سخت افزار

توسعه ماژول رم LPDDR5X برای موبایل های نسل بعدی توسط سامسونگ

سامسونگ از جدیدترین DRAM LPDDR5X خود رونمایی کرد و این اولین ماژول حافظه در صنعت است که براساس فرآیند 14 نانومتری ساخته شده است. به علاوه، این حافظه یک ماژول 16 گیگابیتی DRAM کم مصرف دوگانه با نرخ داده 5X (LPDDR5X) است که در گوشی‌های هوشمند درجه یک پرچمدار آینده که قرار است سال آینده عرضه شوند، قابل استفاده خواهد بود.

پیشتر، گزارشاتی منتشر شده بود که شیائومی 12 به حافظه LPDDR5X به همراه نسل بعدی اسنپدراگون 898 مجهز است. به غیر از گوشی‌های هوشمند، آخرین ماژول DRAM این شرکت در برنامه‌های خدمات داده پرسرعت از جمله 5G، هوش مصنوعی (AI) و متاورس نیز کاربرد دارد. سانگ جون هوانگ، معاون ارشد و رئیس تیم طراحی DRAM سامسونگ، اظهار داشت که در سال‌های اخیر، بخش‌های بازار بیش از حد متصل مانند هوش مصنوعی، واقعیت افزوده (AR) و متاورس، که بر پردازش داده‌های در مقیاس بزرگ بسیار سریع متکی هستند، به سرعت در حال گسترش هستند.

وی همچنین اضافه کرد که LPDDR5X شرکت استفاده از حافظه با کارایی بالا و کم مصرف را فراتر از گوشی‌های هوشمند گسترش می‌دهد و قابلیت‌های جدیدی را به برنامه‌های اج مبتنی بر هوش مصنوعی مانند سرورها و حتی خودروها می‌آورد. قابل ذکر است، LPDDR5X این شرکت بیش از 1.3 برابر سرعت پردازش سریع‌تری ارائه می‌کند در حالی که تقریباً 20 درصد انرژی کمتری نسبت به راه‌حل قبلی LPDDR5 مصرف می‌کند، که باید به نفع نسل‌های آینده گوشی‌های هوشمند باشد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا