نرم افزار و اینترنت

قابلیت Dark Mode بزودی در اپلیکیشن فیسبوک فراهم می شود

اپلیکیشن‌های مرتبط با فیس‌بوک مدتی است که حالت تاریک را دریافت کرده‌اند؛ فیس‌بوک مسنجر این قابلیت را از ماه مارس 2019 دارد، اینستاگرام پاییز سال گذشته آن را دریافت کرده و واتس‌اپ هم چند ماه پیش مجهز به آن شده است. در حال‌حاضر، تنها گزینه‌ای که برای داشتن حالت تاریک در فیس‌بوک وجود دارد، استفاده از نسخه لایت آن است. اما این موضوع قرار است به‌زودی تغییر کند.

این به‌روزرسانی هنوز عرضه عمومی نشده اما نشان می‌دهد که فیسبوک سعی دارد تجربه جدیدی برای مخاطبان خود ارائه کند. این ویژگی علاوه بر سهولت استفاده از نمایشگرهای ‌OLED، در مصرف باتری نیز صرفه جویی می‌کند. این ویژگی از قسمت تنظیمات قابل مدیریت و شخصی سازی بوده و همچون دیگر نمونه‌ها، از رنگ‌ خاکستری برای نوشته‌ها و منوها استفاده خواهد شد.

براساس تحقیقات انجام شده، پیکسل‌های OLED کارکرد بیشتری در رنگ خاکستری یا سیاه دارند و برای طول عمر باتری نیاز مفید هستند. شما همچنین قادر به تنظیم جداگانه آن یا براساس تنظیمات سرتاسری حالت تاریک گوشی خواهید بود. این قابلیت دارای طیف‌های مختلفی از خاکستری تیره تا خاکستری روشن است، اما رنگ مشکی واقعی کمتری خواهد داشت.

به نظر می‌رسد برنامه بعدی فیسبوک ارائه یک سیستم زمان‌سنجی به پلتفرم خود باشد تا زمان استفاده کاربر را به او هشدار دهد. همچنین ممکن است سیستم ردیابی ویروس کرونا محصول بعدی این شرکت باشد. البته زمان عرضه برنامه‌های بعدی این شرکت هنوز مشخص نیست اما حالت دارک مود به زودی عرضه جهانی خواهد شد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا