با نزدیک شدن به سری آتی گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 معمولی قرار است در گذشته باقی بماند و با فضای ذخیره سازی پایه 128 گیگابایتی عرضه شود. افشاگر معروف یعنی Ice Universe اخبار بد دیگری را برای خریداران احتمالی S23 ارائه کرده که ظاهراً نسخه 128 گیگابایتی از فرمت ذخیره سازی قدیمی UFS 3.1 استفاده می کند.

نسخه 256 گیگابایتی بالاتر از UFS 4.0 جدید، سریعتر و کارآمدتر استفاده می کند و حداقل در زمان عرضه با همان قیمت مدل 128 گیگابایتی در دسترس خواهد بود. طبق گفته Ice، سامسونگ پکیج های 128 گیگابایتی UFS 4.0 را تولید نکرده است. در حال حاضر به نظر می رسد که تنها رقیب ژاپنی Kioxia دارای UFS 4.0 با ظرفیت 128 گیگابایت است، اما سامسونگ تمایلی به استفاده از آنها ندارد.

ممکن است دلیل خوبی برای آن وجود داشته باشد. حافظه فلش تراشه ها را به صورت موازی به هم متصل می کند تا سرعت انتقال داده را افزایش دهد – هرچه تراشه های بیشتری وجود داشته باشد، ذخیره سازی سریعتر است. این بدان معنی است که اغلب اتفاق می افتد که کوچکترین پیکربندی های ذخیره سازی کندتر از پیکربندی های بزرگتر هستند. این یعنی پکیج های 128 گیگابایتی UFS 4.0 ممکن است در سطوح شایسته برچسب “UFS 4.0” عمل نکنند. با این تفاسیر، همه این موضوعات یک شایعه بوده و باید تا برگزاری رویداد آنپکد سامسونگ منتظر بمانیم.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *