نرم افزار و اینترنت

اپل watchOS 10 معرفی شد

اپل واچ شما در آینده نزدیک بسیار متفاوت به نظر می رسد. در میان بسیاری از اعلامیه هایی که اپل در جریان سخنرانی WWDC خود انجام داد، یکی از آنها مربوط به معرفی نسخه جدید watchOS 10 بود. همانطور که انتظار می رفت، این شرکت به عنوان بخشی از شاید بزرگترین به روز رسانی سیستم عامل تاکنون، رابط کاربری ساعت هوشمند را بازنگری کرده است.

ممکن است به یاد داشته باشید که رابط کاربری اصلی اپل واچ تا حدودی حول محور Glances طراحی شده بود – چرخ فلکی از ویجت ها برای برنامه ها و ویژگی های مختلف. اپل در نهایت از Glances دور شد تا تاکید بیشتری بر برنامه‌ها داشته باشد، اما اکنون این شرکت به دنبال این است که ویجت‌ها را دوباره تمرکز بیشتری بر رابط ساعت داشته باشد.

به نظر می رسد که به روشی مشابه با واچ فیس سیری که مدت هاست در اپل واچ موجود است، کار می کند. با این حال، این تجربه اکنون در هر واچ فیسی در دسترس خواهد بود. می‌توانید Digital Crown را بچرخانید تا به مجموعه‌ای هوشمند از ویجت‌های مربوطه دسترسی پیدا کنید – درست مثل اینکه می‌توانید در میان ویجت‌هایی که روی همدیگر در iPhone خود قرار می‌دهید، بچرخید. مواردی مانند تایمر، کرونومتر و پادکست در هنگام استفاده به عنوان ویجت نشان داده می شوند. شما حتی می توانید ویجتی داشته باشید که محل مشکلات مورد علاقه شما باشد.

برنامه Activity شامل میانبرهای گوشه ای می شود. با چرخاندن تاج می‌توانید داده‌های بیشتری را مشاهده کنید. اپلیکیشن World Clock نیز در حال به روز رسانی است و حالا دارای رنگ‌های پس‌زمینه پویا برای کمک به انعکاس زمان روز در مناطق زمانی مختلف است، که می‌تواند برای زمانی که دوستان، خانواده یا همکارانی در نقاط مختلف جهان دارید مفید باشد.

دو واچ فیس جدید در watchOS 10 وجود دارد که اولی به نام Palette زمان را به شکلی رنگارنگ به شما نشان می دهد. چهره دیگر اسنوپی و وودستاک است. دوچرخه‌سواران ممکن است از به‌روزرسانی‌هایی که در WatchOS 10 ارائه می‌شوند خوشحال شوند. می‌توانید به حسگرهای دوچرخه‌سواری بلوتوث متصل شوید و داده‌های قدرت و ضربان قلب را در طول جلسات دوچرخه‌سواری مشاهده کنید. ساعت شما می تواند قدرت آستانه عملکردی شما را نیز ردیابی کند. فعالیت دوچرخه‌سواری که آهنگ‌های ساعت شما به طور خودکار در آیفون شما ظاهر می‌شود.

اپلیکیشن Compass نیز در حال ارتقا قابل توجه دریافت کرده و اکنون به طور خودکار دو ایستگاه بین راه جدید ایجاد می کند. اولین مورد، یک پین را در موقعیت تخمینی که آخرین بار اتصال سلولار داشتید می‌اندازد، که برای زمانی که در حال پیاده‌روی هستید، نیاز به برقراری تماس یا دیدن پیام‌های خود دارید، مفید خواهد بود. در یک یادداشت مشابه، ساعت شما می‌تواند آخرین نقطه تماس اضطراری را قرار دهد.

این تقریبا نشان می دهد که آخرین بار کجا به شبکه هر شرکت مخابراتی دسترسی داشته اید تا بتوانید تماس اضطراری برقرار کنید. در جای دیگر، نمای جدید Elevation از داده های ارتفاع سنج برای ارائه نمای سه بعدی از ایستگاه های بین راه ذخیره شده استفاده می کند. مردم آمریکا می توانند به نقشه توپوگرافی دسترسی داشته باشند. می‌توانید مسیرها و مسیرهای نزدیک را جستجو کنید و جزئیاتی مانند طول مسیر، نوع و دشواری مسیر را مشاهده کنید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا