بررسیموبایل و تبلت

بررسی وان پلاس پد: یک تبلت عالی، با وجود اندروید

دنیای تبلت ها به همان اندازه دنیای گوشی های هوشمند پیچیده است و پیدا کردن بهترین تبلت برای نیازهای خود با قیمت مناسب دشوار است. با وان پلاس پد، فلسفه محصول خود را با نمایشگرهای عالی، طراحی فانتزی، قیمت‌های رقابتی به بازاری راکد که نیاز به تغییر دارد، آورده است.

اگر انتخاب “اندروید در مقابل اپل” برای شما مهم نیست، وان پلاس پد یک تبلت سرگرمی فوق‌العاده و صفحه‌نمایش عالی برای حمل هر آنچه که نیاز دارید در خانه است. این قدرتمندترین تبلتی نیست که می توانید بخرید، بنابراین جایگزین دستگاه خوبی مانند آیپد ایر نخواهد بود. وان پلاس پد عملکرد خوی هنگام سرگرمی، مرور وب و کارهای روزمره از خود نشان می دهد. بنابراین بیایید نگاه دقیقی به آنچه از نظر طراحی، سخت افزار و موارد دیگر می دهد، را بررسی کنیم.

طراحی و کیفیت ساخت

وان پلاس فقط یک تبلت را عرضه نکرده، بلکه در حال تکمیل اکوسیستمی از محصولات است و از نظر بصری، وان پلاس پد شباهت زیادی به دیگر محصولات اصلی این سازنده در سال گذشته وان پلاس 11 و وان پلاس بادز پرو 2 دارد. لنز دوربین به صورت برجسته در پشت قرار گرفته که آن را به یک ویژگی متمایز تبدیل می کند.

در همین حال، لبه‌های خود تبلت عمدتا گرد، با گوشه‌های خمیده نرم و طراحی کلی دوست‌داشتنی است. یک نوار مغناطیسی در گوشه سمت راست بالا وجود دارد که به شما امکان می‌دهد قلم را بچسبانید و شارژ کنید و این به جای گرد، صاف است. وزن خود تبلت نسبت به سایر رقبا نظیر لنوو Duet 3i و آیپد پرو 12.9 سبک تر بوده و کار آن راحت است.

حاشیه‌های یکنواختی در اطراف نمایشگر وجود دارد و مانند آیپدهای اپل، با یک قلم و کیبورد جداگانه ارائه می شود. یک کانکتور پین پوگو در لبه پایینی وان پلاس پد قرار دارد که به آن اجازه می‌دهد تا با اطمینان خاطر به قاب فولیو بچسبد، در حالی که یک دکمه پاور در لبه بالایی وجود دارد. هیچ حسگر اثر انگشتی وجود ندارد، در عوض، این تبلت دارای Face Unlock است یا می‌توانید از رمز عبور استفاده کنید.

یک لنز دوربین در بالای صفحه نمایش در حالت افقی دقیقاً مانند آیپد متمرکز بوده و برای تماس های ویدیویی مفیدتر است، در حالی که در لبه سمت راست دکمه تنظیم صدا را خواهید دید. همچنین یک پورت USB-C برای شارژ و صدا وجود دارد. لبه های بالا و پایین در حالت افقی جایی است که بلندگوها را پیدا خواهید کرد. این تبلت تنها در یک گزینه رنگی سبز Halo Green عرضه می شود که با وان پلاس 11 و بادز پرو هماهنگ می شود.

صفحه نمایش

وان پلاس پد دارای صفحه نمایش 11.61 اینچی LCD با وضوح 2800 در 2000 پیکسل است که تراکم پیکسلی 296ppi را ارائه می دهد. این برای تبلت‌ها، چه اندروید و چه iOS بسیار استاندارد است، اگرچه تبلت‌های گران‌تر سامسونگ به جای LCD، نمایشگر AMOLED دارند. چیزی که کمی کمتر رایج بوده، وجود نرخ تازه سازی 144 هرتزی و نرخ نمونه برداری لمسی 120 هرتز یا 144 هرتز وان پلاس پد است.

این امر باعث می‌شود که ناوبری سیستم نرم به نظر برسد، اگرچه احساس تاری حرکتی زیادی نسبت های پنل های OLED وحود داشت. با این حال وان پلاس پد جزئیات بسیار خوبی را همراه با روشنایی مناسب ارائه می دهد. حداکثر توان آن 500 نیت است که کمی بالاتر از لنوو Duet 3i بوده و از فرمت‌های HDR مانند Dolby Vision پشتیبانی می‌کند که نمایش‌های تلویزیونی را فوق‌العاده نشان می‌دهد.

آنها نه تنها خوب به نظر می رسند، بلکه صدای فوق العاده ای نیز دارند، به لطف آرایه چهار بلندگو که به صورت پویا بسته به نحوه نگه داشتن تبلت تنظیم می شود. این بدان معناست که موقعیت‌یابی استریو همیشه همانطور که در نظر گرفته شده کار می‌کند و تماشای محتوا را در این دستگاه کوچک بدون نیاز به هدفون جذاب‌تر می‌کند.

صفحه نمایش نسبت ابعاد کمی متفاوت به حالت عادی در 7:5 دارد که شبیه به یک تکه کاغذ A4 طراحی شده و واقعاً خوب کار می کند، به خصوص برای محتوای وب و کتاب های الکترونیکی. نسبت صفحه به بدنه کمی بیش از 88 درصد است، بنابراین حاشیه‌ها در اطراف بسیار زیبا و باریک هستند.

عملکرد و نرم افزار

زیر کاپوت وان پلاس پد یک تراشه مدیاتک دایمنسیتی 9000 قرار دارد که توسط 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی پشتیبانی می شود. اسلات میکرو اس‌دی پیدا نمی‌کنید، بنابراین فضای ذخیره‌سازی افزایش نمی‌یابد. دایمنسیتی 9000 یک تراشه بسیار قدرتمند است، اگرچه کمی قدیمی تر بوده، اما همان چیزی است که در گوشی های پرچمدار سال 2022 مانند ویوو X80 یافت می شود. این، همراه با نرخ تازه سازی سریع صفحه، ممکن است باعث شود فکر کنید این صفحه برای بازی ایده آل است.

مانند هر تبلت اندرویدی که تا به حال استفاده کرده ایم، چیزی که وان پلاس پد را نگه می دارد سخت افزار آن نیست، بلکه نرم افزار آن است. این دستگاه دارای اندروید 13.1 با رابط کاربری OxygenOS 13.1 است. در بیشتر موارد، Oxygen OS یک تغییر جزئی در رابط کاربری اندروید، همراه با چند اپلیکیشن سفارشی سازنده و همچنین برخی از ترفندهای مفید در صورت استفاده از تلفن وان پرا نشان می دهد.

برای شروع، دارای یک ویژگی اشتراک‌گذاری داده سلولی است که به دستگاه اجازه می‌دهد به سیگنال 5G از تلفن هوشمند وان پلاس بپرد. هنگامی که تلفن در نزدیکی پد است، به طور خودکار فعال می شود.بدیهی است که اتصال یک دستگاه دیگر به سیگنال تلفن هوشمند فناوری جدیدی نیست، اما وان پلاس قطعا در تلاش است تا آن را یکپارچه‌تر کند. علاوه بر این، وان پلاس یک ویژگی “اتصال خودکار” بین پد و یک تلفن سازگار تعبیه کرده، که می‌توانید اعلان‌ها را دریافت کنید، داده‌های کلیپ‌بورد را برای کپی و چسباندن فوری به اشتراک بگذارید و پیام‌های متنی و تماس‌های تلفنی را روی پد ببینید.

وان پلاس همچنین با گنجاندن برخی از اپلیکیشن هایی که از صفحه نمایش پد استفاده می کنند، کار مناسبی انجام داد. برنامه Notes از چندین پنجره برای نشان دادن لیست یادداشت ها و همچنین هر آنچه که روی آن کار می کنید استفاده می کند، یا می توانید به حالت فوکوس تمام صفحه بروید. همچنین دارای یک to-do است که در آن تعبیه شده و اگر می خواهید نقاشی کنید یا یادداشت برداری کنید با Stylo به خوبی کار می کند. در همین حال، برنامه Weather شبیه به چیزی است که ممکن است در آیپد پیدا کنید، اما همچنان مفید است.

با این حال، پس از شروع استفاده از برنامه های شخص ثالث، این تجربه چندان عالی نیست. برنامه های اندرویدی کافی برای استفاده از صفحه نمایش بزرگتر طراحی نشده است. مقایسه مواردی مانند اسلک و توییتر با همتایان آیپد آنها نشان می دهد که توسعه دهندگان دستگاه های اندروید، نمایشگر بزرگ را در نظر نگرفته اند.

عمر باتری

تامین انرژی دستگاه را یک باتری بزرگ 9510 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 67 وات انجام می دهد. شارژ سریع آن می تواند باتری را حدود 80 دقیقه پر کند. با توجه به اینکه تقریبا دو برابر باتری معمولی تلفن هوشمند بوده، بسیار خوب است. البته این را باید در نظر گرفت که بیشتر اوقات تبلت را در خانه استفاده می کنید، جایی که تعداد زیادی پریز برق در دسترس و سطوحی برای استراحت یک تبلت شارژ دارید، بنابراین شارژ سریع خیلی مهم نیست.

وان پلاس بیش از 12 ساعت پخش ویدیو را تخمین زده و این تخمین با آزمایشات انجام شده مطابقت دارد. یک آداپتور و کابل USB-A به USB-C درون جعبه دستگاه بوده که برای شارژ سریع باید از همان گزینه استفاده کنید.

جمع بندی

وان پلاس پد یک تبلت اندرویدی عالی و احتمالاً بهترین در این رنج قیمت است. برای مثال، سامسونگ S7 Tab FE خود را به همان قیمت می‌فروشد و مشخصات بسیار ضعیف‌تری نسبت به وان پلاس پد دارد. همچنین شاید به اندازه آیپد نسل دهم جذاب نباشد، اما برای کسانی که به دنبال اکوسیستم اختصاصی اپل نیستند، یک جایگزین قانع‌کننده است.

در حال حاضر، وان پلاس پد یکی از بهترین تبلت های اندرویدی است که می توانید پیدا کنید. صفحه نمایش و بلندگوهای عالی آن را برای تماشای محتوا لذت بخش می کند، در حالی که نسبت تصویر 7:5 خود را کاملاً به مرور وب می رساند.

منبع
techradarxda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا