. این را می توان در تنظیمات Speedtest Pro نیز تنظیم کرد، بنابراین اگر به دنبال کمی سفارشی سازی هستید، می توانید از اینجا نیز به آنجا بروید.

3. Simple SpeedTest

اگر کمی کمتر به کامپیوتر آشنایی دارید یا فقط به دنبال چیزی هستید که به شما درک عمیق تری از معنای واقعی این اعداد بدهد، Simple SpeedTest مکانی عالی برای شروع است. Simple SpeedTest تقریباً همانطور که از یک افزونه تست سرعت اینترنت برای کروم انتظار دارید رفتار می کند. شما آن را در کروم وب استور نصب می کنید و مانند هر افزونه دیگری به آن دسترسی دارید.

هنگامی که برای اولین بار آن را باز می کنید، این گزینه به شما داده می شود تا سرعت اینترنت خود را آزمایش کنید، که Simple SpeedTest می تواند بسیار سریع و قابل اطمینان انجام دهد. با این حال، جایی که Simple SpeedTest واقعاً شروع به درخشش می‌کند، این است که چگونه به شما کمک می‌کند بفهمید این اعداد دقیقاً چه معنایی دارند. به عنوان مثال، اگر اتصال اینترنت شما خوب است، Simple SpeedTest سبز روشن می شود و به شما می گوید که اتصال اینترنت شما برای استفاده در سراسر وب مناسب است.

حتی بخشی در پایین افزونه وجود دارد که به شما می‌گوید اتصال اینترنتی شما در لیستی از عملکردهای رایج مختلف مانند کنفرانس ویدیویی، کنفرانس صوتی، مرور وب و اشتراک‌گذاری فایل، چه چیزی را پشتیبانی می‌کند. در اینجا گزینه های خوبی برای دسترسی شما وجود دارد، مانند توانایی تست خودکار اتصالات جدید، تشخیص قطعی اینترنت و انجام تست های روزانه سرعت اینترنت. سابقه آزمایش اینترنت شما نیز در افزونه تعبیه شده است.

4. Speed Test

در مرحله بعدی ما Speed Test را داریم. اگر به دنبال چیزی هستید که ساده و بدون حاشیه باشد، Speed Test یک افزونه کوچک عالی برای آزمایش سریع سرعت اینترنت و سپس ادامه دادن است. اجرای تست سرعت بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را نصب کرده و مانند حالت عادی باز کنید، سپس روی دکمه start کلیک کنید.

این یک آزمایش خودکار را شروع می کند که از طریق معیارهای سرعت دانلود، سرعت آپلود، پینگ و لرزش شما اجرا می شود، که می تواند راهی عالی برای فهمیدن اینکه آیا سرعت Wi-Fi شما کاهش می یابد و چگونه آن را برطرف کنید. نتایج به سرعت با تست سرعت و با سطح قابل اعتمادی از قابلیت اطمینان به دست می‌آیند. هیچ چیز دیگری برای این افزونه وجود ندارد، واقعاً هیچ زنگ یا سوتی وجود ندارد، اما اگر فقط به دنبال چیزی برای انجام کار هستید، این می تواند چیز خوبی باشد.

5. Speed Test Internet

بالاخره Speed Test Internet داریم. اگر به دنبال چیزی با شفافیت بیشتر در تست آن هستید، Speed Test Internet عالی است. همانند سایر ورودی‌های این فهرست، نصب و اجرای Speed Test Internet بسیار آسان است. هنگامی که این کار را انجام دادید، یک طرح بسیار آشنا از شماره گیری ها و اعداد را خواهید دید. تست ها به صورت خودکار اجرا می شوند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بمانید.

چیزی که Speed Test Internet را از رقبای خود متمایز می کند این است که دقیقاً به شما می گوید که در حین انجام چه کاری انجام می دهد. به عنوان مثال، بسیاری از تست‌های سرعت اینترنت، سرعت شما را با استفاده از آپلود و دانلود با اندازه‌های مختلف بررسی می‌کنند، اما Speed Test Internet دقیقاً به شما می‌گوید که در حال حاضر چه اندازه و نتیجه را آزمایش می‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *