نرم افزار و اینترنت

گوگل اعتراف کرد که می تواند داده ها را در حالت ناشناس کروم جمع آوری کند

وقتی کاربران یک مرورگر ناشناس را در کروم باز می‌کنند، اعلانی را مشاهده می‌کنند که به آنها هشدار می‌دهد افراد دیگری که از دستگاهشان استفاده می‌کنند نمی‌توانند فعالیت آنها را ببینند اما دانلودها، بوکمارک ها و موارد خواندنی آنها همچنان ذخیره می‌شود. اکنون، مدت کوتاهی پس از موافقت با رسیدگی به شکایت 5 میلیارد دلاری به اتهام ردیابی کاربران ناشناس، گوگل این سلب مسئولیت را در کانال آزمایشی Canary کروم به‌روزرسانی کرده است.

همانطور که برای اولین بار توسط MSPowerUser متوجه شد، این شرکت سلب مسئولیت را در Canary بهینه‌سازی کرده تا زبانی را اضافه کند که می‌گوید حالت ناشناس نحوه جمع‌آوری داده‌های افراد توسط وب‌سایت‌ها را تغییر نمی‌دهد.

سلب مسئولیت جدید می‌گوید: “سایر افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند فعالیت شما را نمی بینند، بنابراین می توانید به صورت خصوصی تر مرور کنید، این روش نحوه جمع آوری داده ها توسط وب سایت هایی که بازدید می کنید و سرویس هایی که آنها استفاده می کنند، از جمله گوگل را تغییر نمی دهد. دانلودها، بوکمارک ها و موارد لیست خواندن نجات یابد.”

گوگل در سال 2020 با شکایتی به اتهام ردیابی فعالیت های کاربران حتی اگر در حالت ناشناس باشند، مورد شکایت قرار گرفت. شاکیان به دادگاه گفتند که این شرکت از ابزارهایی مانند محصول Analytics، اپلیکیشن ها و افزونه‌های مرورگر برای نظارت بر کاربران استفاده می‌کند. آنها همچنین استدلال کردند که با ردیابی کاربران در حالت ناشناس، گوگل به مردم این باور غلط را می دهد که می توانند اطلاعاتی را که مایل به اشتراک گذاری هستند کنترل کنند.

سخنگوی گوگل در آن زمان توضیح داد که این حالت فقط می تواند فعالیت کاربر را در دستگاهی که از آن استفاده می کند پنهان کند، اما اطلاعات آنها همچنان قابل جمع آوری است. این به وضوح در سلب مسئولیت فعلی نسخه عمومی کروم اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا