نرم افزار و اینترنت

گوگل برای AirTag و سایر ردیاب‌های بلوتوث اقدامات ضد تعقیب انجام می‌دهد

در ماه مه، گوگل و اپل به طور مشترک اعلام کردند که برای جلوگیری از ردیابی ناخواسته از طریق AirTags و دستگاه‌های مشابه با یکدیگر همکاری می‌کنند. امروز، گوگل اعلام کرده است که انتشار Unknown tracker alerts اکنون در دستگاه‌های دارای اندروید 6.0 و بالاتر آغاز شده است.

در حال حاضر، این فقط با AirTags کار می‌کند، اما گوگل می‌گوید که با تولیدکنندگان تگ کار می‌کند تا به مرور زمان این حفاظت را به سایر تگ های ردیابی گسترش دهد. نحوه عملکرد آن به این صورت است که اگر یک ردیاب بلوتوث ناشناخته از صاحبش جدا شود و تصمیم بگیرد که با شما سفر کند، در دستگاه اندرویدی خود به شما اطلاع داده می شود.

اگر روی اعلان ضربه بزنید، می‌توانید درباره ردیاب اطلاعات بیشتری کسب کنید و نقشه مکان‌هایی که با شما در سفر دیده شده را مشاهده کنید. همچنین یک گزینه “پخش صدا” وجود دارد که باعث می شود ردیاب صدا ایجاد کند تا بتوانید بدون اینکه صاحب ردیاب بداند مکان آن را پیدا کنید. به‌علاوه، وقتی ردیاب را نزدیک پشت تلفن خود می‌آورید، ممکن است شماره سریال یا اطلاعات بیشتری درباره مالک آن، مانند چهار رقم آخر شماره تلفن خود، به اشتراک بگذارد.

همچنین می‌توانید نحوه غیرفعال کردن کامل ردیاب را بیاموزید، بنابراین مالک را از دریافت هر گونه به‌روزرسانی موقعیت مکانی در آینده از آن منع می‌کند. همه اینها برای جلوگیری از تعقیب با استفاده از AirTags و ردیاب‌های AirTag مانند است و به نظر می‌رسد گام بسیار خوبی در مسیر درست باشد. گوگل همچنین یک ویژگی اسکن دستی ایجاد کرده است که به شما امکان می دهد بدون منتظر ماندن برای هشدار، محیط اطراف خود را برای ردیاب بررسی کنید.

برای جستجوی دستی، باید به Settings > Safety & emergency > Unknown tracker alerts بروید و روی دکمه Scan now در دستگاه اندرویدی خود ضربه بزنید. اسکن حدود 10 ثانیه طول می کشد. سرانجام، گوگل اعلام کرد که راه اندازی شبکه Find My Device خود را تا زمانی که اپل محافظت های مشابهی را در iOS پیاده سازی کند، متوقف می کند. این شرکت می‌گوید مشخصات هشدار ردیاب ناخواسته مشترک باید تا پایان سال جاری نهایی شود و پس از آن شبکه Find My Device فعال خواهد شد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا