نرم افزار و اینترنت

معرفی اپرا وان: مرورگر طراحی شده برای ویژگی های مولد هوش مصنوعی

اپرا نسخه دسترسی زودهنگام مرورگر کاملاً بازطراحی شده خود را منتشر کرده که قصد دارد اواخر امسال برای همه پلتفرم ها منتشر کند. این نسخه اپرا وان نام دارد و به گونه ای طراحی شده که ظاهری تمیزتر با فضای باز فراوان برای ویژگی ها و برنامه های افزودنی مولد هوش مصنوعی در نوار کناری و نوار آدرس آن داشته باشد.

اپرا می‌گوید که یک ترکیب‌کننده چند رشته‌ای جدید و اصول طراحی مدولار جدید خود را برای مرورگر پیاده‌سازی کرده تا دسته‌ای از ویژگی‌های جدید را فعال کند که شامل چیزی است که آن را “Tab Islands” می‌نامد. مرورگر این قابلیت را دارد که وب‌سایت‌هایی را که افراد بر اساس محتوایشان باز می‌کنند به‌طور خودکار و مستقیم گروه‌بندی کند.

به عنوان مثال، تمام صفحات دارای منوها و جزئیات رستوران را در یک جزیره باز می کند، و همه تب های Google Docs را در جزیره دیگر باز می کند. ایده این است که سردرگمی را کاهش دهید و پرش بین وظایف را چه برای کار یا برای چیزهای شخصی آسانتر کنید. در حالی که مرورگر با قابلیت ایجاد جزایر تب به تنهایی طراحی شده، کاربران می توانند به صورت دستی صفحات را با هم گروه بندی کنند.

آن‌ها می‌توانند تب ها را بین جزیره‌ها بکشند و رها کنند یا با فشار دادن دکمه CTRL یا Command و کلیک بر روی وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند گروه بندی کنند، قبل از کلیک راست بر روی گزینه create a tab island، یک تب جدید ایجاد کنند. اپرا Tab Islands را به عنوان اولین تجلی استراتژی طراحی مدولار خود با مرزهای جزیره ای و بازارهای رنگی که به وضوح قابل تشخیص است، در نظر می گیرد، بنابراین احتمالاً می توانیم انتظار ویژگی های طراحی مشابه بیشتری را داشته باشیم.

علاوه بر تب ایسلند، اپرا وان دارای ChatGPT، ChatSonic و AI Prompts است که به طور پیش‌فرض فعال هستند. اگر به خاطر داشته باشید، این شرکت در ماه مارس یکپارچه سازی نوار کناری را برای چت ربات های هوش مصنوعی معرفی کرد که به کاربران این امکان را می داد تا به سرعت آنها را در یک پنجره جداگانه در مرورگر راه اندازی کنند. در همین حال، ویژگی AI Prompts راه‌های مختلفی را پیشنهاد می‌کند که افراد می‌توانند از چت‌بات‌ها برای تبدیل متن روی صفحه استفاده کنند، مانند تبدیل تکه‌ای از متن به گفت و گوی سریال یا استخراج اطلاعات از آن برای ایجاد سؤالات مسابقه.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا