نرم افزار و اینترنت

سامسونگ از One UI 5 Watch مبتنی بر Wear OS 4 رونمایی کرد

سامسونگ دومین سهم بزرگ در بازار ساعت های هوشمند جهان را در اختیار دارد و پس از آن اپل می باشد. در سال 2021، این غول کره ای از سیستم عامل اختصاصی تایزن خود برای سری گلکسی واچ خود به سیستم عامل Wear OS گوگل با رابط کاربری One UI Watch کوچ کرده و آن را به بزرگترین برند ساعت هوشمند پشتیبان اکوسیستم گوگل تبدیل کرد.

این تصمیم به آن کمک کرد تا توسعه دهندگان اپلیکیشن های بیشتری را جذب کند و اکوسیستم Wear OS را از محبوبیت اپل واچ کمی مهلت داد. امروز، سامسونگ به‌روزرسانی جدید One UI 5 Watch را برای ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ 5 و واچ 4 خود معرفی کرد. احتمالاً این به‌روزرسانی مبتنی بر Wear OS 4 است که هنوز توسط گوگل اعلام نشده است.

به زودی آزمایش‌های بتا را برای نسخه نرم‌افزاری آتی از طریق اپلیکیشن Samsung Members در مناطق منتخب آغاز شده و می‌توانیم انتظار عرضه گسترده‌تری را با سری گلکسی واچ 6 داشته باشیم. سامسونگ ویژگی هایی را که One UI 5 Watch برای ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4 و واچ 5 به ارمغان آورده، ارائه کرده است.

یکی از این موارد بهبود نظارت بر خواب در دستگاه گلکسی واچ است، به طوریکه یک رابط بهبود یافته “Sleep Insight” را به ارمغان می آورد و اطلاعات بیشتری را روی مچ دست کاربران در دسترس قرار می دهد. علاوه بر این، ویژگی کوچینگ Sleep سامسونگ دارای کنترل‌های اضافی است که به کاربران اجازه می‌دهد عادت‌هایی برای خواب راحت‌تر در شب ایجاد کنند. این شامل یادآوری در مورد مدیتیشن قبل از رفتن به رختخواب، اجتناب از کافئین در اواخر شب و هشدارهایی برای جلوگیری از چرت زدن در طول روز است.

این نکات برای خواب بهتر نیز مستقیماً در ساعت هوشمند قابل دسترسی و کنترل خواهند بود تا کاربران بتوانند از نگاه کردن به صفحه نمایش تلفن در هنگام خواب اجتناب کنند.

برای فیتنس، به‌روزرسانی One UI 5 Watch روال‌های تمرینی شخصی‌سازی‌شده‌تری را به ارمغان می‌آورد. کاربران اکنون می توانند با انتخاب بالاترین ناحیه ضربان قلب که می خواهند به آن پایبند باشند، شدت تمرین را مشخص کنند. این ممکن است مفید باشد اگر فردی بخواهد به اهداف تناسب اندام خاصی دست یابد یا بخواهد از فعالیت سهوی بیش از حد خود جلوگیری کند که ممکن است پیامدهای سلامتی داشته باشد.

سامسونگ همچنین راهنمای مسیر GPX (فرمت تبادل GPS) را برای پیاده‌روی و دویدن در کنار فعالیت‌های تناسب اندام که قبلاً پشتیبانی می‌شد، مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری اضافه می‌کند. این به کاربران امکان می دهد مسیرهای خود را بعداً از طریق برنامه های مختلف صادر و ردیابی کنند.

این به‌روزرسانی همچنین ویژگی‌های ایمنی ساعت‌های هوشمند Wear OS در سری گلکسی واچ را بهبود می‌بخشد. ویژگی Detect fall اکنون علاوه بر تماس با مخاطبین اضطراری، خدمات اضطراری را نیز مطلع خواهد کرد. علاوه بر این، برای شرایطی که کاربر بیهوش است، جزئیات پزشکی او، از جمله گروه خونی، داروها، آلرژی‌ها، و شرایط زمینه‌ای نیز در دسترس پرسنل مراقبت‌کننده قرار می‌گیرد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا