سخت افزار

قابلیت NVIDIA RTX IO با بازی Portal Prelude RTX منتشر می شود

امروز، انویدیا جدیدترین بازی خود را با پشتیبانی از رهگیری پرتو، به نام Portal Prelude RTX معرفی کرد. این مود که بر اساس بازی کلاسیک پازل اول شخص Valve ساخته شده، نه تنها از جلوه های رهگیری پرتو و DLSS 3 برای کارت گرافیک انویدیا پشتیبانی کرده، بلکه اولین بازی است که از فناوری کاملاً جدید این شرکت، NVIDIA RTX IO استفاده می کند.

این فناوری جدید در تلاش است تا مشکلی را حل کند که در طول سال ها برای بسیاری از گیمرهای کامپیوتری مشکل ساز بوده است. حتی اگر آنها پردازنده‌های گرافیکی و پردازنده‌های سریعی در داخل ریگ‌های خود داشته باشند، گاهی اوقات بیش از چند ثانیه طول می‌کشد تا تکسچرهای سطح بالا روی اشیاء و شخصیت‌های بازی نشان داده شوند.

در ویدیوی کوتاه یویتوب می‌توانید ببینید که چگونه این کار می‌کند. با استفاده از RTX IO، زمان بارگذاری بافت‌ها در Portal: Prelude RTX در مقایسه با استفاده از آن با خاموش بودن این گزینه، سه برابر سریع‌تر است. علاوه بر زمان‌های بارگذاری بافت سریع‌تر، RTX IO همچنین این بافت‌ها را قادر می‌سازد تا 44 درصد از فضای ذخیره‌سازی کمتری استفاده کنند. انویدیا اعلام کرده است که این امکان را به بازی‌هایی با “32 گیگابایت بافت 4K با جزئیات بدون اتلاف می‌دهد، در حالی که تنها 18 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را اشغال می‌کند”.

در یک پست فنی تر در RTX IO، این شرکت می گوید که فناوری جدید توسط DirectX مایکروسافت از طریق ویژگی DirectStorage، همراه با Vulkan از طریق برنامه های افزودنی پشتیبانی می شود. علاوه بر Portal: Prelude RTX، فناوری جدید RTX IO در نسخه کامپیوتر آینده Insomniac و بازی سونی PS5 Ratchet & Clank: Rift Apart که در تاریخ 26 جولای عرضه می شود، استفاده خواهد شد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا