امسال ریلمی تنها یک نسخه Realme GT3 معمولی را بدون پرو عرضه کرد. از نظر فنی، این یک GT خالص نیز نیست، زیرا یک Realme GT Neo 5 240W تغییر نام یافته بوده که فقط در چین در دسترس است. با این حال، مشخصات نشان می دهد که GT3 تا آنجا که به بازارهای غربی مربوط می شود، بیشتر جانشین GT2 است.

با حذف معنایی، GT3 نسبت به GT2 سال گذشته از نظر کیفیت نمایشگر، عملکرد و شارژ پیشرفت بزرگی ارائه می‌کند. با این حال، شارژ 240 واتی ویژگی برجسته GT3 است، زیرا این اولین شارژ 240 واتی در یک گوشی هوشمند تجاری در جهان است. سازنده وعده عمر باتری تمام روز را تنها در چند دقیقه شارژ می دهد در حالی که شارژ کردن آن کمتر از 10 دقیقه طول می کشد. علاوه بر شارژ سریعتر، GT3 از پنل OLED پیشرفته تری نیز بهره می برد. اکنون در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی این گوشی هوشمند جدید بپردازیم تا ببینیم که ارزش خرید دارد یا خیر.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 163.9 در 75.8 در 8.9 میلیمتر، 199 گرم، فریم پلاستیکی، RGB روشن (در پشت)
  • صفحه نمایش: 6.74 اینچ، AMOLED، یک میلیارد رنگ، نرخ تازه سازی 144 هرتز، استاندارد HDR10+، وضوح 1240 در 2772 پیکسل، تراکم 451ppi
  • تراشه: اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1؛ گرافیک Adreno 730
  • حافظه: 8/12/16 گیگابایت رم، 128/256/512 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی UFS 3.1
  • نرم افزار: اندروید 13، رابط کاربری Realme UI 4.0
  • دوربین پشتی: اصلی 50 مگاپیکسل f/1.9، اولتراواید 8 مگاپیکسل f/2.2 و ماکرو 2 مگاپیکسل f/3.3
  • دوربین جلویی: 16 مگاپیکسل f/2.5
  • باتری: 4600 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 240 وات
  • متفرقه: سنسور اثر انگشت (زیر نمایشگر)، پورت مادون قرمز و اسپیکرهای استریو

طراحی و کیفیت ساخت

برخلاف مدل قبلی خود، ریلمی GT3 فقط به صورت شیشه ای عرضه می شود، بنابراین این بار دیگر گزینه ای مانند سطح کاغذی وجود ندارد، که مایوس کننده است زیرا ما به نوعی طراحی عجیب و غریب GT2 را دوست داشتیم. به هر حال، GT3 از ساختار معمولی ساندویچی شیشه ای با یک قاب پلاستیکی در وسط استفاده می کند و دو ورقه شیشه ای را در کنار هم نگه می دارد.

امسال خبری از محافظ گوریلا گلس نیست و ریلمی در مشخصات آن فقط از شیشه استفاده می کند. با توجه به اینکه بسیاری از رقبا از نوعی محافظت در برابر آب و گرد و غبار برخوردار هستند، این گوشی هیچ محافظی برای نفوذ ندارد. طراحی کلی یک انحراف بزرگ از سری GT در گذشته است و به دلیل طراحی جزیره دوربین ما را به یاد می 11 اولترا می اندازد.

در عوض، دوربین درون حلقه های شیشه ای روی یک قطعه فلزی بلوکی قرار گرفته‌اند، که فقط کمی بیرون می‌آید. خود برآمدگی دوربین روی یک قطعه شیشه ای بزرگ قرار گرفته که با بقیه قسمت پشتی همسطح است. این قطعه دارای نورپردازی LED است که به نوبه خود یک عنصر پنجره مانند کوچک را احاطه کرده که لوگوی اسنپدراگون را در زاویه و شرایط نوری مناسب نشان می دهد.

بقیه قسمت‌های پشت شیشه‌ای با روکش مات و ابریشمی صاف پوشیده شده که در هنگام لمس احساس خوبی دارد، اما نگه داشتن آن یک کابوس است. این گوشی بسیار لغزنده است و هر دو رنگ سفید پالس و مشکی تقویت کننده در هنگام لمس یکسان هستند. خبر خوب این است که جایی برای اثر انگشت وجود ندارد. سطح اجازه نمی دهد لکه ها به آن بچسبند و همیشه تمیز باقی می ماند.

ورق پشتی کمی به طرفین خمیده است و یک برآمدگی به سختی قابل توجه با قاب کناری ایجاد می کند. این را نمی توان در مورد پنل شیشه ای جلویی که به طور یکپارچه به قاب کناری منتقل می کند، گفت. در مورد فریم کناری، دکمه پاور در سمت راست و دو دکمه تنظیم صدا در طرف مقابل قاب قرار دارد. قسمت‌های بالا و پایین قاب کمی فرورفته هستند و قسمت اول دارای یک بلستر مادون قرمز و یک دهانه کوچک برای محفظه اکو (برای بلندگوی بالایی) است، در حالی که قسمت پایین محل قرارگیری سینی سیم‌کارت، مشبک بلندگوی اصلی و کانکتور USB-C قرار دارد.

صفحه نمایش

در کنار فناوری شارژ جدید، صفحه نمایش بزرگ‌ترین ارتقاء نسبت به GT2 نسبت به سال گذشته است. اکنون پنل بزرگتر شده و به قطر 6.74 اینچ رسیده و وضوح آن 1240 در 2772 پیکسل می باشد. همچنین نرخ تازه سازی 144 هرتز داشته و از HDR10+ پشتیبانی می کند و دارای عمق رنگ 10 بیتی است.

بخش HDR10+ کمی مشکل است. به نظر می‌رسد که فقط یوتیوب ویدیوهای HDR را در GT3 فراهم می‌کند. این دستگاه هنوز توسط نتفلیکس تایید نشده، اما ما موفق شدیم آن را به صورت جانبی بارگذاری کنیم و پخش ویدیوی Full HD در دسترس بود. در تست های روشنایی ما، نمایشگر عالی عمل کرد. در حالت دستی، صفحه نمایش به 478 نیت رسید، در حالی که در حالت خودکار، به 974 نیت رسید (بدون توجه به سناریو، بیش از اندازه کافی برای استفاده راحت در فضای باز) که این یک گام کوچک نسبت به نسل قبلی است.

دقت رنگ در دو حالت موجود بسته به فضای رنگی عالی است. حالت عادی نتایج استثنایی در فضای رنگی sRGB ایجاد می کند و میانگین dE2000 فقط 0.8 و حداکثر 1.4 است. برای محتوای DCI-P3، هنگامی که از حالت سینمایی استفاده کنید، دقت رنگ یکسان را با میانگین و حداکثر dE2000 به ترتیب 0.8 و 1.3 ارائه می‌دهد.

تست نمایشگر روشنایی 100 درصد
سیاهی، cd/m2 سفیدی، cd/m2 نسبت کنتراست
Realme GT2 Pro 0 482
Realme GT2 Pro (Max Auto) 0 778
Realme GT2 0 517
Realme GT2 (Max Auto) 0 846
Realme GT2 Explorer Master 0 497
Realme GT2 Explorer Master (Max Auto) 0 798
Realme GT3 0 478
Realme GT3 (Max Auto) 0 974
Google Pixel 7 0 460
Google Pixel 7 (Max Auto) 0 974
OnePlus 10 Pro 0 498
OnePlus 10 Pro (Max Auto) 0 780
Xiaomi 12T Pro 0 509
Xiaomi 12T Pro (Max Auto) 0 913
Realme GT Neo3 0 466
Realme GT Neo3 (Max Auto) 0 796
Motorola Edge 30 Pro 0 485
Motorola Edge 30 Pro (Max Auto) 0 685

کنترل HRR کمی آشفته است. سه حالت وجود دارد – تنظیمات Auto، Standard و High refresh rate. در حالت خودکار، اکثر اپلیکیشن های سیستمی و شخص ثالث در بهترین حالت در فرکانس 60 هرتز یا 120 هرتز قفل می شدند. فقط گوگل کروم توانست 144 هرتز کامل را اشباع کند. در واقع، نرخ تازه سازی حتی در منوهای سیستم از 120 هرتز فراتر نمی رفت. خبر خوب این است که این نرم‌افزار به سرعت بین 60 و 120 هرتز سوئیچ می‌کند که نمایشگر را بیکار می‌گذارد.

جابجایی به حالت نرخ تازه سازی بالا تقریباً همه چیز را در 120 هرتز قفل می کند. حتی یک منوی فرعی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بین 60، 120 و 144 هرتز را بر اساس هر برنامه انتخاب کنید. جالب اینجاست که تنها تعداد انگشت شماری از اپلیکیشن ها به طور پیش فرض با فرکانس 144 هرتز کار می کردند. در هر صورت، این راه حل خوبی برای این مشکل نیست، زیرا نرخ تازه سازی ثابت 120 هرتز (یا 144 هرتز) باتری را سریعتر تخلیه می کند.

عمر باتری

اگرچه GT جدید 4600 میلی آمپر ساعت کوچکتر از مدل قبلی خود دارد، اما امتیاز کلی استقامت آن 117 ساعت است. با این حال، مدل جدیدتر در دو تست نمایشگر امتیاز پایین تری کسب می کند، اما آن را با زمان اجرا و آماده به کار فوق العاده جبران می کند. در مقابل راه حل های رقیب، GT3 به خوبی از پس خود برمی آید. در واقع، با توجه به قیمت، یکی از بهترین دستگاه ها در این زمینه است.

ظرفیت باتری کمتر مطمئناً بر زمان روشن شدن صفحه نمایش تأثیر منفی گذاشته است (نمایشگر جدید نیز ممکن است نقش داشته باشد)، اما عمر باتری همچنان عالی است. ریلمی بدون شک سریعترین فناوری شارژ را در میان رقبا دارد.. به هر حال، همه چیز در این زمینه بسیار سریع پیش می رود.

ریلمی با تکیه بر پروتکل شارژ سریع 150 واتی خود در سال گذشته، یک شارژر با قابلیت شارژ 240 واتی را معرفی کرد که این شرکت آن را شارژر مینی دوگانه GaN می نامد. در واقعیت، هیچ چیز کوچکی در مورد شارژر وجود ندارد، اما نسبتاً کوچک است برای آنچه از یک آداپتور 240 واتی انتظار دارید. ریلمی روی کابل USB-C به USB-C سفارشی کار کرد تا از جریان شدید 12 آمپری که برای دستیابی به توان 240 وات لازم است پشتیبانی کند.

با چنین فناوری شارژ سریع، ظاهراً این شرکت حدود 60 لایه اقدامات ایمنی را اجرا کرده و تضمین کرده که باتری پس از 1600 چرخه شارژ، 80 درصد ظرفیت خود را حفظ می کند. در حالی که شارژر دارای 240 وات اختصاصی با ولتاژ 20 ولت/12 آمپر است، می‌تواند انرژی را از طریق پروتکل شارژ یونیورسال Power Delivery 3.0 نیز تامین کند. این یکی 65 وات (20 ولت/3.25 آمپر) دارد که بسیار قابل احترام است. حتی می‌توانید برخی از لپ‌تاپ‌های کم مصرف را که از PD 3.0 پشتیبانی می‌کنند، شارژ کنید. خود گوشی از PD 3.0 نیز پشتیبانی می کند.

اکنون، وقتی صحبت از سرعت واقعی شارژ به میان می‌آید، جای تعجب نیست که این گوشی هوشمند سریع‌ترین شارژی است که تاکنون آزمایش کرده‌ایم، حتی اگر نتوانستیم در کمتر از 10 دقیقه شارژ را دریافت کنیم. Realme خاطرنشان می کند که دستگاه باید خنک و در دمای معمولی اتاق باشد و ما این امکان را به بهترین شکل ممکن انجام دادیم. با این وجود، 14 دقیقه از 0 تا 100 درصد هنوز هم چشمگیر است. برخی از ویژگی های نرم افزاری اضافی با هدف حفظ سلامت باتری وجود دارد. برای مثال، Wise Charging، زمان شارژ شدن شما در شب را تشخیص می‌دهد و 20 درصد آخر را درست قبل از شروع استفاده از دستگاه به پایان می‌رساند و تا زمانی که این کار را انجام ندهید در 80 درصد باقی می‌ماند.

نرم افزار و رابط کاربری

ریلمی GT3 بر روی جدیدترین Realme UI 4.0 مبتنی بر اندروید 13 اجرا می شود که تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد. حتی تغییرات طراحی UI نسبتاً ظریف هستند. اگر از دو نسخه آخر Realme UI استفاده کرده باشید، احساس راحتی خواهید کرد. در صورتی که از ColorOS اوپو یا جدیدترین OxygenOS وان پلاس گذر کنید، متوجه خواهید شد که پوسته های اندروید تقریباً یکسان هستند.

قابل توجه ترین پیشرفت Realme UI 4.0 تم جدید Aquamorphic است که ظاهری مدرن و در عین حال تمیز از اندروید ارائه می دهد. این موضوعی است که در گوشی‌های اوپو و وان پلاس نیز موجود است. کنترل‌های رسانه‌ای جدید به‌عنوان بخشی از اندروید 13 وجود دارد و انیمیشن‌های بهتر (سریع‌تر خوانده می‌شوند، مواردی که مانع کمتری می‌شوند)، ویجت‌های پویا، و کنترل سنتر و اعلان های بهبودیافته نیز به عنوان بخشی از Realme UI 4.0 ارائه می‌شوند.

و در حالی که ما در مورد شخصی سازی صحبت می کنیم، Realme UI 4.0 در این مورد انعطاف پذیر است. یک صفحه کامل سبک (و تصاویر پس زمینه) در تنظیمات وجود دارد. می‌توانید والپیپرها (زنده و ثابت) را تغییر دهید، به بسته‌های آیکون مختلف تغییر دهید، شکل‌های نماد را تغییر دهید، فونت‌ها را تغییر دهید، و رنگ‌های کاملاً متفاوتی را انتخاب کنید که کل ظاهر Realme UI را تغییر دهد.

گزینه های سفارشی سازی نمایشگر همیشه روشن در همان منوی فرعی یافت می شوند. استایل های زیادی برای انتخاب وجود دارد، از جمله بیت‌موجی و بوم، که می‌توانید از روی عکس ایجاد کنید. گزینه Contextual info برای ریلمی نسبتاً جدید است، اگرچه مدتی است که در تلفن های وان پلاس وجود دارد. شما بسته به فعالیت فعلی خود در Always-on – آلارم های آینده، جلسات، پخش آهنگ فعلی و غیره اطلاعات مرتبطی دریافت می کنید. این ویژگی یکپارچگی عمیق تری با Spotify ارائه می دهد.

کشوی برنامه نیز در دسترس است، و به همان اندازه که می‌توان انتظار داشت، بدون درهم‌کاری است. در صورت تمایل می توانید از کشوی برنامه انصراف دهید. این بار، کشوی برنامه به طور خودکار با صفحه کلید آماده برای تایپ در جستجوی شما باز می شود. این را نیز می توان خاموش کرد. پوشه های بزرگ جدید و ویجت های پویا در دسترس هستند. هر پوشه ای را می توان بزرگ یا کوچک کرد. در همین حال، ویجت‌های جدید Realme چندان زیاد نیستند، اما بلادرنگ به‌روزرسانی می‌شوند و همیشه اطلاعات مرتبط را نشان می‌دهند.

برای مولتی تسکینگ بهتر، ریلمی تعداد انگشت شماری از ویژگی های منظم را ادغام کرده که هیچ کدام به خصوص جدید نیستند. شما همچنین می توانید یک برنامه را به یک پنجره شناور کوچک کنید، که اکنون Flexible Window نامیده می شود، زیرا تغییر اندازه آن در حال حرکت بسیار آسان است. می توانید با کشیدن و رها کردن، فایل ها را بین برنامه های تمام صفحه و انعطاف پذیر مبادله کنید.

پنجره های انعطاف پذیر در Task Switcher یا Sidebar در دسترس هستند. اگر برنامه ای سازگار است، می توانید یکی از این موارد را انجام دهید یا از Split Screen آشنا استفاده کنید. Smart Sidebar به شما امکان می‌دهد حتی راحت‌تر به برنامه‌های انتخابی خود دسترسی داشته باشید، به خصوص اگر برنامه‌هایی را که معمولاً برای اهداف مولتی تسکینگ استفاده می‌کنید، داشته باشید. اگرچه Smart Sidebar، جدید نیست، اما ویژگی جدیدی به نام استریم پس‌زمینه را به دست می‌آورد که به شما امکان می‌دهد ویدیوها را از یوتیوب در پس‌زمینه پخش کنید بدون اینکه نیازی به پرداخت هزینه Premium داشته باشید.

اگرچه فناوری اثر انگشت زیر نمایشگر مدتی است که وجود دارد و تقریباً همه تلفن‌های عرضه شده در دو سال گذشته تجربه باز کردن سریع و دقیق قفل را ارائه می‌دهند، ریلمی GT3 تا حدودی جذاب‌تر به نظر می‌رسد. ناحیه اثر انگشت بزرگ و قفل اسکنر بسیار سریع باز می شود. ویژگی RAM Expansion به شما امکان می دهد رم گوشی هوشمند خود را – البته به صورت مجازی – با استفاده از حافظه داخلی گوشی افزایش دهید. شما می توانید از 4 گیگابایت تا 12 گیگابایت رم مجازی اضافه کنید. این ویژگی به طور پیش فرض فعال است و ریلمی 4 گیگابایت را برای تنظیمات پیش فرض انتخاب کرده است.

عملکرد و کارایی

برخلاف مدل قبلی خود، ریلمی GT3 توسط تراشه پرچمدار سال گذشته کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 قدرت می گیرد. این چیپست از زمانی که کوالکام از مدل های فابریک سامسونگ به TSMC تغییر پیدا کرد، 30 درصد بازده انرژی بهتری را در بخش CPU و GPU نسبت به نسل قبلی خود نوید می دهد.

این تراشه هشت هسته ای از همان ترکیب هسته ای 1+3+4 (1x Cortex-X2 + 3x Cortex-A710 + 4x Cortex-510) تشکیل شده، اما به ترتیب با فرکانس 3.20 گیگاهرتز، 2.75 گیگاهرتز و 1.80 گیگاهرتز کار می کند. پردازنده گرافیکی Adreno 730 با فرکانس 900 هرتز کار می کند. به غیر از پردازش و گرافیک، این تراشه همچنین یک ISP جدید Spectra، صدای پریمیوم Snapdragon و محاسبات NPU کارآمدتر را به همراه دارد.

ISP اکنون می تواند فیلم 8K HDR و جلوه بوکه ویدیو را در کنار ردیابی چهره به طور همزمان ضبط کند. قابلیت های واحد پردازش عصبی 20 درصد در هر وات افزایش یافته است. همچنین پشتیبانی از رندر حجمی و بهره وری انرژی بهبود یافته در حین بازی وجود دارد و آنهایی که به تنهایی از نظر تئوری زمان بازی را حدود یک ساعت افزایش می دهند.

نتایج نشان می‌دهد که ریلمی در استفاده از پتانسیل کامل سیستم روی چیپ کار خوبی انجام داده و تنها با سیلیکون اسنپدراگون 8 نسل 2 امسال فاصله دارد. با این حال، ما معتقدیم که این تراشه یک قطعه سخت افزاری توانا است که تقریباً هر چیزی را که به آن می پردازید اجرا می کند.

کیفیت دوربین

GT3 دوربین های اصلی و فوق عریض را از نسل قبلی خود به ارث برده است. دوربین اصلی از دوربین 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی با اندازه 1/1.56 اینچ با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری استفاده می‌کند. این سنسور از PDAF چند جهته و OIS پشتیبانی می‌کند و لنز دیافراگم نسبتاً وسیع f/1.9 دارد.

در پشت لنز فوق عریض، f/2.2، سنسور محبوب و مقرون به صرفه 8 مگاپیکسلی قرار دارد. به جای دوربین ماکرو، GT3 از یک دوربین 2 مگاپیکسلی f/3.3 با لنز میکروسکوپی استفاده می کند.  هیچ تغییری در دوربین سلفی نسبت به GT2 سال گذشته وجود ندارد و همان سنسور 16 مگاپیکسلی، 1/3.0 اینچی با دیافراگم f/2.5 است.

اگرچه ریلمی GT3 و GT2 سال گذشته از سخت افزار دوربین یکسانی استفاده می کنند، اما بهبود قابل توجهی در کیفیت کلی ارائه می دهد و اکنون حتی در گرفتن عکس با دوربین اصلی بهتر است. عکس‌ها حتی زمانی که با اکثر رقبای خود مقایسه می‌شوند، واضح‌تر و دقیق‌تر هستند. محدوده دینامیکی عالی است و رنگ ها تقریباً به طبیعی نزدیک هستند. نورسنجی گاهی اوقات در سمت روشن‌تر قرار می‌گیرد و دمای رنگ به‌طور قابل‌توجهی گرمتر از قبل است و به عکس‌ها حالتی دلپذیر و دنج می‌دهد.

در سناریوهای چالش برانگیزتر در فضای داخلی، GT3 همچنان عملکرد عالی دارد. نویز به حداقل می رسد، صحنه های با کنتراست بالا جزئیات را هم در سایه ها و هم در نقاط برجسته حفظ می کنند. به طور کلی، GT3 کیفیت عکس در سطح پرچمدار را با دوربین اصلی خود ارائه می دهد. عکس های با زوم 2 برابر رضایت بخش هستند. GT3 کار مناسبی برای پست‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهد، اما برداشت از حسگر اصلی هرگز با دوربین اختصاصی 2 برابر با زوم بدون ضرر برابری نمی‌کند. وقتی به اندازه کافی نزدیک نگاه کنید، مقداری دانه، کاهش وضوح و گاهی اوقات از دست دادن جزئیات را خواهید دید.

در کمال تعجب، دوربین فوق عریض عکس هایی با رنگ های زنده تر و کنتراست کلی خوب تولید می کند. اما این در مورد آن است. نمونه ها جزئیات پایین، وضوح ناکافی، محدوده دینامیکی محدود، کمی نویز حتی در شرایط نوری خوب و حاشیه های رنگی قابل توجه را نشان می دهند. در پایان، دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض برای یک گوشی 650 یورویی مناسب نیست.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، رفتار برنامه دوربین با قبل متفاوت است، بنابراین هیچ تفاوتی بین حالت Photo استاندارد و حالت اختصاصی Night وجود ندارد. در هر صورت، کیفیت کلی در شب قابل توجه بوده و تقریباً بدون نویز، سطح بالایی از جزئیات در سراسر قاب، محدوده دینامیکی گسترده و وضوح چشمگیر است. شما می‌توانید جزئیات دقیق را حتی در تاریک‌ترین سایه‌ها در حالی که منابع نور به خوبی کنترل می‌شوند و به دور از خاموش شدن هستند، مشاهده کنید.

بخش ویدیوی، این دوربین می تواند ویدیوی تا 2160p@60fps با دوربین اصلی و 1080p@30fps با دوربین فوق عریض ضبط کند و EIS در همه حالت ها وجود دارد. با کمال تعجب، هیچ لرزشگیر اضافی مانند دوربین اکشن وجود ندارد. در هر صورت، کیفیت کلی ویدیو در وضوح 4K بسیار خوب است. ما جزئیات زیادی را می بینیم، ویدیوی گرفته شده با دامنه دینامیکی بسیار گسترده و رنگ های واقعی است. با این حال، این تمایل برای نوردهی بالاتر یک بار دیگر کاملاً برجسته است و همچنین یک رنگ صورتی مایل به زرد و مایل به زرد در کل فریم وجود دارد.

جمع بندی

ریلمی GT3 چیزهای زیادی برای ارائه دارد و نسبت به نسل قبلی خود نیز ارتقاء قابل احترامی است. اصول اولیه نظیر صفحه نمایش زیبا، چیپست قدرتمند، عمر باتری طولانی، عملکرد خوب دوربین اصلی و شارژ سریع پوشش داده شده است. اما GT معمولی امسال ریلمی تا کامل بودن فاصله زیادی دارد. ما همان دوربین اولتراواید قدیمی را داریم، کیفیت سلفی پایین‌تر بوده، و نسبت به چیزی که ارائه می‌کند کمی گران است.

شاید این نوآوری در فناوری شارژ باشد، اما اگر زودتر قیمت GT3 به قیمت عرضه GT2 (550 یورو) نزدیکتر نشود، برای رقابت با گوشی های رده بالاتر سال گذشته کار سختی خواهد داشت.

مزایا

  • پنل OLED بزرگ و روشن 144 هرتزی
  • طراحی تازه، مقاوم در برابر اثر انگشت، سبک وزن
  • عملکرد خوب دوربین اصلی
  • عمر باتری عالی
  • شارژ سریع بی نظیر
  • عملکرد پایدار چشمگیر و دمای بیرونی پایین
  • Realme UI 4.0 بسیار قابل تنظیم است و روی اندروید 13 اجرا می شود

معایب

  • بدون حفاظت از نفوذ از هر نوع؛ می شد از مواد درجه یک بیشتری استفاده کرد.
  • بدون دوربین تله فوتو و عملکرد ضعیف فوق عریض و سلفی.
  • در زمان عرضه گران است
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *