نرم افزار و اینترنت

6 ویژگی برتر حریم خصوصی و امنیتی در iOS 17 و macOS Sonoma

جای تعجب نیست که اپل زمان زیادی را در طول سخنرانی WWDC خود صرف صحبت در مورد ویژگی های حریم خصوصی کرد. اپل همیشه به ارائه بهترین حریم خصوصی و امنیت برای مشتریان خود افتخار کرده است. در این مقاله مروری بر سریع از بهترین ویژگی های حریم خصوصی و امنیتی خواهیم کرد که می توانید در مک و آیفون خود در اواخر سال 2023 انتظار داشته باشید.

1. مرور خصوصی ویندوز را در حالت غیر فعال قفل می کند

سافاری سال‌هاست که مرور خصوصی دارد و روش خوبی برای مرور وب بدون برجای گذاشتن هیچ اثری است. برای افزایش مزایای عملی مرور خصوصی، اپل یک ویژگی جدید به سافاری اضافه کرده است: تب های مرور خصوصی در سافاری زمانی که برای مدت طولانی بی‌کار بمانند، به‌طور خودکار قفل می‌شوند.

وقتی برای ازسرگیری مرور برگشتید، می‌توانید با استفاده از Touch ID و Face ID یا رمز عبور دستگاهتان، قفل تب را باز کنید. برای کسانی که در اکوسیستم اپل سرمایه گذاری می کنند، این ویژگی دلیل دیگری برای استفاده از سافاری نسبت به سایر مرورگرها خواهد بود.

2. اشتراک گذاری رمز عبور در گروه ها

با macOS Sonoma، برای به اشتراک گذاشتن گذرواژه‌ها با دوستان یا خانواده خود نیازی به مدیریت رمزهای شخص ثالث ندارید. کاربران می توانند گروهی ایجاد کنند که در آن شرکت کنندگان مجموعه ای از رمزهای عبور را با هم ایجاد و استفاده کنند. همه این گذرواژه‌ها همگام می‌مانند و اعضای گروه می‌توانند گذرواژه‌های جدیدی را به گروه اضافه کنند.

همانطور که انتظار می رود، تمام این فرآیندهای به اشتراک گذاری رمز عبور از طریق iCloud Keychain انجام می شود که رمزگذاری سرتاسر را تضمین می کند. یک سیستم تأیید یکباره نیز پر کردن خودکار این رمزهای عبور در سافاری را آسان می کند و به لطف ادغام اکوسیستم اپل، یکی از بهترین ویژگی های macOS Sonoma است.

3. هشدار محتوای حساس در پیام ها و ایردراپ

این روزها افراد شانس بیشتری برای دریافت محتوای حساس از طریق پیام یا AirDrop دارند. با شروع از macOS Sonoma و iOS 17، این گزینه را دارید که آن را مشاهده نکنید. هر زمان که مورد حساسی دریافت کردید، اعلانی دریافت خواهید کرد که از شما می پرسد آیا می خواهید محتوا را مشاهده کنید یا خیر.

این ویژگی اختیاری است و اپل اعلام می کند که تشخیص محتوا در دستگاه انجام می شود. این بدان معناست که محتوایی که دریافت می‌کنید با کسی به اشتراک گذاشته نمی‌شود. این بخشی از مجموعه ویژگی های ایمنی ارتباطات بوده که اپل معرفی کرده است. سیستم تشخیص محتوای حساس همچنین از ارسال محتوای حساس توسط بچه ها جلوگیری می کند.

4. Live Voicemail برای دوری از شماره ناشناس

شماره های ناشناس و تماس های هرزنامه بسیاری از ما را گاهی مضطرب و آزار می دهد. با این حال، قابلیت Live Voicemail در iOS 17 ارتقای سیستم پست صوتی آیفون را به ارمغان می آورد. پست صوتی زنده با رونویسی خودکار آنچه گوینده می گوید کار می کند. بنابراین، اگر مهم به نظر می رسد، می توانید تماس را دریافت کنید یا اجازه دهید به پست صوتی برود.

Live Voicemail در بالای محافظت از هرزنامه که قبلاً در iOS تعبیه شده، کار می کند. بنابراین، شماره هایی که به‌عنوان هرزنامه شناخته می‌شوند، در پست صوتی زنده ظاهر نمی‌شوند. به طور مشابه، شما این امکان را دارید که تماس گیرندگان ناشناس را ساکت کنید. Live Voicemail از این تماس ها مراقبت می کند و در وهله اول از زنگ زدن خودداری می کند.

5. برای اشتراک‌گذاری بدون دردسر موقعیت مکانی را بررسی کنید

اپل همچنین قابلیتی به نام Check In را معرفی کرده که به کاربران کمک می کند تا عزیزان خود را هنگام رسیدن به مقصد خود مطلع کنند. برای مثال، اگر برای دویدن می روید، می توانید Check In را تنظیم کنید تا به والدین خود اطلاع دهید که به خانه برگشته اید. مهمتر از آن، Check In می تواند برخی از اطلاعات ضروری در مورد کاربر را در مواقع اضطراری به اشتراک بگذارد.

به عنوان مثال، اگر کاربر به موقع به مقصد مورد نظر نرسیده باشد، یک گروه منتخب از مخاطبین اطلاعاتی مانند سطح باتری آیفون، وضعیت سیگنال تلفن همراه و آخرین باری که شخص از آیفون خود استفاده کرده است، دریافت خواهند کرد. بنابراین، در مواقع اضطراری، Check In می تواند به شما در دریافت کمک کمک کند.

6. حالت Lockdown از کاربران در برابر نرم افزارهای جاسوسی مزدور محافظت می کند

حملات جاسوس‌افزاری که دستگاه‌های اپل را هدف قرار می‌دهند به طور فزاینده‌ای رایج شده‌اند. در پاسخ، اپل حالت Lockdown را در آیفون، آیپد و مک بهبود داده است. این حالت قفل پیشرفته از پیش‌فرض‌های ارتباطات بی‌سیم و اولویت‌های اشتراک‌گذاری محتوا مراقبت بهتری می‌کند.

علاوه بر این به‌روزرسانی‌ها، اپل حالت Lockdown را به watchOS اضافه می‌کند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید، فعال کردن حالت قفل به طور قابل توجهی عملکرد دستگاه را محدود می کند. بنابراین، فقط در صورتی باید حالت Lockdown را روشن کنید که مطمئن باشید مورد حمله قرار گرفته اید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا