سخت افزار

کوالکام از مودم اسنپدراگون X35 رونمایی کرد

5G مدت زیادی است که وجود داشته است، اگرچه هنوز کاملاً معمول نیست. دستگاه‌های پوشیدنی و IoT هنوز هم تقریباً از 4G LTE پشتیبانی می‌کنند، که آنها را کمی عقب‌تر از بقیه صنعت گذاشته است. این در حال تغییر است، زیرا مودم کوالکام X35 با هدف ارائه پشتیبانی 5G به دستگاه های کوچکتر است.

این فناوری 5G NR-Light نامیده می‌شود و کوالکام می‌گوید که سرعت دوان لینک در حدود 220 مگابیت در ثانیه و آپ لینک در حدود 100 مگابیت در ثانیه خواهد بود. NR-Light اساساً جنبه های خوب 5G مانند بهره وری طیفی و دسترسی به باندهای جدید زیر 6 گیگاهرتز را می گیرد و آنها را در بسته کوچکتری قرار می دهد.

دستگاه‌هایی مانند پوشیدنی‌های سطح بالا می‌توانند مودم اسنپدراگون X35 را در خود جای دهند، اگرچه در زمینه‌های صنعتی اینترنت اشیا نیز مفید خواهد بود. سایر دستگاه‌هایی که هدف آن است عبارتند از کروم بوک، رایانه‌های ارزان قیمت، محصولات روتر و غیره. همچنین برای کار کردن به SoC کوالکام در کنار آن نیازی ندارد.

به گفته کوالکام، اسنپدراگون X35 از گزینه بازگشتی 4G LTE پشتیبانی می کند و کم مصرف ترین مودمی است که این شرکت تا به حال عرضه کرده است. علاقه زیادی از سوی سایر OEM ها وجود دارد و نیمه اول سال 2024 زمانی است که می توانیم انتظار داشته باشیم اولین دستگاه هایی را که از این مودم استفاده می کنند، ببینیم. کوالکام می گوید که قیمت مودم اسنپدراگون X35 تقریباً نصف قیمت مودم اسنپدراگون X55 است.

جالب‌تر اینکه کوالکام می‌گوید مودم اسنپدراگون X35 از رابط‌های مشابه مودم‌های LTE قبلی خود استفاده می‌کند. این بدان معناست که در تئوری، طراحی‌های قدیمی‌تر مصرف‌کننده می‌توانند این مودم را به راحتی ادغام کنند تا بتوانند فوراً از قابلیت‌های 5G استفاده کنند.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا