نرم افزار و اینترنت

گوگل ویژگی RCS را برای همه کاربران Messages فعال کرد

مدت زیادی است که گوگل شروع به معرفی RCS به عنوان استاندارد جدیدی برای ارسال پیامک کرده و جایگزین SMS شده است. در حالی که این شرکت روی جذب بازیکنان بیشتر کار می کند، غول فناوری به افزودن ویژگی های جدید ادامه می دهد.

در توسعه جدید، گوگل اعلام کرده که همه کاربران اکنون RCS را به طور پیش فرض فعال خواهند کرد، مگر اینکه قبلاً توسط کاربر غیرفعال شده باشد. همچنین، پیام‌های RCS در برنامه Messages اکنون به‌طور پیش‌فرض به‌طور کامل رمزگذاری شده‌اند. در مورد ثبت نام در RCS، به جای ثبت نام دستی برای سرویس یا ثبت نام با شماره تلفن، ثبت نام اکنون به صورت خودکار و بی صدا در پس زمینه و بدون نیاز به ورودی کاربر انجام می شود.

با رمزگذاری سرتاسر، پیام‌ها از طرف گوگل و همچنین شرکت‌های مخابراتی خصوصی باقی می‌مانند و آن را به نقطه عطفی بزرگ برای این سرویس تبدیل می‌کنند. این شرکت همچنین اعلام کرده که چت های گروهی در پیام ها نیز رمزگذاری شده اند. جدای از رمزگذاری، RCS با چندین پیشرفت نسبت به SMS استاندارد، مانند نشانگرهای تایپ، رسید خواندن، و همچنین توانایی به اشتراک گذاری عکس ها و فیلم های با وضوح بالا همراه است.

Google Messages اکنون شبیه رقیب واقعی iMessage برای کاربران اندروید است. در حالی که گوگل در تلاش است تا تولیدکنندگان بیشتری را متقاعد کند تا از RCS استفاده کنند، اپل یک مانع بزرگ است، اما اگر اپل آن را بپذیرد، ارسال پیامک بین گوشی‌های آیفون و اندروید بسیار بهتر خواهد بود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا