اوایل امروز، انویدیا رویداد اصلی سالانه خود را در Computex 2023 در تایپه برگزار کرد. در کنفرانس، سازنده تراشه هوش مصنوعی مولد را با ویژگی‌های جدید و بهبودهایی در خط فعلی سخت‌افزار RTX خود ارائه کرد.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، قابلیت‌ها و پیشرفت‌های جدیدی را برای خط فعلی پردازنده‌های گرافیکی RTX اعلام کرد که عملکرد بهتری را برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد. انویدیا ادعا می‌کند که پردازنده‌های گرافیکی RTX که به لطف هسته‌های Tensor، سخت‌افزار اختصاصی انویدیا برای محاسبات هوش مصنوعی، تا 1400 تنسور ترافلاپس را برای استنباط هوش مصنوعی و مدل‌های هوش مصنوعی مولد ارائه می‌دهند و می‌توانند تا 5 برابر سریع‌تر از دستگاه‌های رقیب کار کنند.

در مایکروسافت بیلد 2023، انویدیا با مشارکت مایکروسافت، پیشرفت‌هایی را برای ویندوز برای توسعه‌دهندگانی که روی مدل‌های هوش مصنوعی مولد کار می‌کنند، اعلام کرد. این پیشرفت‌ها شامل پشتیبانی بهتر از Windows Subsystem for Linux (WSL)، بهره‌وری انرژی برای لپ‌تاپ‌های ویندوز و پشتیبانی بهتر برای استقرار مدل‌های هوش مصنوعی با استفاده از زنجیره ابزار Olive مایکروسافت است.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند به یک پشته توسعه هوش مصنوعی با شتاب RTX که در ویندوز 11 اجرا می‌شود، دسترسی داشته باشند که به آنها در توسعه، آموزش و استقرار مدل‌های هوش مصنوعی کمک می‌کند. انویدیا خاطرنشان می کند که در حال حاضر بیش از 400 برنامه و بازی با هوش مصنوعی RTX وجود دارد که به زودی منتشر می شود.

این شرکت همچنین اشاره کرد که پشته توسعه هوش مصنوعی جدید به توسعه دهندگان امکان دسترسی به “پایه نصب بیش از 100 میلیون رایانه RTX و ورک استنشن ها که برای هوش مصنوعی بهینه شده اند” را می دهد. انویدیا در حال همکاری بیشتر با سایر OEM ها مانند دل، ایسوس و اچ پی است تا سخت افزار RTX بهینه شده را به نسل بعدی لپ تاپ ها بیاورد.

این شرکت ادعا می‌کند که سری Max-Q آینده مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و عملکرد پردازشگر گرافیکی را افزایش می‌دهد که به نفع لپ‌تاپ‌های RTX خواهد بود. این شرکت بیشتر بر روی انتشار به‌روزرسانی‌های منظم درایورها کار می‌کند تا سخت‌افزار خود را برای مدل‌های هوش مصنوعی بهینه کند. به عنوان مثال، انویدیا ادعا می کند که به روز رسانی اخیر درایور پردازشگر گرافیکی باعث بهبود عملکرد Stable Diffusion تا 2 برابر شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *