سخت افزار

اینتل به تولید انبوه پردازنده Meteor Lake Core سرعت می بخشد

اینتل در جلسه گزارش مالی سه ماهه اول خود در سال 2023 اعلام کرد که به تولید انبوه پردازنده نسل چهاردهم Meteor Lake Core سرعت می بخشد. این پردازنده قرار است در نیمه دوم سال جاری عرضه شود و با استفاده از گره پردازشی اینتل 4 تولید شود. چگالی ترانزیستور و عملکرد آن در هر وات با گره های سری N5 و N4 TSMC قابل مقایسه است.

انتظار می‌رود پردازنده Meteor Lake دارای معماری تراشه‌های کوچک جدید باشد که عمدتاً از سه تایل تشکیل شده است: IO Tile، SOC Tile و Compute Tile. گزینه Compute Tile شامل کاشی CPU و کاشی GFX است. CPU Tile از طراحی هسته هیبریدی جدید برای ارائه عملکرد بالاتر با مصرف انرژی کمتر استفاده می کند و GPU نیز با معماری جدیدی ساخته شده است.

این معماری جدید به پردازنده این امکان را می دهد که در عین مصرف انرژی کمتر، عملکرد بالایی داشته باشد. این یک پیشرفت قابل توجه نسبت به نسل های قبلی است که اغلب با مشکلات مصرف برق و گرمایش بالا دست و پنجه نرم می کردند. طراحی جدید پردازنده Meteor Lake را کارآمدتر، قابل اعتمادتر و همه کاره تر می کند و آن را به گزینه ای عالی برای کارهای سخت مانند بازی، ایجاد محتوا و یادگیری ماشین تبدیل می کند.

علاوه بر این، اینتل همچنین اعلام کرده که در حال پیشرفت گره های پردازشی اینتل 3، اینتل 20A و اینتل 18A است که انتظار می رود پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد و کارایی ارائه دهند. شایان ذکر است که انتظار می‌رود پردازنده رده بالای Meteor Lake از پیکربندی 6P+16E استفاده کند، تنها با دو سری Core i3 و Core i5 و بدون Core i7 و Core i9. این یک حرکت استراتژیک از سوی اینتل برای بهینه سازی عملکرد پردازنده برای کارهای خاص و در عین حال رقابتی نگه داشتن قیمت است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا