معمولاً مرورگرهای وب بازنگری قابل توجهی در طراحی ایجاد نمی کنند، بنابراین ارزش دارد که در جزئیات آن جستجو کنید تا ببینید چه عواملی در هنگام تغییر ایجاد می شود. موزیلا می گوید با آخرین بازطراحی فایرفاکس، وسواس در مورد کاهش “حواس پرتی، کلیک های اضافی و اتلاف وقت” انجام شده است. برای این منظور، نکته ای که در مورد طراحی مجدد مشاهده خواهید کرد این است که اعلان ها فضای کمتری را اشغال می کنند.

به عنوان بخشی از طراحی مجدد، زبانه ها نیز تغییر چهره داده اند. اکنون از طراحی منحنی برخوردارند و به نظر می رسد بالای نوار منو شناور هستند. تا حدی، موزیلا به این روش پیش رفت تا به کاربران یادآوری کند که زبانه ها را بگیرند و آنها را به دلخواه خود مرتب کنند. هر کدام از افراد در حال حاضر فعال باشند، نسبت به نمونه های خود کمی روشن تر خواهد بود. به دنبال تمرکز بر از بین بردن عوامل حواس پرتی، این شرکت همچنین mute و unmute کردن زبانه های پر سر و صدا را آسان کرده است. برای ضبط کردن قابلیت شنیدن، روی یکی کلیک کنید یا ضربه بزنید.

موزیلا همچنین نوار ابزار و منوی سه نوار را ساده کرده است. این شرکت می گوید که منوهای اضافی را جمع آوری کرده تا شلوغی را کاهش دهد و اعمال افرادی را که بیشتر اوقات استفاده می کنند در مکانی که دسترسی به آنها راحت تر است، قرار دهد. به عنوان بخشی از طراحی مجدد نوار ابزار، نماد محافظ واقع در داخل نوار URL روشن می شود تا نشان دهد محافظت از حریم خصوصی فایرفاکس در پس زمینه کار می کند. بر این اساس، موزیلا همچنین حالت حریم خصوصی فایرفاکس را اصلاح کرده است. ویژگی Total Cookie Protection مرورگر اکنون به طور پیش فرض هنگام استفاده از این ابزار روشن است. این بدان معناست که فایرفاکس همه کوکی ها را جداگانه ذخیره خواهد کرد تا وب سایت هایی که بازدید می کنید نتوانند این اطلاعات را به اشتراک بگذارند.

در iOS ، موزیلا توجه ویژه ای به کاهش تعداد مراحل استفاده از برخی از ویژگی های اصلی مرورگر داشت. همانطور که خود موزیلا متذکر می شود، مرورگر شما پنجره دسترسی شما به اینترنت است. ممکن است شما برای بررسی خاص آن جا نباشید، اما می تواند تجربه وب گردی را به بهتر یا بدتر کند و مایکروسافت و گوگل به طور مداوم در حال بهبود پیشنهادات خود هستند. می توانید آخرین نسخه فایرفاکس را روی دسکتاپ ، اندروید و iOS دانلود کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *