امنیت

6 راه برای محافظت از خانه هوشمند در برابر هکرها

از آنجایی که دستگاه های خانه هوشمند برای عملکرد به اتصالات بی سیم متکی هستند، به طور پیش فرض در معرض حملات از راه دور قرار دارند. به همین دلیل است که خانه های هوشمند در سال های اخیر به اهداف هک تبدیل شده اند. بنابراین، چگونه خانه های هوشمند هک می شوند و چگونه می توانید از خانه هوشمند خود در برابر سوء استفاده توسط عوامل مخرب محافظت کنید؟

خانه های هوشمند چگونه هک می شوند؟

خانه‌های هوشمند با استفاده از روش‌ها و بردارهای مختلفی، از جمله اتصالات بی سیم ناامن، آسیب پذیری های نرم افزاری و ویژگی های امنیتی ضعیف هک می‌شوند. دستگاه های خانه هوشمند شما احتمالاً به شبکه Wi-Fi خانه متصل هستند، اما این اتصالات می توانند توسط هکرها برای دسترسی به دستگاه های هوشمند شما مورد سوء استفاده قرار گیرند.

اگر فریمور روتر شما قدیمی است، یا در شبکه خود محافظت از رمز عبور ندارید، ممکن است یک مجرم سایبری بتواند به وای‌فای خانه‌تان و سپس سایر دستگاه‌های متصل نفوذ کند. علاوه بر این، کمبود به روز رسانی نرم افزار نیز می تواند فناوری هوشمند شما را در برابر هک آسیب پذیر کند. دستگاه های هوشمند شما برای عملکرد به نرم افزار متکی هستند و این نرم افزار اغلب می تواند به طور منظم به روز شود.

بروزرسانی‌های نرم‌افزار ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌کنند، وصله هایی برای رفع باگ ها داشته و سایر پیچیدگی‌هایی را که ممکن است مانع عملکرد برنامه شوند، برطرف می‌کنند. بروزرسانی نرم افزار آسیب پذیری های نرم افزار را نیز اصلاح می کند. اینها مغایرت کدهایی هستند که می توانند برنامه های نرم افزاری را برای بهره برداری و هک آسان تر کنند. آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری بسیار رایج هستند و یکی از بردارهای مورد علاقه هک در میان مجرمان سایبری هستند.

با اجتناب از بروزرسانی، تعدادی از آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری خطرناک می‌توانند ماه‌ها یا حتی سال‌ها بر روی دستگاه‌های هوشمند شما باقی بمانند و دری را به روی هکرها باز کنند. در نهایت، دستگاه‌های هوشمندی که به ویژگی‌های امنیتی کافی مجهز نشده‌اند نیز می‌توانند به راحتی توسط بازیگران بد مورد سوء استفاده قرار گیرند. رمزگذاری ضعیف، فقدان موانع احراز هویت و سایر مشکلات می‌تواند به آسیب‌پذیر کردن فناوری هوشمند شما کمک کند، به همین دلیل خرید از مارک‌های معتبر بسیار مهم است.

چگونه از خانه هوشمند خود در برابر هکرها محافظت کنیم؟

اکنون می دانیم که چگونه خانه های هوشمند معمولاً هک می شوند، بیایید به نحوه محافظت از خانه خود در برابر عوامل مخرب بپردازیم.

1. ارتباطات خود را محدود کنید

وسوسه انگیز است که فناوری هوشمند خود را به تقریباً هر دستگاه دیگری که فکر می کنید متصل کنید، صرفاً برای افزایش راحتی در زندگی خانگی خود. اما همین ارتباطات بی شمار هستند که احتمال هک شدن را افزایش می دهند. فرض کنید بلندگوی هوشمند شما به تلفن، لپ تاپ، تبلت و تلویزیون هوشمند شما متصل است. در حالی که این امر می‌تواند انجام اقدامات مختلف در قسمت‌های مختلف خانه شما را آسان‌تر کند، همچنین به هکرها راه‌های متعددی را می‌دهد تا از طریق اتصال بی‌سیم به خانه هوشمند شما نفوذ کنند.

2. از Geofencing استفاده کنید

Geofencing یک ویژگی عالی خانه هوشمند است که به شما امکان می دهد دستگاه های خود را بر اساس نزدیکی خود به محل سکونت خود کنترل کنید. Geofencing موقعیت مکانی شما را با گوشی هوشمند یا ساعت هوشمند تعیین می‌کند و سپس یک سری از برنامه ها را براساس اینکه خانه خود را ترک می‌کنید یا به آن بازمی‌گردید انجام می‌دهد.

به عنوان مثال، می توانید از geofencing هنگامی استفاده کنید که قفل هوشمند درب ورودی شما تنها زمانی غیرفعال می شود که در مجاورت آن باشید. به این ترتیب، اگر خارج از خانه هستید، یک هکر برای استفاده از قفل هوشمند شما برای دسترسی به خانه شما کار سخت تری خواهد داشت. از سوی دیگر، می‌توانید دستگاه‌های هوشمند خود را برنامه‌ریزی کنید تا در غیاب شما از طریق geofencing خاموش شوند. اگر دستگاه‌های شما کاملاً غیرفعال هستند، معمولاً هک کردن از راه دور سخت‌تر خواهد بود.

البته، geofencing یک راه حل امنیتی خانه هوشمند همه در یک نیست. حتی با وجود ویژگی‌های geofencing هنوز هم می‌توان دستگاه‌های شما را هک کرد، اما قرار دادن پارامترها در فناوری هوشمند با استفاده از geofencing می‌تواند توانایی هکرها را برای سوء استفاده موفقیت‌آمیز از دستگاه‌های شما محدود کند.

3. از روش های احراز هویت استفاده کنید

احراز هویت باید همیشه در خانه هوشمند شما استفاده شود، زیرا از دسترسی افراد غیرمجاز به دستگاه های شما جلوگیری می کند. روش های احراز هویت می توانند از رمزهای عبور ساده تا احراز هویت دو مرحله ای یا حتی کلیدهای عبور متغیر باشند. هر گزینه ای که ترجیح می دهید، استفاده از آن در دستگاه های خانه هوشمند خود بسیار مهم است.

4. شبکه وای فای خود را ایمن کنید

شبکه وای فای آسیب‌پذیر یک عامل کلیدی هک برای مجرمان سایبری است، و به همین دلیل مهم است که شبکه خانگی خود را تا آنجا که می‌توانید ایمن کنید. شما می توانید شبکه Wi-Fi خود را به روش های مختلفی ایمن کنید:

  • حفاظت از رمز عبور دسترسی به شبکه
  • تغییر رمز عبور پیش فرض شبکه
  • فعال کردن رمزگذاری شبکه
  • بررسی دستگاه‌های متصل مشکوک
  • به طور منظم نرم افزار و سیستم عامل را به روز کنید
  • اجازه دسترسی به شبکه به افراد مورد اعتماد
  • خصوصی نگه داشتن نام روتر

با انجام این اقدامات، می توانید اطمینان حاصل کنید که نفوذ هکرها به شبکه شما آسان نیست. در واقع، هکرها اغلب به دنبال شبکه‌های ضعیف‌تر برای بهره‌برداری می‌گردند، بنابراین حفظ امنیت تا حد امکان ممکن است خانه هوشمند شما را از همان ابتدا به یک هدف نامطلوب تبدیل کند.

5. به طور منظم نرم افزار و فریمور را به روز کنید

همچنین باید فریمور دستگاه خود را تا حد امکان به‌روزرسانی کنید. فریمور شکلی از نرم افزار دائمی است که برای کنترل اجزای سخت افزاری استفاده می شود. فریمور به اندازه نرم‌افزار نیازی به به‌روزرسانی ندارد. اما این بروزرسانی‌های گاه به گاه می‌توانند به رفع مشکلات کمک کنند و اطمینان حاصل کنند که اجزای سخت‌افزاری دستگاه شما به بهترین شکل ممکن کار می‌کنند.

این مورد به ویژه در مورد روتر Wi-Fi شما صادق است، زیرا روترها اغلب در مرکز هک خانه های هوشمند قرار می گیرند. هر پنج سال یا بیشتر، تلاش کنید تا سیستم عامل روتر خود را بیش از هر چیز دیگری به روز کنید.

6. از محصولات ناکارآمد خودداری کنید

ممکن است بخواهید یک محصول هوشمند کمتر شناخته شده و کمتر مورد بررسی را انتخاب کنید تا کمی در هزینه خود صرفه جویی کنید. این کاملاً منطقی است، اما همچنین بسیار مهم است که مراقب باشید که چه دستگاه‌هایی را می‌خرید. این به این دلیل است که محصولات ارزان‌تر گاهی اوقات می‌توانند با کارایی کمتری طراحی شوند و ممکن است فاقد ویژگی‌های امنیتی مهم باشند تا تولیدکننده بتواند به بودجه تولید محدودتری پایبند باشد.

علاوه بر این، برخی از دستگاه های هوشمند ممکن است دارای بدافزار از پیش نصب شده باشند. برخی از سایت‌های کلاهبرداری محصولات آلوده به مشتریان را می‌فروشند تا پس از فعال شدن و استفاده از دستگاه، اطلاعات شخصی به سرقت برود.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا