سنسورهای گلوبال شاتر بدون انحراف یا اعوجاج سال‌هاست که به عنوان آینده دوربین‌ها وعده داده شده، اما تاکنون تنها تعداد انگشت شماری از محصولات با این فناوری به بازار راه یافته‌اند. اکنون، Raspberry Pi یک ماژول دوربین گلوبال شاتر 1.6 مگاپیکسلی را با قیمت 50 دلار به علاقه‌مندان ارائه می‌کند که بستری برای بینایی ماشین، عکاسی با علاقه‌مندان و موارد دیگر فراهم می‌کند.

دوربین گلوبال شاتر رزبری پای از سنسور 6.3 میلی متری سونی IMX296 استفاده می کند و به برد Raspberry Pi با کانکتور دوربین CSI نیاز دارد. مانند سایر سنسورهای گلوبال شاتر، با جفت کردن هر پیکسل با یک عنصر ذخیره سازی آنالوگ کار می کند، به طوری که سیگنال های نور می توانند توسط همه پیکسل ها به طور همزمان گرفته و ذخیره شوند.

در مقایسه با دیگر سنسورها، سنسورهای معمولی CMOS نور گرفته شده توسط پیکسل ها را از بالا به پایین و از چپ به راست می خوانند و ذخیره می کنند. این می تواند باعث انحراف مورب در سوژه های متحرک سریع یا اعوجاج بسیار عجیب در اجسام در حال چرخش مانند پروانه ها شود. با حذف این مشکلات، دوربین جدید امکان عکسبرداری بدون اعوجاج از چیزهایی مانند ورزش یا فرآیندهای صنعتی سریع را فراهم می کند.

این شرکت می‌گوید رزولوشن نسبتاً پایین مشکلی نیست، زیرا معمولاً ویدیو قبل از اینکه به سیستم‌های بینایی ماشین وارد شود، نمونه برداری می‌شود. این دوربین از همان پایه لنز C/CS مانند دوربین 12 مگاپیکسلی Raspberry Pi با کیفیت بالا استفاده می‌کند، بنابراین می‌توانید لنزهای CS-mount 6mm و CGL-mount 16mm CGL را که از طریق شرکای فروشنده این شرکت ارائه می‌شوند، وصل کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *