اگر مدتی است که از رایانه استفاده می کنید، بارها و بارها یک توصیه را شنیده اید: یک نسخه پشتیبان به طور منظم از فایل های خود تهیه کنید و خود را ایمن نگه دارید. اما چرا باید در ویندوز یک نسخه پشتیبان تهیه کنید؟ و آیا به طور خاص یک نسخه پشتیبان برای مورد استفاده شما ضروری است؟ بیایید به دلایل نیاز به پشتیبان گیری ویندوز نگاه کنیم.

آیا نیاز به پشتیبان گیری از اطلاعات خود در ویندوز دارید؟

بسته به اندازه فایل‌ها و داده‌های شما، پشتیبان‌گیری‌ها مطمئناً بخشی از منابع شما را در فضا و زمان دیجیتالی اشغال می‌کنند. بنابراین جای تعجب نیست که هر وقت کسی چیزی در مورد پشتیبان گیری می شنود، اولین سوالی که به ذهنش خطور می کند این است که “آیا من واقعا به یک نسخه پشتیبان نیاز دارم؟”

اغلب مفید است که ابتدا مشخص کنید چه کسی ممکن است به پشتیبان نیاز داشته باشد، زیرا به نظم دادن به انگیزه های شما کمک می کند. اگر به یکی از این اطلاعات جمعیتی از پایین تعلق دارید، ممکن است لازم باشد فوراً یک نسخه پشتیبان در ویندوز تهیه کنید.

1. افراد حرفه ای که با داده های حیاتی کار می کنند

اگر در هر نوع شغلی حرفه ای هستید، ممکن است روزانه با داده های حیاتی تجاری سر و کار داشته باشید. این نوع داده ها، در حالی که برای تصمیم گیری های تجاری و موفقیت مهم هستند، در صورت از دست دادن آن ها نیز می توانند بدهی باشند. اکثر حرفه ای ها داده های کاری خود را در ایمیل ها، ابر یا حتی ابزارهای حرفه ای نگه می دارند (شاید شما نیز این کار را انجام دهید).

اما هر چیزی که برای کسب و کار شما بسیار مهم است در صورت امکان باید در یک منبع ثانویه پشتیبان گیری شود. برای مثال، برای امنیت بیشتر، می‌توانید از داده‌های ابری خود در یک درایو USB نسخه پشتیبان تهیه کنید. به این ترتیب، اگر زمانی هک شوید یا اطلاعات خود را قفل کنید، همیشه می توانید به نسخه پشتیبان داده شده خود دسترسی داشته باشید.

2. صاحبان مشاغل بر رویه های شرکت نظارت می کنند

اگر تا به حال کسب‌وکاری از هر نوعی را اداره کرده‌اید، احتمالاً می‌دانید که چرا ما آن را در لیست قرار داده‌ایم. و حتی اگر کارآفرین نیستید، احتمالاً به هر طریقی در حال کار یا کار برای یک تجارت هستید. همانطور که ممکن است بدانید یا بعداً متوجه شوید، ثبت کار، کار کارکنان، فیش‌های پرداخت برای مشتریان و کارگران، داده‌هایی که کار شما را پوشش می‌دهد – و فهرست ادامه می‌یابد – یک جزء بسیار مهم در اجرای یک کسب‌وکار روان است.

3. فریلنسرهایی که کسب و کار را اداره می کنند

مانند صاحبان مشاغل بالا، اگر شما یک فریلنسر وظیفه شناس با هر ظرفیتی هستید، احتمالاً باید به عنوان یک فرد انفرادی سوابق یا داده های خوبی را حفظ کنید. این داده ها برای کسب و کار و سوابق مالیاتی شما بسیار مهم است. یک روال عادی پشتیبان گیری از داده ها، در این مورد، مانند بیمه برای داده های حیاتی شما خواهد بود.

4. افرادی که برای اهداف دولتی یا خیریه کار می کنند

مجدداً، هر نوع مؤسسه بزرگی باید حجم حیرت‌آوری از داده‌ها را در مورد افراد، کارشان و غیره حفظ کند. پشتیبان گیری منظم از داده ها به شما کمک می کند تا این داده ها را ایمن نگه دارید.

چرا باید از داده های ویندوز خود نسخه پشتیبان تهیه کنید؟

اکنون که می دانید چه کسانی نیاز به پشتیبان گیری از داده ها دارند، بیایید به همه دلایلی که چرا باید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید نگاهی بیاندازیم. ممکن است شما قبلاً چند مورد از آنها را می دانستید یا می توانستید استنباط کرده باشید، اما بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

1. پشتیبان گیری یک دفاع خوب در برابر بدافزار است

بدافزارها در دنیای فناوری بیش از حد متصل امروزی بیداد می کنند. از حملات فیشینگ گرفته تا هک‌های باج‌افزار در حال تکامل، هکرها همه را از شرکت‌های بزرگ یا سازمان‌های دولتی گرفته تا کاربران فردی در سراسر جهان هدف قرار می‌دهند. در حالی که پشتیبان‌گیری‌ها مستقیماً از شما در برابر حملات بدافزار محافظت نمی‌کنند – شما برای این کار به روش‌های امنیتی نقطه پایانی خوبی نیاز دارید – زمانی که داده‌های خود را در یک رخنه از دست می‌دهید، شما را پوشش می‌دهند. و حملات باج‌افزار زمانی که یک نسخه پشتیبان از هر چیزی که قفل شده دارید، ترسناک نیست.

2. پشتیبان گیری در برابر از دست دادن ناگهانی داده ها، یک خطای خوب است

چه خرابی سخت افزاری ناشی از فرسودگی و پارگی در طول زمان باشد، چه فقط یک خطای انسانی ساده، پشتیبان گیری از خراب شدن کل سیستم شما پس از یک مورد شدید از دست دادن اطلاعات جلوگیری می کند. خوشبختانه، همانطور که از دست دادن داده ها ترسناک به نظر می رسد، مایکروسافت راه های زیادی برای پشتیبان گیری از داده های شما در ویندوز 10 ارائه کرده است. بنابراین، صرف نظر از اینکه از داده‌های شرکت محافظت می‌کنید یا فقط می‌خواهید آن عکس‌های تعطیلات را حفظ کنید، می‌توانید این کار را به راحتی از طریق رایانه خود انجام دهید.

3. مهاجرت به یک رایانه جدید با یک نسخه پشتیبان بسیار ساده تر است

اگر تا به حال یک رایانه قدیمی را با یک رایانه جدید جایگزین کرده اید، قبلاً تجربه کرده اید که بازگرداندن همه چیز به جای خود چگونه است. بدون پشتیبان‌گیری، هر بار که متوجه می‌شوید چیزی را از دست داده‌اید، در انتقال دستی فایل‌های مورد نیاز از رایانه قدیمی گیر می‌کنید. و همیشه خطر گم شدن فایل ها در انتقال وجود دارد.

هنگامی که از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه می‌کنید، می‌توانید فایل‌های خود را در رایانه جابه‌جا کنید، با این اطمینان که حتی اگر اتفاقی در طول انتقال رخ دهد، همیشه می‌توانید بدون هیچ مشکلی آنها را بازیابی کنید. و اگر بتوانید یک دکمه را فشار دهید و اجازه دهید رایانه شما تمام فایل های شما را از نسخه پشتیبان بگیرد، دریافت همه چیز روی رایانه جدید بسیار آسان تر است.

4. پشتیبان گیری به شما امکان می دهد داده های بیشتری را به طور کلی ذخیره کنید

درایوهای ذخیره سازی بی نهایت نیستند. فقط داده های زیادی وجود دارد که می توانید روی یکی ذخیره کنید تا زمانی که پر شود. با این حال، با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که رایانه شما شروع به پر شدن از داده های بیشتر و بیشتری می کند که نمی توانید به سادگی آنها را دور بریزید. برای نگهداری باید جایی برود.

اینجاست که یک نسخه پشتیبان معمولی می تواند شما را نجات دهد. شما به راحتی می توانید با ذخیره و ذخیره فایل های ویندوز خود بر روی یک هارد دیسک جداگانه یا یک حافظه USB برای بعد از ظلم محدودیت فضای ذخیره سازی فرار کنید. سپس می‌توانید درایو را در مکانی امن ذخیره کنید و تنها زمانی که نیاز به دسترسی به داده‌های موجود در آن دارید، آن را خارج کنید.

اگر نمی خواهید، حتی نیازی به درایو فیزیکی ندارید. در عوض، می‌توانید تمام داده‌های اضافی خود را در یک سرویس ذخیره‌سازی ابری کم‌هزینه قرار دهید و به داده‌های خود در هر کجا که می‌توانید به اینترنت متصل شوید دسترسی داشته باشید.

5. شما می توانید به راحتی با یک نسخه پشتیبان به حالت سیستم قدیمی برگردید

گاهی اوقات، چیز جدیدی را دانلود یا نصب می کنید و با رایانه شما مطابقت ندارد. با گذشت زمان، ممکن است متوجه خطاها، اشکالات، یا سایر اشکالات ناخواسته شوید، و می‌خواهید رایانه خود را به زمانی که خطا وجود نداشت، “به گذشته” ارسال کنید.

خوشبختانه ویندوز در حال حاضر قابلیتی دارد که می تواند این کار را انجام دهد و آن را “ازیابی سیستم” می نامند. می توانید از System Restore در ویندوز استفاده کنید تا رایانه خود را به حالتی برگردانید که تنظیمات و پیکربندی های شما به درستی کار می کردند. و همانطور که حدس زده اید، System Restore تنها زمانی می تواند به شما کمک کند که قبل از شروع خطاها یک نقطه بازیابی ایجاد کرده باشید.

به این ترتیب، بهترین زمان برای یادگیری نحوه ایجاد نقطه بازیابی در ویندوز همین الان است. و اگر نمی‌خواهید از System Restore استفاده کنید، می‌توانید در عوض نسخه‌های پشتیبان کامل سیستم خود را در ویندوز ایجاد کنید که در صورت نیاز می‌توانید به آن بازگردید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *