نرم افزار و اینترنت

آپدیت بزرگ بعدی مایکروسافت برای آفیس: یک فونت جدید

اگر از مجموعه‌های بهره‌وری مایکروسافت در این هزاره استفاده کرده‌اید، دست‌کم از نظر بصری با یک تغییر بزرگ روبرو هستید. پس از 15 سال، مایکروسافت فونت پیش فرض را در مایکروسافت 365 و نرم افزار های آفیس، Calibri، با چیز جدیدی جایگزین می کند: Aptos. ممکن است یک فونت ساده sans-serif به نظر برسد (و به شکل پیش فرض است)، اما مایکروسافت وعده داده که به لطف انعطاف‌پذیری کاملش، مورد پسند شما باشد.

Aptos با بسیاری از زبان ها کار می کند. اگر به چیزی کمتر فوق مدرن نیاز دارید، چهار وزن مختلف فونت و انواع سریف وجود دارد. استیو متسون (کسی که اولین فونت TrueType ویندوز را ساخت) درباره Aptos از جمله “کمی انسانیت” و تداعی شخصیت کارل کاسل و حتی استفان کولبرت، شعری را بیان می کند، اما نتیجه نهایی فونتی است که از نظر تئوری خواندن آن آسان و چشم نواز خواهد بود، چه در حال نوشتن باشید. یک مقاله مدرسه یا آماده کردن یک ارائه شرکت.

این فونت قبلاً به‌عنوان بخشی از تلاش جمع‌آوری بازخورد به‌عنوان Bierstadt در دسترس بوده است، اما از امروز به عنوان فونت پیش‌فرض در Excel، Outlook، PowerPoint و Word برای صدها میلیون نفر در دسترس است. همه آن را در چند ماه آینده خواهند دید. این فونت همچنان با نام قدیمی خود و همچنین چهار فونتی که برش را ایجاد نکردند (Grandview، Seaford، Skeena و Tenorite) در دسترس خواهد بود. مانند Calibri، فونت Aptos به بالای انتخابگر فونت پین می شود اما اجباری نخواهد بود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا