نرم افزار و اینترنت

7 ابزار هوش مصنوعی برای یافتن پاسخ سوالات در فایل PDF

چه برای تحصیل و چه برای کار، مرور فایل‌های PDF طولانی برای یافتن اطلاعات خاصی خسته‌کننده‌ترین کار است. با این حال، می‌توانید با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی که به سؤالات PDF پاسخ می‌دهند، کارها را آسان‌تر کنید. اکثر اینها مجهز به GPT هستند و مانند ChatGPT کار می کنند. اما، می توانند پاسخ هایی را از PDF بارگذاری شده ارائه دهند. در این مقاله، ما هفت مورد برتر از این ابزار را فهرست می کنیم.

1. AskYourPdf

AskYourPdf یک ابزار مجهز به ChatGPT است که به شما امکان می دهد فایل های PDF را آپلود کنید و در عرض چند دقیقه اطلاعات مربوطه را دریافت کنید. هنگامی که اسناد خود را آپلود کردید، یک سوال در مورد هر چیزی در PDF وارد کنید و یک پاسخ دقیق دریافت کنید.

با استفاده از تکنیک‌های مختلف تحریک مانند تعیین نقش معلم، می‌توانید از AskYourPdf برای درک موضوعات پیچیده مورد بحث در فایل خود استفاده کنید. بهترین از همه، این ابزار برای استفاده کاملا رایگان است. علاوه بر فایل‌های PDF، می‌توانید انواع فایل‌های دیگر را نیز آپلود کنید، از جمله PPT، TXT، CSV، و موارد دیگر. AskYourPdf تا 40 مگابایت فایل را پشتیبانی می کند.

همچنین می توانید چت خود را به صورت PDF برای مراجعات بعدی خروجی بگیرید. به همین ترتیب، گزینه ای برای اشتراک گذاری یک لینک منحصر به فرد وجود دارد که به دیگران امکان می دهد با سند آپلود شده شما چت کنند. مطمئن باشید، سابقه چت شما را برای آنها نمایش نمی دهد. AskYourPdf به عنوان افزونه ChatGPT نیز موجود است، اما برای نصب افزونه ها باید کاربر ChatGPT Plus باشید. اگرچه این ابزار به خوبی کار می کند، شما باید یاد بگیرید که برای بهترین نتایج، دستورات موثر بنویسید.

2. ChatPDF

ChatPDF ابزار دیگری است که دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که شما نیاز دارید. برای شروع، می توانید PDF را از دستگاه خود آپلود کنید یا آن را از یک URL واکشی کنید. همچنین دارای یک ویژگی جستجو است که به شما امکان می دهد فایل های PDF را از اینترنت پیدا کنید.

این ابزار به GPT 3.5 مجهز بوده و از چندین زبان پشتیبانی می کند. در حالی که نمی تواند تصاویر را در PDF بخواند، این ابزار تا حدودی می تواند داده های جدولی را درک کند. ChatPDF تاریخچه چت را ذخیره می کند و به شما امکان می دهد آن را صادر کنید. درست مانند AskYourPdf، دارای ویژگی برای به اشتراک گذاری سند از طریق پیوند است. مراقب باشید که پاسخ های ChatPDF همچنین می تواند حاوی اطلاعاتی باشد که در فایل آپلود شده ذکر نشده است. بنابراین، حتماً هر پاسخی را دوباره بررسی کنید.

3. Documind

شاید بهترین چیز در مورد Documind این باشد که می توانید اطلاعات را از چندین PDF با هم جستجو کنید. ابتدا، این ابزار به شما امکان می دهد اسناد را به صورت تکی و انبوه آپلود کنید. سپس، می توانید به داشبورد مراجعه کرده و شروع به پرسیدن سؤال کنید. Documind تمام اسناد را برای یافتن پاسخ اسکن می کند.

علاوه بر اینکه به شما امکان می دهد اطلاعات خاصی را از PDF خود پیدا کنید. Documind همچنین می تواند خلاصه ای از اسناد طولانی را ایجاد کند. یکی دیگر از موارد استفاده جالب Documind این است که می توانید PDF را برای ایجاد ربات چت خود آپلود کرده و آن را به وب سایت خود اضافه کنید. به این ترتیب، می توانید از آن به عنوان نماینده پشتیبانی مشتری خود استفاده کنید. البته، می توانید از آن به صورت داخلی در تیم خود نیز استفاده کنید.

4. LightPDF

LightPDF ده ها ابزار برای تبدیل، محافظت و ویرایش فایل های PDF دارد. یکی از این ربات‌های چت هوش مصنوعی برای خواندن فایل‌های PDF است. این ابزار نه تنها پاسخ های سریع به سوالات شما ارائه می دهد، بلکه خلاصه ها، خطوط کلی و جداول را از سند آپلود شده تولید می کند. شاید یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌ها این باشد که شماره صفحه فایلی را که اطلاعات از آن استخراج شده را نمایش می‌دهد، بنابراین می‌توانید به سرعت آن را دوباره بررسی کنید.

از تنظیمات، می‌توانید زبان را تغییر دهید یا به حالت دقیق‌تر یا خلاق‌تر بروید. LightPDF فقط به PDF محدود نمی شود، زیرا این ابزار از فایل های Excel، Word و PPT نیز پشتیبانی می کند. برای آپلود PDF با بیش از 200 صفحه یا فایل در قالبی غیر از PDF، باید به یک پلن پولی ارتقا دهید. اگرچه LightPDF به طور یکپارچه در مرورگر کار می کند، برنامه های موبایل و دسکتاپ نیز دارد.

5. PDF.ai

PDF.ai یک رابط کاملاً تمیز و در عین حال مفید دارد. این ابزار برگه را به دو ستون تقسیم می کند و سند شما را در یک طرف و ربات چت را در طرف دیگر نشان می دهد. به طور مشابه، از داشبورد، می توانید به تمام اسناد آپلود شده و تاریخچه چت خود دسترسی داشته باشید.

با هر پاسخ، PDF.ai منبع (شماره صفحه فایل) را ذکر می کند که با کلیک روی آن شما مستقیماً به آن صفحه خاص هدایت می شوید. می توانید نمایش و بزرگنمایی فایل را تنظیم کنید تا خودتان سند را مرور کنید.

6. FileGPT

همانطور که از نام آن پیداست، FileGPT به سوالات انواع مختلف فایل پاسخ می دهد، نه فقط PDF. اینها شامل اسناد، صفحات وب، صدا و حتی ویدیوها می شود. نسخه های پولی نیز از متن دست نویس و PDF های بدون ساختار پشتیبانی می کنند.

مانند Documind، ابزار FileGPT به شما امکان می دهد همزمان از چندین فایل سؤال بپرسید. بهتر از این، می‌توانید با مجموعه‌ای از فایل‌ها یک چت ایجاد کنید و از آن سؤال بپرسید. به این ترتیب، می‌توانید همه فایل‌های خود را آپلود نگه دارید، اما موارد خاصی را از هر چت اضافه یا حذف کنید. بنابراین، این یک ابزار هوش مصنوعی ایده آل برای محققانی است که می خواهند چندین فایل را به طور همزمان جستجو کنند.

FileGPT همچنین مراجع قابل کلیک را نمایش می دهد. با کلیک بر روی این موارد عصاره هایی از فایل اصلی را نشان می دهد. همچنین می توانید سند آپلود شده را در نوار کناری باز کنید، مشابه نحوه تقسیم صفحه PDF.ai.

7. ClarifyPDF

ClarifyPDF به شما امکان می دهد تا حداکثر 10 مگابایت فایل را آپلود کنید و علاوه بر تولید خلاصه، از آن سؤال بپرسید، . با این حال، فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند. برخلاف سایر ابزارهای فهرست شده در اینجا، ClarifyPDF به شما امکان می دهد پیام های چت خود و همچنین اسناد را از طریق یک پیوند منحصر به فرد با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا