دوربین های دیجیتال

فوجی‌فیلم از دوربین بدون آینه X-T30 رونمایی کرد

فوجی فیلم از جدیدترین دوربین بدون آینه و اقتصادی خود با نام X-T30 پرده برداشت. X-T30 نام عضو جدید سری دوربین‌های عکاسی بدون‌آینه‌ی فوجی‌فیلم است که برای جایگزینی با دوربین محبوب X-T20 به بازار عرضه خواهد شد.

از نظر طراحی X-T30 شباهت‌های زیادی به X-T20 دارد. با این‌حال حالا یک جوی‌استیک برای تنظیم نقطه فوکوس جایگزین D-Pad شده است چرا که پیچ‌های تنظیم، صفحه‌لمسی و دکمه Q دوربین برای کنترل کافیست. X-T30 برای تنظیم Exposure، سرعت شاتر و حالت عکاسی پیچ‌های تنظیم (دایال)‌ در بالای بدنه دارد؛ در عوض برخلاف X-T3 خبری از پیچ تنظیم ISO نیست.

فوجی‌فیلم در X-T30 از سنسور ۲۶.۱ مگاپیکسلی از نوع X-Trans CMOS در ابعاد APS-C با بازه‌ی حساسیت ۱۶۰ تا ۱۲۸۰۰ (قابل افزایش به ۸۰ تا ۵۱۲۰۰) بهره برده است که پیشرفت جزیی نسبت به نمونه‌ی ۲۴.۳ مگاپیکسلی به‌کار رفته در X-T20 را نشان می‌دهد. پردازنده‌ی چهارهسته‌ای X-Processor نیز وظیفه‌ی تامین توان پردازشی مورد نیاز دوربین را برعهده خواهد داشت. به لطف توان بالای این پردازنده، X-T30 عکاسی پیاپی با نرخ حداکثر ۸ فریم‌یر‌ثانیه با شاتر مکانیکی، ۲۰ فریم‌بر‌ثانیه با شاتر الکترونیکی و ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه با کراپ ۱.۲۵ برابری سنسور را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این دوربین از سیستم فوکوس خودکار هیبریدی با ۴۲۵ نقطه فوکوس استفاده می‌کند. قابلیت تشخیص چشم سوژه حالا در حالت AF-C هم کار می‌کند و فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز در نور کم کارایی بیشتری دارد. فیلم‌برداری جایی است که X-T30 از X-T3 ضعیف‌تر شده است. قبل از هرچیز، فیلم‌برداری ۴K در این دوربین به سرعت ۳۰ فریم در ثانیه محدود شده در صورتی که دوربین X-T3 می‌تواند با حداکثر سرعت ۶۰ فریم در ثانیه با رزولوشن ۴K فیلم‌برداری کند. نکته دوم این است که فیلم‌برداری داخلی دوربین به رنگ‌های ۸-bit 4:2:0 محدود شده است. سومین نکته این است که بیت‌ریت فیلم‌برداری X-T30 روی ۲۰۰ مگابیت در ثانیه تنظیم شده در صورتی که X-T3 می تواند با بیت‌ریت ۴۰۰ مگابیت در ثانیه فیلم‌برداری داشته باشد.

نمایشگر لمسی ۳ اینچی با رزولوشن ۱.۰۴ میلیون نقطه و قابلیت تیلت در دو جهت در کنار منظره‌یاب الکترونیکی ۰.۳۹ اینچی OLED با رزولوشن ۲.۳۶ میلیون نقطه و پوشش ۱۰۰ درصدی قاب تصویر، برای ثبت تصاویر در اختیار کاربران قرار خواهند داشت. از دیگر قابلیت‌های فوجی‌فیلم X-T30 می‌توان به درگاه کارت حافظه‌ی SDXC، وای‌فای، بلوتوث، درگاه USB-C، عمر باتری ۳۸۰ عکس و وزن ۳۸۳ گرمی اشاره کرد. فوجی‌فیلم این دوربین را در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه خواهد کرد و در ادامه نیز رنگ نقره‌ای تیره از خرداد ماه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

فوجی‌فیلم دوربین X-T30 را از ماه مارس (اسفند ماه) با قیمت ۸۹۹ دلار برای بدنه عرضه خواهد کرد. کاربران همچنین امکان خرید آن با باندل لنز ۴۵-۱۵ میلی‌متری F3.5-5.6 با قیمت ۹۹۹ دلار یا لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متری F2.8-4 با قیمت ۱۲۹۹ دلار رت خواهند داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا