از آنجاکه درایوهای SSD PCIe Gen 5 شرکت ADATA بسیار سریع هستند اما این عملکرد قدرتمند درجه ای از گرما را ایجاد می کند. به منظور افزایش پایداری و افزایش طول عمر محصول و همچنین حفظ سرعت مطلوب، راه حل های خنک کننده نوآورانه برای این SSDهای جدید نسل ضروری است.

در طول کامپیوتکس 2023، این شرکت تعدادی از راه‌حل‌های خنک‌کننده SSD ثبت شده را ارائه خواهد کرد که نه تنها از رقابت عبور می‌کند، بلکه در اتلاف گرما نیز پیشتاز خواهد بود. Project NeonStorm Gen 5 solid-state drive (SSD) برای اولین بار در صنعت طراحی اتلاف حرارت مایع و فن خنک‌شده بر روی یک SSD M.2 ارائه شده است.

این راه حل از خنک کننده برای جذب و سپس دو فن برای دفع گرما استفاده می کند و یک اکوسیستم همرفتی عالی ایجاد می کند. SSD LEGEND 970 Gen 5 از یک هیت سینک و فن آلیاژ آلومینیوم دولایه برای ایجاد خنک کننده هوای فعال و یک پوشش کریستالیزه سطح برای بهبود هدایت حرارتی استفاده می کند. SSD خارجی SE920 USB4 دارای یک میکرو فن داخلی برای تخلیه سریع گرما است که با گسترش بدنه جمع شونده فعال می شود. انتظار می‌رود تحقیق و توسعه ساختاری و ویژگی‌های اتلاف حرارت عالی این طرح‌ها به تاثیرگذارترین معیار برای ذخیره‌سازی شدید در بازار مصرف تبدیل شود.

Project NeonStorm SSD: خنک کننده دوگانه برای اتلاف حرارت نهایی

Project NeonStorm سرعت انتقال تا 14000/12000 مگابایت در ثانیه را ارائه می دهد که نیاز به طراحی سیستم دوگانه با خنک کننده مایع و هوا دارد. هنگامی که گرما از SSD خارج می شود، ابتدا از یک پخش کننده حرارت فلزی عبور می کند تا سطح تماس افزایش یابد. پس از هدایت به مخزن مایع، انرژی گرمایی توسط یک خنک کننده با ظرفیت حرارتی بالا جذب می شود و سپس به هیت سینک آلیاژ آلومینیوم منتقل می شود.

هیت سینک به عنوان واسطه ای بین خنک کننده و فن ها عمل می کند. وقتی فن‌های دو طرف Project NeonStorm فعال می‌شوند، گرما از طریق همرفت هوای سرد و گرم حذف می‌شود. در مقایسه با پره‌های اتلاف حرارت از نوع فن بدون خنک‌کننده مایع، سیستم اختراعی “تلفات حرارتی خنک‌کننده دوگانه” اختراعی ADATA می‌تواند دمای SSD را تا 20 درصد کاهش دهد.

SSD LEGEND 970: کریستالیزاسیون سطح به سرعت خنک می شود

LEGEND 970 عملکرد خواندن/نوشتن را تا 10000/10000 مگابایت در ثانیه ارائه می دهد. این دستگاه با پره های آلومینیومی اکسترود شده دو لایه طراحی شده تا یک مجرای هوای متراکم برای منحرف کردن هوای سرد و گرم ایجاد کند. یک میکرو فن داخلی جریان هوای خنک را به داخل می کشد و هوای گرم را از کناره های هیت سینک خارج می کند.

در عین حال، پره های آلیاژ آلومینیوم LEGEND 970 با کریستالیزاسیون سطحی پوشش داده می شوند که سطح تماس کلی را افزایش می دهد و راندمان اتلاف گرمای سیستم خنک کننده هوا را به حداکثر می رساند. این طراحی منحصربفرد “تلفات گرمای فعال ثبت شده” به طور قابل توجهی دمای کنترلر را تا 10 درصد در مقایسه با هیت سینک های بدون فن کاهش می دهد و از پایداری SSD و عملکرد طولانی مدت با کارایی بالا اطمینان می دهد.

SE920 External SSD: خنک کننده توسعه پذیر

SE920 از آخرین نسل رابط انتقال USB4 با خواندن/نوشتن 3800/3200 مگابایت در ثانیه بهره می برد و سیستم اتلاف حرارت آن مجهز به یک میکرو فن داخلی است. به سادگی فشار دادن روی بدنه باعث می شود که شاسی به سرعت گرما تخلیه شود. هنگامی که جعبه قابل افزایش جمع می شود، حجم آن کاهش می یابد و ذخیره سازی را تسهیل می کند. هنگامی که گسترش می یابد، همرفت تقویت می شود، به طور موثر گرما را از بین می برد در حالی که سبک و قابل حمل باقی می ماند. این طراحی مبتکرانه “خنک کننده فعال ثبت شده” به طور قابل توجهی دما را تا 10 درصد در مقایسه با محصولات بدون فن با مشخصات مشابه کاهش می دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *