نرم افزار و اینترنت

همه چیز درباره اپلیکیشن اینستاگرام تردز

اینستاگرام تردز یک برنامه رسانه اجتماعی است که حول نوشتن پست های متنی کوتاه تا 500 کاراکتر می چرخد. پست‌ها همچنین می‌توانند شامل عکس‌ها، ویدیوهای کوتاه و لینک ها باشند. اگر خیلی شبیه توییتر به نظر می رسد، درست می گویید – و این هدف است.

متا، شرکتی که فیس‌بوک و اینستاگرام را در اختیار دارد، در ابتدا قصد داشت این اپلیکیشن را در اواخر جولای 2023 راه‌اندازی کند، اما این اپلیکیشن در 100 کشور به 6 جولای منتقل شد. این اپلیکیشن به دلیل قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی و قانون آینده بازارهای دیجیتال در اتحادیه اروپا در دسترس نیست.

نحوه استفاده از اینستاگرام تردز

تجربه Threads به راحتی به عنوان ترکیبی بین اینستاگرام و توییتر توصیف می شود. برخی از ویژگی ها به وضوح توسط توییتر “الهام گرفته شده” و برخی دیگر مستقیماً از اینستاگرام منتقل شده اند. برای شروع، اپلیکیشن را از اپ استور برای آیفون یا گوگل پلی استور برای اندروید دانلود کنید.

می‌توانید پست‌های متنی تا 500 کاراکتر بنویسید، چندین پست متنی را در کنار هم قرار دهید، عکس‌ها و ویدیوها را تا 5 دقیقه اضافه کنید، به کاربران دیگر اشاره کنید و لینک ها را به اشتراک بگذارید. تردز تعدادی گزینه آشنا نیز دارد. درست مانند اینستاگرام، می‌توانید روی نماد قلب ضربه بزنید تا یک پست را لایک کنید، به آن پاسخ دهید، آن را به استوری خود اضافه کنید یا در فید خود پست کنید. قابلیت جدید برای Threads قابلیت “Repost” و “Quote” است. “Repost” اساساً یک بازتوییت است و نقل قول به شما امکان می‌دهد پست را با عنوان خود به آن به اشتراک بگذارید.

فید اصلی کاملاً الگوریتمی است و هیچ گزینه زمانی مانند توییتر یا اینستاگرام وجود ندارد. شما مجبور می شوید آنچه متا فکر می کند را ببینید. در زمان لانچ، شامل تبلیغات یا پست های تبلیغاتی نمی شود، اما مطمئناً در آینده خواهد بود. علاوه بر فید صفحه اصلی، یک تب جستجو، تب فعالیت (پاسخ ها، اشاره ها و غیره) و یک تب پروفایل نیز وجود دارد. این مزیت بسیار استاندارد برای یک اپلیکیشن رسانه اجتماعی مدرن است. این یکی از دلایلی است که بسیاری از مردم به آن هجوم می آورند – ساده و آشنا است.

آیا برای استفاده از تردز به یک اکانت اینستاگرام نیاز دارم؟

شما باید با یک حساب اینستاگرام وارد Threads شوید و بدون آن نمی توان استفاده کرد. Threads ممکن است یک اپلیکیشن جداگانه باشد، اما به شدت به اینستاگرام گره خورده است. حساب اینستاگرام و حساب Threads شما در اصل یکسان هستند. تمام اطلاعات شخصی شما به راحتی می تواند در طول فرآیند ثبت نام از اینستاگرام همگام شود.

اگر حساب اینستاگرام ندارید، برای استفاده از Threads باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. علاوه بر این، اگر معمولاً با حساب فیس بوک خود وارد اینستاگرام می شوید، برای ورود به Threads باید آن را با ایجاد یک رمز عبور خاص برای اینستاگرام جدا کنید.

آیا موضوعات اینستاگرام غیرمتمرکز است؟

از ژوئیه 2023، تردز غیرمتمرکز نیست و متا جدول زمانی مشخصی برای زمانی که قصد انجام این کار را دارد، ارائه نکرده است. در طول فرآیند ثبت نام Threads، یکی از صفحات مقدماتی “The Fediverse” را ذکر می کند و توضیح داده که نسخه‌های آتی Threads با “نوع جدیدی از شبکه‌های رسانه اجتماعی که به افراد امکان می‌دهد یکدیگر را در پلتفرم‌های مختلف دنبال کرده و با یکدیگر تعامل داشته باشند، کار خواهند کرد”. این همه در مورد چیست؟

متا در مورد “تمرکززدایی” صحبت می کند، که توانایی برقراری ارتباط با برنامه های مختلف رسانه های اجتماعی بدون نیاز به داشتن حساب در آن پلتفرم های خاص است. این همان مفهوم ایمیل است – به عنوان مثال، می توانید به شخصی با آدرس یاهو از جیمیل ایمیل بزنید. Mastodon محبوب ترین شبکه اجتماعی غیرمتمرکز در حال حاضر است. همچنین بخشی از Fediverse می باشد، که مجموعه بزرگی از سرورها است که پروتکل‌های مشابهی را به اشتراک می‌گذارند. متا می گوید که قصد دارد تردز را با Fediverse سازگار کند، به این معنی که می توانید یک حساب Threads را از Mastodon دنبال کنید.

اینستاگرام تردز چه داده هایی را جمع آوری می کند؟

همانطور که ممکن است از شرکت پشت فیس بوک انتظار داشته باشید، Threads اطلاعات کمی درباره شما جمع آوری می کند. با توجه به فهرست‌بندی‌های اپل اپ استور و گوگل پلی استور، تردز داده‌های زیر را جمع‌آوری کرده و به هویت شما پیوند می‌دهد:

  • Health & Fitness
  • Purchases
  • Financial Info
  • Location
  • Contact Info
  • Contacts
  • User Content
  • Search History
  • Browsing History
  • Identifiers
  • Usage Data
  • Sensitive Info
  • Diagnostics
  • Photos & Videos
  • Audio
  • Calendar

توجه به این نکته مهم است که همه این مجوزها مورد نیاز نیستند. لیست مجوزهای طولانی مانند این متأسفانه غیر معمول نیست. با این حال، این مورد برای هر برنامه شبکه اجتماعی نیست. به عنوان مثال، در اینجا لیست مجوزهای Threads در مقابل Mastodon فوق الذکر آمده است. معمولاً ما چنین اسکرین شات های طولانی ارسال نمی کنیم، اما با دیدن اسکرین شات ها در کنار هم، واقعاً تفاوت بین این دو سرویس را درک می کنید. مثل همیشه، مطمئن شوید که هنگام ثبت نام برای یک اپلیکیشن جدید، متوجه چه چیزی هستید.

نحوه حذف اکانت تردز

از آنجایی که Threads به شدت به اینستاگرام متصل است، نمی توانید حساب Threads خود را بدون حذف اکانت اینستاگرام خود حذف کنید. از ژوئیه 2023، پس از ثبت نام در Threads، تا زمانی که یک حساب کاربری در اینستاگرام دارید، با آن گیر کرده اید.

اگرچه ممکن است حساب Threads خود را غیرفعال کنید. این کار پروفایل و محتوای شما را از سایر Threads و کاربران اینستاگرام مخفی می کند. برای انجام این کار، به تب پروفایل رفته و از آنجا روی نماد منو در بالا سمت راست کلیک کنید و به مسیر Account > Deactivate Profile بروید.

متا ممکن است مسیر خود را تغییر دهد و به شما امکان دهد در آینده حساب Threads خود را جداگانه حذف کنید، اما این بهترین گزینه در حال حاضر است. اگر می خواهید از Threads به طور مستقل از حساب اصلی خود استفاده کنید، باید یک حساب کاربری جدید در اینستاگرام ایجاد کنید

آیا می توان از اینستاگرام تردز روی دسکتاپ استفاده کرد؟

اینستاگرام تردز روی دسکتاپ در دسترس نیست و فقط می توان روی آیفون یا اندروید استفاده کرد. از ژوئیه 2023، وب سایت threads.net به سادگی دارای یک کد QR است که شما را راهنمایی می کند تا اپلیکیشن را دانلود کنید. مدتی طول کشید تا اینستاگرام نسخه دسکتاپ را راه اندازی کند و حتی بیشتر طول کشید تا توانایی ارسال عکس و ویدیو را به دست آورد. از آنجایی که توییتر روی دسکتاپ بسیار استفاده می شود، به احتمال زیاد در آینده تجربه دسکتاپ Threads وجود خواهد داشت.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا