نرم افزار و اینترنت

اپل iOS 16.2 و iPadOS 16.2 را منتشر کرد

اپل به تازگی نسخه های جدید سیستم عامل iOS 16.2 و iPadOS 16.2 را برای دستگاه های سازگار منتشر کرده که قابلیت های جدیدی نظیر Freeform و Apple Music Sing را به ارمغان می آورد.

ابتدا با Freeform شروع می کنیم؛ به گفته اپل، این یک اپلیکیشن جدید بوده که برای “طوفان فکری خلاقانه و همکاری” طراحی شده است. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد محتوا را با گزینه‌های اشتراک‌گذاری و همکاری داخلی، سازماندهی کرده و به صورت بصری روی یک “«بوم انعطاف‌پذیر” بچینید. “تعداد گسترده ای از فایل ها” را می توان بدون خروج از صفحه به صورت درون خطی اضافه و پیش نمایش کرد. بردهای Freeform در iCloud ذخیره می‌شوند، بنابراین بین دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌شوند.

علاوه بر این، Apple Music Sing (ویژگی کارائوکه که قبلا اعلام شده بود)، در این نسخه ها نیز تعبیه شده است. گزینه جدیدی وجود دارد که تعداد کل دسته‌های داده‌های iCloud را که از طریق رمزگذاری سرتاسر محافظت می‌شوند به 23 مورد افزایش می‌دهد، از جمله پشتیبان‌گیری iCloud، یادداشت‌ها و عکس‌ها، تنظیمات جدیدی که به شما امکان می‌دهد تصویر زمینه یا اعلان‌ها را وقتی نمایشگر همیشه روشن در آیفون فعال است پنهان کنید. آیفون 14پرو و پرو مکس، ویجت‌های جدید Sleep، داروها، و Activity، و پشتیبانی از SharePlay در Game Center برای بازی‌های چند نفره، بنابراین می‌توانید با افرادی که در تماس FaceTime با آنها هستید، بازی کنید.

همچنین تعدادی رفع اشکال و بهبودهای مختلف دریافت می‌کنید، از جمله جستجوی بهتر در Messages؛ مقاله‌های خبری در آب‌وهوای مربوط به آن مکان، Participant Cursors در یادداشت‌ها به شما امکان می‌دهند وقتی دیگران یادداشت‌های مشترک را به‌روزرسانی می‌کنند، نشانگرهای زنده را ببینید؛ iPadOS 16.2 از صفحه نمایش اکسترنال تا رزولوشن 6K در آیپد پرو 12.9 اینچ (نسل پنجم و جدیدتر)، آیپد پرو 11 اینچ (نسل سوم و جدیدتر) و آیپد ایر (نسل پنجم) پشتیبانی کرده و قابلیت کشیدن و رها کردن فایل ها و ویندوز به یک نمایشگر متصل و پشت، به همراه پشتیبانی از استفاده از حداکثر چهار برنامه در صفحه آیپد و چهار برنامه در یک خارجی را ارائه می دهد.

مشکلی که باعث می‌شد هنگام استفاده از قابلیت دسترسی زوم، حرکات چندلمسی پاسخ ندهند، برطرف شد، و اگر AirTag جدا شده از صاحبش در نزدیکی آن باشد و اخیراً زنگی برای نشان دادن حرکت آن پخش کرده باشد، اکنون Tracking Notifications به شما هشدار می‌دهد. این بروزرسانی ها همچنین بیش از 30 آسیب پذیری امنیتی را برطرف می کنند که نصب نرم افزار جدید را در اسرع وقت اهمیت بیشتری می دهد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا