نرم افزار و اینترنت

معرفی 5 مرورگر برای کاهش نگرانی های حفظ حریم خصوصی

از اشخاص ثالث مخربی که داده‌های تله‌متری را جمع‌آوری می‌کنند تا شرکت‌های بزرگی که الگوهای مرور را ردیابی می‌کنند، نگرانی‌های زیادی برای حفظ حریم خصوصی برای کاربران مدرن وجود دارد. تغییر به یک مرورگر متمرکز بر حریم خصوصی می تواند به کاربران کمک کند تا اطلاعاتی را که هنگام مرور در معرض نمایش می گذارند، محدود کنند.

محدود کردن ردیابی بین سایتی، حفظ کنترل دقیق روی کوکی‌ها و محدود کردن دسترسی اسکریپت به اطلاعات، همگی از مزایای مشترک مرورگرهای وب با تمرکز بر حریم خصوصی هستند. در این مقاله برخی از بهترین مرورگرهای متمرکز بر حریم خصوصی را به شما ارائه می دهیم.

1. Brave

Brave یکی از پیشروترین مرورگرهای حریم خصوصی در بازار امروز است. Brave با تمرکز قوی بر روی عملکرد و حریم خصوصی شخصی، یک انتخاب ساده برای مرور آنلاین امن است. Brave به طور پیش‌فرض همه ردیاب‌های متقابل سایت را مسدود می‌کند و دارای تشخیص بدافزار داخلی و فیشینگ درجه یک است. این مرورگر همچنین دارای مجموعه کاملی از ابزارهای متمرکز بر ارائه تجربه مرور ایمن و ایمن برای کاربران است. تبلیغات مزاحم به طور پیش‌فرض مسدود می‌شوند و ثبت‌نام حتی برای استفاده داخلی به حداقل ممکن می‌رسد.

با گزینه‌های نصب برای دسکتاپ، اندروید، آی او اس و لینوکس، Brave تقریباً در تمام پلتفرم‌ها در دسترس است. توسعه دهندگان آن همچنین به عدم وجود نفخ اضافی در پروژه افتخار می کنند. Brave سرعت عملکرد بالا و مصرف کم منابع سیستم را به نمایش می گذارد و برای کاربرانی که به دنبال یک مرورگر سبک وزن هستند نیز گزینه ای عالی است.

این مرورگر دارای یک سیستم واردات سریع برای نشانک‌ها، افزونه و رمزهای عبور ذخیره‌شده موجود است. زیر کاپوت، Brave بر روی موتور وب کرومیوم ساخته شده است و کاملا متن باز است. نرم افزار Brave همچنین تعدادی دیگر از نرم افزارهای مستقل از جمله فایروال ها، VPN ها و کیف پول رمزنگاری را ارائه می دهد.

2. LibreWolf

LibreWolf مدتی است که نامی شناخته شده در دنیای وبگردی خصوصی است. این مرورگر بر اساس کدهای کاملاً منبع باز، به دنبال سیستمی سریع و ساده برای استفاده است که به کاربران اجازه می دهد تا بر اطلاعات آنلاین خود کنترل داشته باشند. LibreWolf کاملاً منبع باز است. در حالی که مرورگر بر روی همان پلتفرم فایرفاکس در هسته خود اجرا می شود، اکثر کدهای بالای موتور پایه بازسازی شده است. LibreWolf بر حذف تمام تله متری های معرفی شده توسط سایت ها، افزونه ها و بدافزارها تمرکز دارد.

به طور پیش فرض، مرورگر به طور خودکار تمام کوکی ها و داده های موقت را در صورت بسته شدن حذف می کند. علاوه بر این، المان های ردیابی را از URLها به طور خودکار حذف می کند. همچنین دارای تعدادی ویژگی اختیاری است که برای جلوگیری از اثر انگشت دیجیتال می توان آنها را فعال کرد. LibreWolf تا حد امکان از ذخیره اطلاعات کاربر مانند اطلاعات فرم و رمز عبور خودداری می کند.

این مرورگر دارای یک جستجوی داخلی است که توسط برخی از برجسته‌ترین نام‌ها در جستجوی خصوصی از جمله DuckDuckGo، Searx و Qwant پشتیبانی می‌شود. همچنین با یک نمونه از uBlock Origin برای کنترل پاپ آپ و تبلیغات ارائه می شود. این پروژه همچنان بسیار فعال است و به‌روزرسانی‌های مداوم را برای رفع نگرانی‌های جدید امنیتی و حفظ حریم خصوصی انجام می‌دهد. پایگاه LibreWolf به مرورگر امکان دسترسی به اکوسیستم قوی از افزونه‌ها را می‌دهد تا به آنها تکیه کند. کاربران باید از مجوزهایی که به نرم افزار شخص ثالث اعطا می کنند آگاه باشند، در غیر این صورت ممکن است در معرض خطر از دست دادن مزایای حفظ حریم خصوصی که مرورگر ارائه می دهد، باشند.

3. DuckDuckGo

DuckDuckGo برای مدت طولانی موتور جستجوی منتخب برای بسیاری از کاربرانی است که به دنبال حفظ حریم خصوصی هستند. در حالی که آنها در حال حاضر یک مرورگر دسکتاپ مستقل ارائه نمی دهند، برنامه هایی را برای اندروید و iOS و همچنین افزونه هایی برای فایرفاکس و کروم ارائه می دهند.

DuckDuckGo دارای تعدادی ویژگی داخلی برای حفظ حریم خصوصی کاربر، از ردیابی و مسدودسازی متقابل سایت گرفته تا فقدان کامل ورود به سیستم مبتنی بر کاربر، است. با تمرکز بر ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن و در عین حال حفظ حریم خصوصی، حفاظت از جستجو تا ایمیل و مرور وب را در بر می گیرد.

4. Bromite

Bromite یکی دیگر از مرورگرهای منبع باز و مبتنی بر کرومیوم است که بر تضمین حریم خصوصی کاربر تمرکز دارد. Bromite تجربه‌ای را ارائه می‌دهد که بر مروری بی‌معنا و بدون حاشیه تمرکز دارد که تهدیدات امنیتی و حریم خصوصی را به حداقل می‌رساند. جذابیت اصلی Bromite به این صورت است که خود مرورگر را تا حد ممکن کاهش می دهد تا تجربه ای کارآمد را به کاربران ارائه دهد. مرورگر به اندازه برخی دیگر از گزینه های موجود در لیست دارای اکوسیستم پلاگین قوی نیست، با این حال، این به آن فضایی از سادگی می دهد.

تمرکز بر ساده نگه داشتن کارها، همراه با توجه به امنیت داده، به Bromite کمک می کند تا از فهرست بزرگ مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم متمایز شود. Bromite که کاملاً منبع باز و در جامعه نگهداری می شود، مرورگر ایده آلی برای کاربرانی است که به دنبال یک مرورگر ساده و کم هزینه هستند. Bromite هم نسخه دسکتاپ و هم برای موبایل دارد، اما در حال حاضر نسخه موبایل فقط برای اندروید و نه iOS در دسترس است.

5. Tor

Tor یکی از پیچیده ترین مرورگرهای خصوصی است که امروزه در دسترس است و کاملاً منبع باز است. Tor فاقد ذخیره‌سازی کوکی و ذخیره‌سازی اطلاعات محلی است و می‌توان آن را به گونه‌ای پیکربندی کرد که با مسدود کردن همه اسکریپت‌ها به‌طور پیش‌فرض، امنیت را کاهش دهد. این تنظیمات را می توان به صورت سایت به سایت تغییر داد و به کاربران امکان کنترل کامل بر اطلاعاتی که شما انجام می دهید و به اشتراک نمی گذارید می دهد.

این مرورگر تمرکز فوق‌العاده‌ای بر روی قفل نگه داشتن اثر انگشت دیجیتال کاربر دارد. Tor با چندین سطح مختلف امنیت داخلی ارائه می شود. در سبک‌ترین سطح، اکثر ویژگی‌های وب مدرن فعال می‌شوند، در حالی که سخت‌ترین سطح همه چیز از جاوا اسکریپت گرفته تا عناصر رسانه را مسدود می‌کند. یکی از قابل توجه ترین ویژگی های Tor سیستم رله داخلی آن است. این سیستم ترافیک ورودی را از طریق چندین سیستم دیگر بازتاب می دهد تا به پنهان کردن مبدا درخواست کمک کند. همچنین از ثبت هرگونه اطلاعات از کاربران خود برای جلوگیری از هرگونه ردیابی احتمالی خودداری می کند.

این، همراه با انبوهی از ویژگی‌های امنیتی دیگر، کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که داده‌های مرور شما به کلاهبرداران آنلاین فروخته نمی‌شود. به طور کلی، Tor مسلماً محرمانه ترین گزینه در لیست است. با این حال، فرآیند راه اندازی Tor می تواند کمی پیچیده باشد. تجربه کلی مرور نیز ممکن است کمی احساس شود، به خصوص در سطوح بالاتر امنیتی که ویژگی‌های رایج در بسیاری از وب‌سایت‌ها به سادگی کار نمی‌کنند. سرعت می تواند نگرانی دیگری باشد زیرا رله ها اغلب به ترافیک شبکه از طریق چندین گره واقع در مناطق بسیار متفاوت متکی هستند.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا