سخت افزار

آیا بروزرسانی درایورهای گرافیک برای امنیت مهم است؟

درایورهای گرافیکی مسئول اجزای گرافیکی یک کامپیوتر، از بازی های سه بعدی گرفته تا پخش فیلم هستند. به روز نگه داشتن و بهینه نگه داشتن آنها برای حفظ عملکرد ایده آل و محافظت در برابر نقض های امنیتی ضروری است. مانند هر نرم‌افزار رایانه‌ای، درایورهای گرافیکی بررسی نشده می‌توانند کل سیستم را خراب کنند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بیینید چگونه نگهداری درایور گرافیک از دستگاه شما محافظت می کند.

آشنایی با درایورهای گرافیک

درایورهای گرافیک را به عنوان پایه آموزشی برای یک سیستم عامل کامپیوتر برای درک نحوه استفاده از کارت گرافیک در نظر بگیرید. در حالی که کارت گرافیک مسئول پردازش تمام تصاویری است که روی صفحه کامپیوتر می بینید، تنها یک درایور گرافیکی برای تفسیر و ترجمه درخواست های سخت افزاری مفید است. بدون یک درایور گرافیکی کاربردی و به خوبی نگهداری شده، سیستم عامل نمی تواند به طور موثر از اجزای گرافیکی خود استفاده کند.

خطرات امنیتی مرتبط با درایورهای گرافیک قدیمی

یک درایور گرافیک قدیمی می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند، از شکاف های امنیتی گرفته تا تاخیر در عملکرد. رایانه شما ممکن است با کیفیت گرافیک ضعیف، کاهش نرخ فریم در بازی‌های ویدیویی، و عملکرد کلی کندتر و همچنین خطرات امنیتی متعددی مواجه شود که در ادامه به بررسی بزرگ‌ترین آنها خواهیم پرداخت.

1. دعوتنامه باز به بدافزار

بدافزار هر نرم‌افزار مخربی است که می‌تواند با دسترسی به اطلاعات حساس، کاهش سرعت عملکرد یا غیرفعال کردن کامل آن به رایانه شما آسیب برساند. کسانی که مسئول بدافزار هستند به دنبال سیستم‌های اصلاح نشده‌ای هستند که از نرم‌افزارهای قدیمی مانند درایورهای گرافیک استفاده می‌کنند تا دسترسی پیدا کنند. وقتی درایورهای گرافیک خود را به روز نگه نمی دارید، درها را برای ورود نرم افزارهای مخرب باز می گذارید. در پشتی خود را با تابلویی که به دزدان محله خوشامد می گوید باز نمی گذارید، بنابراین دعوت نامه ای برای تزریق بدافزار نگذارید.

2. اطلاعات شخصی شما آسیب پذیر است

بدافزار می تواند برای دسترسی به اطلاعات شخصی و سوء استفاده از آن استفاده شود. در واقع، یک کامپیوتر در معرض خطر در حال تبدیل شدن به رایج ترین منبع سرقت هویت است. مجرمان سایبری هنگامی که توسط راننده قدیمی شما وارد می شوند، می توانند به اطلاعات حساس مانند جزئیات بانکی، شماره امنیت اجتماعی یا عکس های شخصی از یک دستگاه ذخیره سازی خارجی دسترسی داشته باشند. رمزهای عبور رایانه و وب سایت شما در این مورد نمی توانند از شما محافظت کنند. مهاجمان یک درب پشتی برای دسترسی به حساس ترین فایل ها و اطلاعات شما کشف کرده اند.

3. ناسازگاری با سایر فناوری ها

در نهایت، کارت‌های گرافیک بدون علامت می‌توانند یک اثر دومینویی از مسائل مربوط به سیستم ایجاد کنند. درایورهای گرافیک قدیمی برای کار با نسخه‌های نرم‌افزار و سخت‌افزار جدید بهینه‌سازی نشده‌اند و در نهایت منجر به از کار افتادن سیستم و سایر آسیب‌پذیری‌های امنیتی می‌شوند. هیچ کس نمی خواهد صفحه آبی یا سفید مرگ را ببیند و عواقب داده های از دست رفته را متحمل شود.

در برخی موارد، عدم به روز رسانی درایورهای گرافیکی می تواند باعث آسیب دائمی به کارت گرافیک یا سایر قطعات سخت افزاری شما شود. برای جلوگیری از تعمیرات یا تعویض پرهزینه و افزایش عمر دستگاه خود، درایورهای گرافیک خود را به روز نگه دارید.

نحوه بروزرسانی درایورهای گرافیک

مطمئن شوید که به‌روزرسانی‌های درایورهای گرافیکی را به طور مرتب بررسی کرده و در اسرع وقت آن‌ها را نصب کنید تا از عملکرد و امنیت مطلوب اطمینان حاصل کنید. برای به روز رسانی درایورهای گرافیک خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مدل کارت گرافیک و سازنده رایانه شخصی خود را شناسایی کنید. برای بررسی کارت گرافیک خود در رایانه شخصی ویندوز، Settings را باز کرده و به بخش Display بروید. برای انجام همین کار در دستگاه مک، پنجره About This Mac را از منوی Apple باز کنید.
  • از وب سایت سازنده بازدید کنید و به بخش پشتیبانی یا درایورها بروید. به عنوان مثال، اگر کارت گرافیک NVIDIA دارید، به وب سایت NVIDIA مراجعه کرده و به بخش Drivers بروید.
  • جدیدترین درایور گرافیک سیستم عامل و مدل کارت گرافیک خود را پیدا و دانلود کنید. وب سایت باید به طور خودکار سیستم عامل و مدل کارت گرافیک شما را شناسایی کند، اما اگر این کار را نکرد، به صورت دستی گزینه های صحیح را انتخاب کنید.
  • دستورالعمل های سازنده را برای نصب درایور گرافیکی به روز شده دنبال کنید. این معمولا شامل اجرای یک فایل نصب و دنبال کردن دستورات است.

در حالی که به روز رسانی درایورهای گرافیک ضروری است، همچنین مهم است که به روز رسانی درایورها را با احتیاط انجام دهید. در برخی موارد، به‌روزرسانی‌های جدید درایور می‌تواند باعث مشکلات سازگاری با سایر اجزای نرم‌افزار یا سخت‌افزار شود. قبل از به روز رسانی درایورهای خود، همیشه ایده خوبی است که با سازنده بررسی کنید تا مطمئن شوید که نسخه جدید درایور با سیستم شما سازگار است.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا