کامپیوتر

پلنت کامپیوتر دسکتاپ Mini Linux را با پشتیبانی از صفحه لمسی معرفی کرد

Planet Computers اعلام کرده است که با کامپیوترهای لینوکس جدید مجهز به ARM وارد بخش بازار رایانه های دسکتاپ می شود. خط تولید جدید بخشی از آخرین سری مینی کامپیوتر XR آن است که اولین نمونه از این شرکت است.

طبق اعلام رسمی MWC 2023، جدیدترین کامپیوتر این استارت آپ فناوری مستقر در لندن بر روی سیستم عامل اوبونتو اجرا می شود. همچنین بخشی از طیف جدید رایانه های لینوکس مینی دسکتاپ آن خواهد بود که در Indiegogo در حال تامین مالی جمعی هستند. مدیر عامل شرکت Janko Mrsic-Flogel اظهار داشت که “سری XR اولین حمله Planet به بازار رایانه است. با تولید لینوکس به یک رایانه دسکتاپ کوچک، XR گام دیگری به سوی ایجاد یک اکوسیستم محاسباتی بازتر و فراگیرتر است.

خط جدید شامل XR1 و XR2 است که اولی توسط یک پردازنده 4 هسته ای تغذیه می شود، در حالی که دومی به یک پردازنده 8 هسته ای مجهز شده است. XR1 دارای 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. از سوی دیگر، XR2 دارای پردازنده گرافیکی Mali G610 با ، 4 تا 32 گیگابایت رم و 32 تا 256 گیگابایت حافظه داخلی است. حتی می توان این را به 2 ترابایت با افزونه ها اضافه کرد.

قابل ذکر است، مینی پی سی لینوکس همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی رنگی است که کنترل ها و جزئیات عملکرد سیستم را ارائه می دهد. سری XR در Indiegogo در دسترس خواهد بود. XR1 حدود 399 پوند و XR2 حدود 499 پوند قیمت دارد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا