نرم افزار و اینترنت

گوگل یک ویرایشگر کد جدید مبتنی بر VSCode و هوش مصنوعی معرفی کرد

گوگل یک محیط توسعه یکپارچه مبتنی بر ابر (IDE) جدید به نام Project IDX را معرفی کرده است. هدف این محصول جدید بهبود تجربه توسعه‌دهندگان نرم‌افزار با ارائه ابزارها و قابلیت‌های هوش مصنوعی برای ساخت برنامه‌های کاربردی کارآمدتر است.

گوگل Project IDX را بر روی کد ویژوال استودیو (با استفاده از کد OSS) ساخته است که به آنها امکان می دهد بر روی ادغام های هوش مصنوعی مانند Codey و PalM 2 تمرکز کنند. دستیار برنامه نویسی Codey AI گوگل تکمیل کد هوشمند، یک ربات چت برای پاسخ به سوالات کدنویسی و توصیه های کد متنی را فعال می کند.

Project IDX به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های وب و تلفن همراه را مستقیماً در مرورگر کدنویسی کنند. در حال حاضر از فریم ورک‌های محبوبی مانند Angular، Flutter، React و Vue.js و زبان‌ها و فریمورک‌های اضافی دیگر پشتیبانی می‌کند. یکی از مزایای کلیدی Project IDX این است که یک محیط توسعه سازگار را فراهم می کند که از هر دستگاهی قابل دسترسی است. این کار نقاط درد رایج را از بین می برد، مانند اطمینان از همگام سازی محیط های توسعه دهنده بین دستگاه ها.

IDE مبتنی بر فضای ابری همچنین دسترسی به منابع محاسباتی قوی را فراهم می کند که به صورت محلی در بسیاری از ماشین های توسعه دهنده در دسترس نیستند. به عنوان مثال، طبق گفته گوگل، Project IDX از ماشین های macOS در فضای ابری برای ساخت برنامه های iOS و نمایش شبیه ساز iOS استفاده می کند. جزئیات بیشتر در مورد پشتیبانی شبیه ساز اندروید متعاقبا اعلام خواهد شد.

Project IDX عمیقاً با GitHub برای کنترل منبع و پلتفرم Firebase گوگل برای میزبانی، عملکردهای ابری و موارد دیگر ادغام می شود. هر فضای کاری یک ماشین مجازی مبتنی بر لینوکس را فراهم می کند. پروژه IDX در حال حاضر در مرحله پیش نمایش اولیه است. گوگل قصد دارد زبان ها، فریمورک ها و یکپارچه سازی های سرویس ابری بیشتری را اضافه کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا