موبایل و تبلت

برنامه کوالکام برای معرفی تراشه جدید اسنپدراگون 7 در 26 اسفند

کوالکام چین اطلاعیه ای را برای یک رویداد محلی که در 17 مارس برگزار شده، منتشر کرد. انتظار می رود این شرکت آمریکایی یک چیپست میان رده جدید از سری اسنپدراگون 7 را معرفی کند، چراکه نسخه نسل 1 نیز در بهار وارد بازار شد.

نام پلتفرم جدید تایید نشده و شایعات حاکی از وجود نسخه منطقی اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 هستند، اما به خوبی می‌توانیم اسنپدراگون 7 نسل 2 را مطابق با طرح نام‌گذاری پرچمدار اسنپدراگون 8 ببینیم. اطلاعات کمی در مورد این چیپست جدید وجود دارد، اما بر اساس یک لیست لو رفته در گیگ بنچ، چیپست Snapdragon SM7475 دارای یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 2.92 گیگاهرتز + سه Cortex-A710 در 2.5 گیگاهرتز + چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. یکی از افشاگران ادعا کرد که پردازنده گرافیکی Adreno 725 با فرکانس 580 هرتز است.

اگر همه اطلاعات درست باشد، این اولین باری است که اسنپدراگون از Cortex-X2 روی یک چیپست میان رده استفاده می کند. گفته می‌شود که این پلتفرم توسط TSMC بر روی لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده، به این معنی که در مقایسه با محصولات تولید شده توسط سامسونگ نیمه‌رسانا باید اندکی مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا