آموزشموبایل و تبلت

چه مقدار فضای ذخیره سازی در یک گوشی هوشمند نیاز دارید؟

هنگامی که یک گوشی هوشمند می‌خرید، در حالت ایده‌آل مطمئن خواهید بود که فضای ذخیره‌سازی کافی برای رفع نیازهای شما دارد. اما متاسفانه نیازهای همه یکسان نیست. برخی از کاربران احتکار کننده هستند و به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر می توانند با حداقل فضا به خوبی کار کنند.

یافتن میزان فضای ذخیره‌سازی که واقعاً استفاده می‌کنید به شما کمک می‌کند از اعلان‌های فضای ناکافی وحشتناک جلوگیری کنید. همچنین، به شما کمک می‌کند پول نقد خود را ذخیره کنید، زیرا مجبور نیستید برای ذخیره‌سازی که در درازمدت مصرف نمی‌کنید، بیشتر بپردازید. در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا میزان فضای ذخیره‌سازی مناسبی را که در یک گوشی هوشمند نیاز دارید، کشف کنید.

گزینه های استاندارد ذخیره سازی گوشی های هوشمند

برخلاف روزهای اولیه گوشی های هوشمند، فضای ذخیره سازی به شدت افزایش یافته و آنچه قبلاً برای آن پول زیادی می پرداختید، دیگر حتی حداقل در نظر گرفته نمی شود. به عنوان مثال، سامسونگ گلکسی اس 2 با 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی در سال 2011 عرضه شد. همچنین یک نوع گران قیمت 32 گیگابایتی نیز وجود داشت.

طبق استانداردهای مدرن، هر دو گزینه ذخیره سازی بسیار کم به نظر می رسند. این البته به یک دلیل است؛ عکس‌ها و ویدیوهای زیادی می‌گیریم، بازی‌ها و برنامه‌های موبایل بزرگ‌تر شده‌اند و تا آنجا که ممکن است میم‌ها را برای استفاده بعدی ذخیره می‌کنیم.

گوشی‌های هوشمند مدرن اکنون با 32 گیگابایت به عنوان استاندارد عرضه می‌شوند و گزینه‌های ذخیره‌سازی کمتر از آن به سختی به دست می‌آیند. حتی اکثر گوشی‌های زیر 100 دلار دارای حداقل 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هستند. با حداقل 32 گیگابایت، انتخاب استاندارد برای اکثر شرکت های گوشی های هوشمند به 64 گیگابایت تبدیل شده است.

با این حال، علاوه بر 32 و 64 گیگابایت، گوشی هایی با 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و حتی 1 ترابایت فضای ذخیره سازی نیز پیدا خواهید کرد. یک نمونه عالی از دومی، آیفون 13 پرو و آیفون 14 پرو اپل است که برخی از بهترین گوشی های هوشمند در سال 2022 هستند.

64 یا 128 گیگابایت برای یک گوشی کافی است؟

در حالی که فضای ذخیره سازی 64 یا 128 گیگابایتی روی کاغذ خوب به نظر می رسد، شما هرگز به همان اندازه فضای موجود را دریافت نمی کنید (حتی در یک تلفن کاملاً جدید). برخی از این فضای ذخیره سازی غیرقابل استفاده خواهد بود زیرا سیستم عامل و اپلیکیشن های از پیش نصب شده آن را اشغال می کنند.

به یاد داشته باشید، هنگامی که در مورد ذخیره سازی صحبت می شود، فقط در مورد ارقام نیست. در حالی که می توانید مثلاً 110 گیگابایت قابل استفاده در دستگاه 128 گیگابایتی داشته باشید، هنوز نمی توانید از کل 110 گیگابایت استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از آویزان شدن گوشی و عملکرد ضعیف به فضای تنفسی نیاز دارید.

هر فردی از گوشی های هوشمند خود به طور متفاوتی استفاده می کند. از این رو، تعیین مقدار کافی ذخیره سازی برای نیازهای خاص شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد شامل عادات مصرف رسانه شما است.

اگر فردی هستید که ترجیح می دهید فایل های رسانه ای خود را به صورت لوکال ذخیره کنید، کار با 64 گیگابایت حافظه داخلی برای شما دشوار خواهد بود. به‌علاوه، اگر تعداد زیادی عکس یا ویدیو بگیرید و از تلفن خود به‌عنوان دستگاه ذخیره‌سازی اصلی استفاده کنید، به سرعت فضای ذخیره‌سازی را بالا می‌برید. در این صورت، بهتر است برای ایمن بودن، 128 گیگابایت یا شاید بالاتر بروید.

اگر تعداد متوسطی از فایل های رسانه ای را در دستگاه خود ذخیره می کنید، 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی مناسب است. منظور ما از متوسط، شما به‌جای دانلود آفلاین، موسیقی، فیلم و برنامه‌های تلویزیونی را به صورت آنلاین تماشا می‌کنید. اگر شما چنین فردی هستید، 128 گیگابایت می تواند فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشد.

با این حال، 128 گیگابایت فضای بیشتری را برای بازی با استفاده متوسط در اختیار شما قرار می دهد و باید گزینه ایمن تری باشد، به خصوص با توجه به اینکه اکثر گوشی های هوشمند مدرن دیگر با اسلات توسعه حافظه هیبریدی یا اختصاصی عرضه نمی شوند. به این ترتیب، راهی برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی شما به جز خرید یک گوشی جدید وجود ندارد.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت، بازی است. اگر مرتباً بازی‌های گرافیکی سنگین مانند Fortnite، Call of Duty یا PUBG بازی می‌کنید، باید بدون تردید به سراغ 128 گیگابایت بروید. در نهایت، اگر از فضای ابری استقبال کرده‌اید و ترجیح می‌دهید فایل‌های خود را آنلاین داشته باشید، نیازی به تهیه یک دستگاه 128 گیگابایتی نیست. می توانید به طور مرتب از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و آنها را به صورت محلی حذف کنید تا فضا آزاد شود.

با این حال، با وجود عوامل ذکر شده در بالا، 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی اغلب برای مصرف کننده معمولی کافی است. اما اگر گاهی اوقات با فایل های رسانه ای زیاده روی می کنید، 128 گیگابایت باید نیازهای شما را پوشش دهد. این نقطه شیرینی است که نسبت قیمت به ارزش را متعادل می کند و حتی اگر کاربر سنگینی هستید به شما آرامش دهد. نه خیلی زیاد و نه خیلی کم، فقط به اندازه ای است که گاهی اوقات در مورد فایل های رسانه ای زیاده روی کنید، به جاه طلبی های عکاسی خود بپردازید و بازی هایی با منابع فشرده انجام دهید.

آیا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی زیادی برای یک گوشی دارد؟

همانطور که انتظار دارید، این به شما به عنوان یک کاربر گوشی هوشمند بستگی دارد. اکثر مردم می توانند با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی به خوبی کار کنند، در حالی که 128 گیگابایت برای کسانی است که به کمی فضای اضافی برای جلوگیری از دردسر خالی کردن مداوم حافظه تلفن نیاز دارند.

ممکن است در ابتدا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی زیادی برای یک گوشی هوشمند به نظر برسد، اما اگر فایل های رسانه ای را انباشته کنید، بازی هایی با منابع فشرده انجام دهید یا محتوای ویدیویی یا تصویری را به صورت آنلاین ایجاد کنید، این گزینه آزادی بیشتری نسبت به 128 گیگابایت به شما می دهد. اگر یکی از این موارد شما را توصیف می کند، و شما این اختیار را دارید که بین یک تلفن 128 گیگابایتی در مقابل یک تلفن 256 گیگابایتی یکی را انتخاب کنید، به سراغ گزینه 256 گیگابایتی بروید.

چند گیگابایت فضای ذخیره سازی روی گوشی نیاز دارید؟

البته هرچه فضای ذخیره سازی گوشی شما بیشتر باشد، بهتر است. با این حال، افزایش فضای ذخیره سازی معمولاً هزینه بالایی دارد. اما اگر هنگام گرفتن تصاویر با وضوح بالا و ویدیوهای 4K می توانید به راحتی از یک گزینه ذخیره سازی 512 گیگابایتی استفاده کنید، آن را انتخاب کنید.

با این حال، باید به دقت نیازهای خود را در نظر بگیرید زیرا 256 گیگابایت گاهی اوقات ممکن است بیش از حد باشد، حتی برای کاربران سنگین. گزینه‌های بالاتر کاملاً زیاده‌روی هستند و باید فقط برای خریدارانی که از گوشی‌های هوشمند خود برای تولید محتوا استفاده می‌کنند، قابل اجرا باشند. به طور کلی، عادات استفاده شما تعیین می کند که چند گیگابایت در گوشی خود نیاز دارید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا