گوناگون

جدیدترین هوش مصنوعی گوگل با کشف طولانی و پرهزینه دارو مقابله می کند

توسعه داروها می تواند میلیاردها دلار هزینه داشته باشد و درصد زیادی در مرحله آزمایشی شکست می خورند، بنابراین تعدادی از شرکت ها در حال استقرار هوش مصنوعی برای کمک در این زمینه هستند. گوگل کلود جدیدترین شرکتی است که با دو مجموعه جدید با هدف پرداختن به کشف دارو و در عین حال پیشرفت پزشکی دقیق به این مسابقه پیوست.

هدف مجموعه شناسایی و کمک به شرکت‌های دارویی برای درک بهتر پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه کلیدی برای توسعه دارو است. به طور خاص، برای کمک به دانشمندان در شناسایی اهداف بیولوژیکی طراحی شده که محققان می توانند درمان هایی حول آنها ایجاد کنند. این می تواند به طور موثر کشف دارو را تسریع کند و هزینه ها را کاهش دهد.

Google Cloud در بیانیه‌ای مطبوعاتی نوشت: پذیرندگان اولیه این مجموعه شامل شرکت‌های دارویی چندملیتی مانند Pfizer و شرکت‌های بیوتکنولوژی پیشرو در صنعت از جمله Cereval هستند. نیکلاس لابلو، دانشمند فایزر، بیان کرد:

ما با گوگل برای بررسی اینکه چگونه AlphaFold2 می‌تواند به طور بالقوه روند کشف داروی ما را تسریع بخشد، همکاری می‌کنیم و توانایی محققان ما را برای انجام آزمایش‌های خود بر روی پلتفرم محاسباتی مقیاس‌پذیر و بهینه‌شده برای شتاب‌دهنده گوگل کلود سرعت می‌بخشد.

در همین حال، مجموعه Multiomics برای مقابله با تجزیه و تحلیل داده های ژنومی طراحی شده است. ایده این است که بفهمیم تغییرات ژنتیکی چگونه بر بیماری تأثیر می‌گذارد تا درمان‌های مناسب و حتی شخصی‌سازی شده ایجاد شود. پایگاه‌های اطلاعاتی ژنومی بسیار زیاد هستند، بنابراین این مجموعه به محققان امکان دسترسی سریع به داده‌های مناسب را می‌دهد و به تسریع درمان کمک می‌کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا