امنیت

چند ریسک بزرگ استفاده از سایت های استریمینگ غیرقانونی

گاهی اوقات همه افراد پول اشتراک ماهیانه سرویس هایی مانند نتفلیکس یا موارد مشابه را ندارند و به سراغ گزینه رایگان سایت های استریمینگ می روند. اما برخی از سایت ها وجود دارند که 100 درصد برای مصرف کنندگان ایمن نیستند. امنیت یک سایت استریمینگ را می توان بر اساس چندین عامل قضاوت کرد، از جمله بازخورد بینندگان، شهرت، و اینکه آیا سایت از نظر قانونی مجاز به ارائه محتوای دارای حق چاپ از طریق پخش آنلاین است یا خیر.

می توانید با استفاده از یک سایت استریمینگ ناامن مقداری پول پس انداز کنید، اما هزینه های دیگری مانند داده های شما وجود خواهد داشت.

چه کسی مالک سایت است؟

همه چیز به مالک وب سایت استریم برمی گردد. مالک وب سایت کیست و آیا این یک شرکت تاسیس شده است؟ آیا اطلاعات مالکان در جایی آنلاین وجود دارد؟ شرکت‌های قانونی معمولاً وب‌سایت‌های استریمینگ امن را اجرا می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید به صورت آنلاین درباره آنها تحقیق کنید. اگر اشتراک یا هزینه دیگری دریافت نکنند، احتمالاً از تبلیغات درآمد کسب می کنند.

از سوی دیگر، وب‌سایت‌های استریمینگ ناامن معمولاً متعلق به هکرها یا افراد ناشناس هستند که قوانین کپی رایت را نقض می‌کنند. استریمینگ در این وب سایت ها غیرقانونی است، زیرا مالکان آنها حق توزیع رسانه ای را که ارائه می کنند ندارند. به همین دلیل، اگر می‌خواهید هر محتوایی را به صورت رایگان تماشا کنید، به شدت توصیه می‌کنیم از بهترین سایت‌های استریمینگ حقوقی رایگان استفاده کنید.

استفاده از سایت‌های پخش غیرقانونی نیز کاملاً رایگان است، اما ممکن است از منابعی غیر از تبلیغات بین‌المللی در جریان پخش درآمد کسب کنند. چند راه وجود دارد که سایت های پخش رایگان مشتریان را در معرض خطر قرار می دهند در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

1. دسترسی به اطلاعات شخصی شما

بر اساس گزارش شرکت تحقیقات Muso، بین سال‌های 2021 تا 2022، پخش غیرقانونی فیلم‌ها 38.6 درصد افزایش یافته است، در حالی که بازدید از وب‌سایت‌های پخش رایگان حدود 8.8 درصد افزایش یافته است. با توجه به افزایش، سایت های پخش مختلف اکنون به داده های شخصی بسیاری از افراد دسترسی دارند.

اکثر وب‌سایت‌های استریمینگ از شما می‌خواهند قبل از تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ثبت نام کنید. اگر در سایت پخش اصلی نباشید، وب سایت ممکن است شما را به صفحه دیگری بفرستد که در آن باید ثبت نام کنید. ممکن است انواع مختلفی از اطلاعات شخصی مانند نام کامل، آدرس ایمیل و حتی شماره تلفن از شما خواسته شود.

تمامی اطلاعات ارسالی در حال حاضر در دسترس صاحبان وب سایت است. حتی اگر هکرها صاحب وب‌سایت‌های جریان غیرقانونی نباشند، می‌توانند در توسعه یا نگهداری چنین سایت‌هایی مشارکت داشته باشند. خطر خوبی وجود دارد که یک مجرم سایبری بتواند اطلاعات شما را بدزدد. مجرمان سایبری ممکن است از داده های شخصی شما برای استفاده های غیرقانونی مختلف مانند سرقت هویت، کلاهبرداری های فیشینگ و سایر فعالیت های غیرقانونی استفاده کنند.

مالک وب سایت ممکن است در صورت تمایل اطلاعات شما را به مجرمان سایبری در وب تاریک بفروشد، به ویژه اگر وب سایت فاقد سیاست حفظ حریم خصوصی باشد. همیشه خط‌مشی‌های حفظ حریم خصوصی در وب‌سایت‌ها را بررسی کنید تا ببینید آیا این شرکت در فرآیندهای جمع‌آوری داده‌های خود مخفی است یا خیر.

2. ویروس ها و بدافزارها

سایت های پخش غیرقانونی معمولاً به شدت به بدافزار آلوده می شوند. هکرها اغلب محتوا را به صورت غیرقانونی در دسترس قرار می دهند تا بسیاری از کاربران را طعمه خود کنند. بدافزار را می توان در یک صفحه وب و یک ویدیو پنهان کرد. صاحبان وب‌سایت‌ها ممکن است از مجرمان سایبری دیگر بخواهند که بدافزار را به سایت‌های خود اضافه کنند، که سپس می‌تواند دستگاه کاربر را تحت کنترل خود درآورد. چنین بدافزاری بدون اطلاع یا رضایت شما به طور خودکار دانلود و بر روی رایانه شما نصب می شود.

اگر برنامه‌ها یا افزونه‌های غیرقانونی هکرها را دانلود می‌کنید، وب‌سایت استریم ممکن است به شما اجازه دسترسی و پخش محتوای دزدی را بدهد. بدافزار پنهان شده در داخل برنامه ها می تواند با استفاده از آسیب پذیری های امنیتی شبکه به شبکه بی سیم شما نفوذ کند. بنابراین، باید مطمئن شوید که تمام دستگاه های شما بهترین برنامه آنتی ویروس را نصب کرده اند.

اگر بدافزار بر روی دستگاه شما نصب شده باشد، ممکن است اثرات منفی مختلفی بر روی دستگاه و اطلاعات شخصی شما داشته باشد. این می تواند مجرمان را به جزئیات ورود به سیستم، اطلاعات کارت اعتباری یا فایل های محرمانه دسترسی داشته باشند. بدافزارها همچنین ممکن است باعث کاهش عملکرد سیستم شما و در نتیجه کندی یا فریز شدن سیستم شوند.

3. Bloatware

سایت های پخش غیرقانونی مملو از bloatware هستند، یک برنامه ناخواسته که می تواند سرعت کامپیوتر شما را کاهش دهد. هنگامی که روی هر یک از دکمه های وب سایت کلیک می کنید، ممکن است به طور تصادفی bloatware یا سایر نرم افزارهای ناخواسته را روی دستگاه خود نصب کنید.

Bloatware خود بدافزار نیست، اگرچه نوع موجود در وب‌سایت‌های استریمینگ رایگان ممکن است حاوی بدافزار باشد. گاهی اوقات، سایت های پخش غیرقانونی ممکن است به دروغ ادعا کنند که برای دسترسی به فیلم یا نمایش مورد نظر شما به نرم افزار خاصی نیاز است و شما را به دانلود آن سوق می دهد.

Bloatware اغلب با نرم افزار همراه می شود که با استفاده از فضای ذخیره سازی، حافظه و عمر باتری زیاد، بر کارایی رایانه شما تأثیر منفی می گذارد. برخی از نرم افزارهای bloatware باعث می شوند که پاپ آپ های مزاحم در مرورگر و دستگاه شما ظاهر شوند.

4. تبلیغات تهاجمی

تبلیغات همچنین می تواند نوعی بدافزار به نام adware باشد که همیشه فقط یک تاکتیک بازاریابی بی ضرر نیست. آیا تا به حال روی یک ویدیو کلیک کرده اید و به جای آن به وب سایت دیگری هدایت شده اید؟ این وب‌سایت ممکن است شبیه دکمه‌ها یا پنجره‌های بازشو باشد که از کاربران می‌خواهند برنامه‌های تصادفی “اکنون دانلود شوند”. این در واقع ابزارهای تبلیغاتی مزاحم است که با نمایش تبلیغات مزاحم و تهاجمی به بازدیدکنندگان وب سایت، درآمد توسعه دهندگان خود را به دست می آورند.

ابزارهای تبلیغاتی مزاحم می توانند توسط نرم افزارهای مخرب در وب سایت های پخش غیرقانونی به مرورگر شما تزریق شوند. مرورگر شما به طور خودکار استریمینگ های بی پایانی از تبلیغات پاپ آپ را نمایش می دهد. این تبلیغات همیشه بی ضرر نیستند. در واقع، برخی از ابزارهای تبلیغاتی مزاحم می توانند بر فعالیت آنلاین شما نظارت کنند. حتی بدتر از آن، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم ممکن است دسترسی هکرها را به اطلاعات ورود به سیستم شما، از جمله نام کاربری و رمز عبور شما، فراهم کنند.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا