یکی از موثرترین روش ها برای تغییر حال و هوای عکس، افزودن و تفریق رنگ به آن است. این همان چیزی است که نرم افزار ادوبی لایت روم به شما این امکان را فراهم می کند، اما در یکی از بزرگترین تغییراتی که این شرکت در مدتی توسعه داده، اضافه کردن یک ماژول Color Grading جدید برای کنترل بیشتر کاربران به رنگ ها در عکس های آنها است.

این ابزار جدید از قابلیت Split Toning موجود در لایت روم برای افزودن کنترل تن های میانی به ترکیب استفاده می کند. اگر با تقسیم تون (Split Toning) آشنا نیستید، ابزاری است که می توانید با استفاده از آن سایه های تصویر را روشن کنید تا حال و هوای خاصی به آن ببخشد. اگر تاکنون تصویری با رنگ “نارنجی و Teal” در اینستاگرام مشاهده کرده اید، به احتمال زیاد این تصویر با ابزار تقسیم تون ساخته شده است. اما به همان اندازه مهم است که ادوبی یک رابط جدید برای این ویژگی ایجاد کرده که می توانید آن در گوشی هوشمند و رایانه شخصی خود استفاده نمایید.

وقتی بیشتر افراد به لایت روم مراجعه می کنند، ابتدا تمایل دارند که به عنوان یک ویرایشگر عکس، به قابلیت های آن فکر کنند، اما این ویژگی های سازمانی است که ادوبی در ماژول کتابخانه ایجاد کرده و نرم افزار را از رقبایی مانند Capture One جدا می کند. اکنون این ماژول در آستانه قدرتمندتر شدن و در دسترس قرار گرفتن با کمک هوش مصنوعی است.

در Lightroom Creative Cloud، ادوبی در حال افزودن ویژگی به نام بهترین عکس ها (Best Shots) است. این یک الگوریتم هوش مصنوعی است که برای اولین بار تصاویر شما را با هم جمع می کند و جذاب ترین عکس را در هر سری از عکس ها که در آن چندین عکس شبیه به هم دارید، انتخاب می کند. همچنین موضوع عکس و همچنین موارد خلاقانه تری را که انتخاب کرده اید مانند نحوه قاب بندی ترکیب خود را در نظر می گیرد. یک نوار لغزنده به شما این امکان را می دهد تا تصمیم بگیرید که الگوریتم چگونه کار خود را انتخاب کند. هنگامی که این ابزار کار خود را انجام داد ، شما آزادید که عکس های اضافی را به دلخواه خود اضافه کنید ، و می توانید از سایر ابزارهای سازمانی Lightroom مانند ویژگی های انتخاب و ستاره برای سازماندهی بیشتر آلبوم استفاده کنید.

یکی دیگر از ابزارهای جدیدی که ادوبی به لایت روم اضافه کرده، برای کسانی که در دستگاه ها به طور مرتب را روی یک عکس کار می کنند، مناسب است. با قابلیت Auto Versions، لایت روم به طور خودکار نسخه هایی از ویرایش های شما را ایجاد کرده و به شما این امکان را می دهد که هر زمان خواستید برگردید و به مجموعه تنظیمات قبلی برگردید، خواه این تغییرات را در آن دستگاه انجام دهید یا نه. این مورد را به عنوان یک توسعه از نسخه های مجازی موجود و عکس فوری لایت رومدر نظر بگیرید ، اما با این مزیت اضافی که برای ایجاد آنها نیازی به تلاش ندارید. اینها تنها برخی از پیشرفتهای قابل توجه لایت روم هستند که ادوبی امروز در کنفرانس Adobe Max خود اعلام کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *