نرم افزار و اینترنت

6 اپلیکیشن عالی شناسایی گیاه برای اندروید و آیفون

آیا تا به حال به گل یا گیاهی نگاه کرده اید و از خود فکر کرده اید که “این چه گلی است؟” یا “این چه گیاهی است؟” خوشبختانه، این امکان وجود دارد که از گوشی خود برای شناسایی یک گل توسط یک تصویر استفاده کنید. شما فقط باید از یک اپلیکیشن شناسایی گل برای دریافت پاسخ استفاده کنید.

از بین اپلیکیشن های موجود، تعداد کمی به اندازه مایکروسافت بینگ و گوگل لنز موفق هستند. این اپلیکیشن ها علاوه بر شناسایی گل ها و گیاهان، می توانند محصولات، کتاب ها و حتی مکان ها را نیز شناسایی کنند. اما گزینه های خوب دیگری نیز وجود دارد. در ادامه نحوه شناسایی گیاهان با گوگل و بینگ، همراه با بقیه بهترین اپلیکیشن های شناسایی گیاه برای اندروید و iOS برای استفاده در زمانی که می خواهید آن گیاه را نام ببرید، پرداخته می شود.

1. Bing

در حالی که ممکن است تصور کنید شناسه گیاه بینگ به خوبی شناسه گیاه گوگل نیست، اپلیکیشن موبایل بینگ در واقع برای شناسایی گیاهان عالی است. دو راه برای جستجوی گیاهان در بینگ وجود دارد. اولین ویژگی جستجوی تصویر سنتی است. دومی از ادغام ChatGPT بینگ برای شناسایی گیاهان و اطلاع رسانی درباره آنها استفاده می کند.

هنگامی که برای اولین بار اپلیکیشن Bing را باز می کنید، نوار جستجو را در بالا با دوربین و دکمه میکروفون در نزدیکی خود خواهید دید. برای استفاده از Bing به عنوان شناسه گیاه، روی نماد دوربین ضربه بزنید تا عملکرد جستجوی دوربین باز شود و سپس گیاه یا گل خود را در منظره یاب ردیف کنید و آن را ببندید. همچنین می توانید تصاویر موجود را از رول دوربین خود بگیرید.

پس از گرفتن عکس، Bing تصویر را اسکن می کند و نتایج جستجوی احتمالی از جمله تصاویر همراه را در اختیار شما قرار می دهد. این اپلیکیشن اغلب ابتدا تبلیغات و لینک های خرید را نشان می دهد، بنابراین روی محتوای مرتبط ضربه بزنید تا به اطلاعات واقعی مورد نظر خود بروید. از طرف دیگر، می توانید رویکرد مدرن تر را انتخاب کنید.

Bing Chat، بخشی از بینگ که دارای هوش مصنوعی است، از جستجوی تصویر پشتیبانی می کند. فقط روی دکمه چت در پایین صفحه ضربه بزنید و بپرسید “این چه گیاهی است؟” سپس روی نماد دوربین در کادر متن ضربه بزنید و عکس بگیرید. بینگ چت چند ثانیه طول می کشد تا گیاهان را شناسایی کند، اما نتایج عالی هستند. این نه تنها به شما می گوید آنها چه هستند، بلکه اطلاعاتی در مورد آنها به شما می دهد.

2. Google Lens

گوگل لنز به عنوان یک اپلیمیشت مستقل برای کاربران اندروید در دسترس است. در همین حال، صاحبان آیفون گوگل لنز را به عنوان بخشی از برنامه گوگل به صورت بسته دریافت می کنند. روی هر دو پلتفرم تقریباً به یک شکل کار می کند. در اندروید، می‌توانید اپلیکیشن لنز را اجرا کنید یا روی نماد لنز در ویجت گوگل در صفحه اصلی خود ضربه بزنید. در آیفون، برنامه گوگل را باز کنید و روی نماد لنز در نوار جستجو ضربه بزنید. پس از انجام این کار، کل صفحه گوشی شما به یک لنز دوربین تبدیل می شود.

روی جستجو با دوربین خود ضربه بزنید و دوربین خود را به سمت گیاه یا گلی که می خواهید شناسایی کنید، بگیرید. برای جستجو روی دکمه شاتر بزرگ ضربه بزنید. گوگل لنز یک نتیجه اصلی را برای آن مورد به همراه یک عکس، فهرستی از محتوای مرتبط و تصاویر مشابه نمایش می دهد. با کلیک روی عکس اصلی به صفحه جستجوی گوگل با توضیحات گیاه هدایت می شوید. اگر به جای آن روی دکمه جستجو ضربه بزنید، گوگل صفحه نتایج جستجو را با نام طرح حاصل به عنوان کلمه کلیدی به شما نشان می دهد.

همانطور که از گوگل انتظار دارید، نتایج خوب هستند. در حالی که معمولاً روی یک گیاه یا گل قرار می گیرد، گاهی اوقات اگر نتواند دقیقاً آنچه را که به آن نگاه می کنید عمل کند، چند گزینه در اختیار شما قرار می دهد.

3. PictureThis

PictureThis یک اپلیکیشن شناسایی گیاهی با هر دو نسخه رایگان و پریمیوم است. این یکی از پردانلودترین اپلیکیشن های شناسایی گیاهان و گل‌های موجود است و دلیل خوبی هم دارد. این اپلیکیشن ادعا می کند که می تواند گیاهان را با دقت 98 درصد شناسایی کند. استفاده آسان، پیمایش ساده و نتایج جستجوی عالی، این برنامه در طول آزمایش ثابت کرد که می‌تواند گل‌ها و همه گیاهان را در هر عکسی که گرفته‌ایم شناسایی کند.

هر عکسی که با اپلیکیشن می‌گیرید در بخش My Plants ذخیره می‌شود، بنابراین در صورت نیاز می‌توانید دوباره به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. شما می توانید مجموعه های سفارشی بر اساس انواع گیاهان، از جمله گل، گیاهان برگ، سبزیجات، علف های هرز و غیره ایجاد کنید.

نسخه پریمیوم به شما امکان می دهد گیاهان را بدون هیچ محدودیتی شناسایی کنید، راهنمای مراقبت از گیاهان را دریافت کنید و از کارشناسان در مورد مشکلاتی که ممکن است با گیاهان خود دارید بپرسید. همچنین به شما امکان می دهد از برنامه بدون هیچ گونه تبلیغات یا وقفه استفاده کنید. با این حال، حتی با نسخه رایگان محدود PictureThis، هنوز هم می‌توانید از این سرویس بهره‌های زیادی ببرید.

4. PlantNet

PlantNet ده ها میلیون دانلود در سراسر اندروید و iOS جمع آوری کرده است. این اپلیکیشن سریع و قدرتمند است و می تواند بیش از 20000 نوع گیاه یا گل را شناسایی کند. اپلیکیشن به همان اندازه که شما نیاز دارید ساده یا دقیق است. شما فقط می توانید یک عکس بگیرید و به اپلیکیشن اجازه دهید آن را شناسایی کند، یا گزینه های دیگری برای کمک به بهبود نتایج شما وجود دارد.

می‌توانید مشخص کنید که عکس شما از برگ، گل، پوست یا چیزهای دیگر باشد تا به فیلتر کردن نتایج کمک کند. همچنین می‌توانید از GPS برای محدود کردن گزینه‌ها فقط به گیاهانی استفاده کنید که در جایی که شما رشد می‌کنند. این اپلیکیشن فهرستی طولانی از نتایج بالقوه را ارائه می‌کند و رتبه‌بندی احتمال را نشان می‌دهد تا به شما در مورد احتمال درست بودن شناسه راهنمایی کند.

5. ++ Plant Identification

++ Plant Identification یک اپلیکیشن شناسایی گیاه برای iOS است که استفاده از آن با اشتراک پریمیوم اختیاری رایگان است. با این حال، نسخه رایگان به خوبی کار می کند، اگر تنها چیزی که می خواهید انجام دهید شناسایی سریع و آسان گیاهان است. وقتی اپلیکیشن را باز می کنید، از یک گیاه عکس بگیرید یا عکسی را از آلبوم عکس خود بیرون بیاورید. پس از گرفتن عکس، اپلیکیشن پایگاه داده خود را جستجو می کند و نتایج احتمالی را نمایش می دهد.

علاوه بر این، وقتی روی نتایج کلیک می کنید، اپلیکیشن صفحه اطلاعات گیاه را در ویکی‌پدیا قرار می‌دهد. اگر مشترک نسخه پریمیوم شوید، ابزارهای شناسایی نامحدود و ارزیابی سلامت گیاهان خود را دریافت خواهید کرد. در اصل، استفاده از این برنامه ساده و کم استرس است. این برای افرادی که نمی خواهند به یک جامعه علاقه مندان به گیاهان بپیوندند عالی است. نقطه ضعف اصلی این است که فقط برای آیفون در دسترس است.

6. Plantum

مانند سایر برنامه های موجود در این لیست، Plantum به شما اجازه می دهد تا دنیای اطراف خود را کشف کنید. Plantum با این گزینه که مستقیماً پس از یک دوره آزمایشی سه روزه به یک برنامه پریمیوم بروید یا نسخه رایگان محدود را ادامه دهید، راه حلی برای همه دارد. هم برای کاربران قدرتمند و هم برای علاقه مندان گاه به گاه مناسب است.

وقتی یک گل را با تصویر شناسایی می کنید، پلانتوم یک کارت شناسایی روی آن می کشد. در این کارت، نام گیاه، طبقه‌بندی آن، فهرستی از زیرگونه‌ها، کشت و کاربردهای عملی گیاه، و سایر جزئیات مهم مانند نمادگرایی و فولکلور را مشاهده خواهید کرد. این بخش آخر در مورد معنای تاریخی گل ها یا گیاهان و آنچه اکنون نماد آنهاست صحبت می کند. علاوه بر همه اینها، Plantum سلامت گیاهان شما را نشان می دهد و به شما اجازه می دهد یادآوری های مراقبت را تنظیم کنید، بنابراین مراقبت از آنها را فراموش نکنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا