نرم افزار و اینترنت

فدورا 38 با گنوم 44 دسکتاپ و چرخش های جدید از راه رسید

پروژه فدورا از در دسترس بودن فدورا 38 خبر داد. یکی از ویژگی های جدید، استفاده کردن از نسخه Workstation گنوم 44 می باشد. گنوم 44 شامل یک صفحه قفل جدید، بهبود تنظیمات دسترسی و یک بخش برنامه های پس زمینه جدید در منوی سریع است. چرخش های جدیدی از جمله Fedora Budgie، Sway و Sericea وجود دارد. اکنون نسخه ای برای دستگاه های تلفن همراه نیز وجود دارد که به عنوان یک تلاش اولیه توصیف می شود.

برای هرکسی که عاشق کارایی است، این به‌روزرسانی یک مهلت پیش‌فرض کوتاه‌تر برای خاموش کردن سرویس‌ها به ارمغان می‌آورد. این بدان معناست که خاموش کردن سیستم‌ها باید سریع‌تر باشد، بنابراین اگر برای رفتن به جایی عجله دارید، می‌توانید سریع‌تر پیش بروید. یکی دیگر از بهبودهای عملکرد گنجاندن dnf5 است. هنوز پیش فرض نیست، اما در نسخه های آینده فدورا خواهد بود و این شامل یک حافظه کوچکتر و بهبود عملکرد است.

یکی از مخاطبان کلیدی فدورا توسعه دهندگان هستند. با فدورا 38، چندین زبان برنامه نویسی مهم و بسته های کتابخانه سیستم به روز شده اند. در این نسخه، ما gcc 13، Golang 1.20، LLVM 16، Ruby 3.2، TeXLive2022، PHP 8.2 و “موارد دیگر” داریم. اگر فدورا 37 را اجرا می‌کنید، می‌توانید با باز کردن Software، رفتن به قسمت Updates، به نسخه جدید ارتقا دهید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا