نرم افزار و اینترنت

نسخه 1.52 مرورگر Brave با ویژگی های جدید منتشر شد

Brave Software از در دسترس بودن Brave 1.52، جدیدترین نسخه مرورگر وب خود خبر داد. این بروز رسانی در ویندوز، مک اواس و لینوکس در دسترس است و دارای تب های عمودی به عنوان ویژگی جدید اصلی آن است. با وجود غیر متعارف بودن، چند دلیل برای استفاده از تب های عمودی وجود دارد.

دلیل اصلی استفاده از تب های عمودی این است که از فضای صفحه نمایش به طور موثرتری استفاده می کنند. با گسترده تر شدن صفحه نمایش ها، بهتر است از فضای عمودی به جای فضای افقی محدودتر استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای برجسته Brave در مورد تب های عمودی این است که با باز کردن بیشتر تب های افقی، آنها فشرده می شوند و نمی توانید متن روی تب را بخوانید. با این حال، با تب های عمودی، آنها در یک لیست هستند، بنابراین متن هرگز فشرده نمی شود تا جایی برای تب های اضافی باز شود.

به گفته تیم Brave، جابجایی به تب های عمودی در ابتدا می تواند کمی دلهره آور باشد و زمانی که با الگوی جدید سازگار می شوید، نیاز به یک دوره تنظیم کوتاه دارد. به طور پیش فرض، پنجره تب های عمودی در سمت چپ مرورگر خواهد بود. تب های باز شما در یک لیست طولانی قرار می گیرند و تب های پین شده در بالای آنها ظاهر می شوند. میانبرهای صفحه کلیدی که با آنها آشنا هستید نیز ثابت می مانند.

اگر نمی‌خواهید تب ها فضای زیادی اشغال کنند، می‌توانید روی دکمه تب های عمودی کلیک کنید تا پنل جمع شود تا فقط فاویکون‌ها قابل مشاهده باشند. اگر از تب های گروه‌بندی‌شده استفاده می‌کنید، این تب ها به همین صورت عمل می‌کنند و به شما امکان می‌دهند گروه‌هایی را ایجاد کنید، برچسب‌گذاری کنید و کد رنگ کنید. برای شروع کار با این ویژگی، به Brave 1.52 آپدیت کنید و سپس روی تب های خود کلیک راست کنید و در پایین باید Use Vertical Tabs را پیدا کنید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا