لپ تاپ

گوگل احتمالا برند جدیدی برای کروم‌بوک‌های پرویمیوم عرضه می کند

گوگل مدتی است که در تلاش بوده تا مشتریان را وادار کند که نه تنها کروم بوک های بیشتری بخرند، بلکه آنها را متقاعد کند که آنها را با سخت افزارهای پیشرفته تر به جای لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز یا مک تهیه کنند. در سال 2022، با سازندگان رایانه مانند لنوو، ایسر و ایسوس همکاری کرد تا کروم‌بوک‌هایی بسازد که به سرویس‌های استریم بازی مانند Xbox Cloud Gaming مایکروسافت با اشتراک Xbox Games Pass Ultimate و GeForce Now NVIDIA متصل می‌شوند.

امروز، یک گزارش جدید ادعا کرده که گوگل قصد دارد برند جدیدی را برای کروم‌بوک‌های پرویمیوم راه‌اندازی کند. 9to5Google، با استناد به منابع ناشناس، ادعا می‌کند که گوگل در حال حاضر از “Chromebook X” به عنوان نام تجاری جدید استفاده می‌کند، اما اضافه کرد که نام تجاری نهایی ممکن است قبل از راه‌اندازی تغییر کند.

این گزارش می‌گوید که سازندگان رایانه‌ که لپ تاپ های Chromebook X می‌سازند، باید مشخصات سخت‌افزاری خاصی را در داخل آن لحاظ کنند، از جمله استفاده از پردازنده‌های خاص. این مقاله تراشه‌های، AMD Zen 3 را به همراه تراشه‌های نسل دوازدهم Core اینتل فهرست می‌کند. همچنین اضافه می کند که تراشه های جدیدتر نیز می توانند گنجانده شوند.

این مقاله می‌گوید دستگاه‌های Chromebook X نیز باید مقدار مشخصی رم و یک وب‌کم خوب داشته باشند. توجه داشته باشید که “Zen 2+” وجود ندارد زیرا AMD تنها Zen+ (که در تراشه های موبایل Ryzen 3000 یافت می شود) و Zen 3+ (در داخل Ryzen 6000 موبایل) ساخته است. از این رو ممکن است یک خطای تایپ باشد، یا شاید اشاره به Mendocino باشد که دارای هسته‌های مبتنی بر Zen 2 است اما بر روی یک گره کوچک‌تر 6 نانومتری ساخته شده است.

علاوه بر مشخصات سخت‌افزاری، این گزارش می‌گوید نوت‌بوک‌های Chromebook X می‌توانند برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری انحصاری را که در کروم‌بوک‌های معمولی گنجانده نشده‌اند، دریافت کنند. برخی از آنها ممکن است شامل پشتیبانی از زیرنویس زنده و محو خودکار پس‌زمینه برای کنفرانس ویدیویی، همراه با حداکثر 16 میز مجازی، فایل‌های Google Drive آفلاین و غیره باشد.

این گزارش ادعا می‌کند که می‌توانیم اولین نوت‌بوک‌های ChromeOS را با نام تجاری «Chromebook X» (یا هر نام دیگری که گوگل روی آن قرار می‌دهد) تا قبل از پایان سال 2023 ببینیم. البته این بدان معناست که این شرکت فصل خرید تعطیلات را برای این کروم‌بوک‌های تا حدودی ارتقا یافته هدف قرار داده است. انتظار نمی رود که گوگل هیچ نوت بوک Chromebook X را به تنهایی منتشر کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا