در طول نمایشگاه تجاری سالانه Display Week در لس آنجلس، سامسونگ یک پنل OLED رول شونده 12.4 اینچی بالقوه انقلابی را به نمایش گذاشت. مطمئناً این اولین بار نیست که یک مفهوم رول شونده را می بینیم، اما اختراع سامسونگ یک گام جلوتر از رقبا است زیرا بزرگترین اختراع تاکنون بوده و در یک اسکرول کوچک می چرخد.

این پنل می‌تواند از 49 میلی‌متر به 254.4 میلی‌متر برسد، که در مقایسه با صفحه‌نمایش‌های کشویی فعلی که تنها می‌توانند تا 3 برابر اندازه اصلی خود را افزایش دهند، مقیاس‌پذیری 5 برابری موثری دارد. سامسونگ دیسپلی می‌گوید که با استفاده از یک محور O شکل که یک اسکرول را تقلید می‌کند، توانسته به این امر مهم دست یابد. این شرکت آن را Rollable Flex می نامد و می تواند به طور کامل رول شود.

علاوه بر Rollable Flex، سامسونگ یک پنل OLED Flex In & Out را معرفی کرد که می تواند در هر دو جهت خم شود، برخلاف فناوری فعلی که به OLED های انعطاف پذیر اجازه می دهد فقط در یک جهت تا شوند. به عنوان مثال، گلکسی فلیپ 4 و فولد 4خود سامسونگ است. غول فناوری کره ای همچنین اولین پنل OLED جهان را با حسگر اثر انگشت و سنسور ضربان قلب یکپارچه معرفی کرد.

پیاده‌سازی‌های فعلی به یک ناحیه کوچک حسگر متکی هستند در حالی که راه‌حل سامسونگ به شما امکان می‌دهد قفل گوشی را با لمس انگشت در هر نقطه از سطح صفحه باز کنید. سامسونگ دیود نوری آلی حسگر نور (OPD) را در خود پنل تعبیه کرده است. این فناوری همچنین می‌تواند فشار خون، ضربان قلب و استرس را با نظارت بر انقباض و آرامش رگ‌های خونی بخواند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *