چند روز قبل، گوگل اعلام کرد که دیگر برای نامگذاری اندرویدها از نام خوراکی‌ها استفاده نمی‌کند و در عوض با شماره‌های ساده از آن‌ها یاد خواهد شد. علاوه بر اینکه اندروید Q حالا اندروید ۱۰ نام دارد، بخش‌هایی از هویت بصری اندروید مانند لوگوی آن هم تغییر کرده است. اکنون بخش پشتیبانی گوگل تأیید کرد که اندروید 10 در تاریخ 12 شهریور (3 سپتامبر) به صورت رسمی منتشر خواهد شد. گوشی‌های پیکسل 3/3XL و پیکسل 3a/3a XL به همراه مدل‌های قدیمی‌تر از این گوشی یعنی پیکسل 2/2XL هم این سیستم عامل را دریافت خواهند کرد.

نکته مهم دیگر این است که حتی دارندگان اولین سری گوشی‌های پیکسل هم می‌توانند اندروید 10 را دریافت کنند. با اینکه این گوشی‌ها در سال 2016 وارد بازار شدند و دیگر بازه زمانی پشتیبانی دو ساله گوگل شامل آن‌ها نمی‌شود اما این شرکت تصمیم گرفته اندروید 10 را برای این سری هم منتشر کند.

اگرچه همواره گوشی‌های پیکسل در این زمینه حرف اول را می‌زنند، اما برخی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی هم معمولا تلاش می‌کنند خیلی سریع نسخه جدید اندروید را برای برخی از گوشی‌های خود عرضه کنند. از بین آن‌ها، شرکت‌هایی مانند نوکیا و وان‌پلاس سابقه‌ی خیلی خوبی دارند و یکی از دلایل محبوبیت آن‌ها هم به همین مضوع برمی‌گردد.

از امکانات تازه‌ای که اندروید 10 در خود جای داده است، می‌توان به پشتیبانی از گوشی های منعطف و شبکه 5G، زیرنویس همزمان یا لایو کپشن (Live Captions)، پاسخ هوشمند (Smart Reply)، اعمال پیشنهادی (Suggested Actions)، ارتقای امنیت و حفاظت از حریم خصوصی، پکیج بهبود یافته‌‌‌ی سلامت دیجیتال و حالت تاریک یا دارک مود سراسری اشاره کرد.

انتظار می‌رود ابتدا خانواده گلکسی اس 10 این آپدیت را همراه با رابط کاربری One UI 2.0، در اواخر دسامبر 2019 یا اوایل ژانویه 2020 (دی ماه) دریافت کنند. احتمالا در اواسط ژانویه نیز، نوبت به نسخه جهانی گلکسی نوت 10 خواهد رسید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *