نرم افزار و اینترنت

تعداد کاربر ماهانه تلگرام از مرز 400 میلیون نفر گذشت

پاول دوروف با انتشار پستی در سایت تلگرام اعلام کرد که هم‌اکنون بیش از 400 میلیون کاربر تلگرام هستند و روزانه حدود 1.5 میلیون کاربر جدید در تلگرام ثبت‌نام می‌کنند. این برنامه اکنون در بیش از 20 کشور جهان استفاده می‌شود.

امکاناتی مانند پوشه‌بندی‌ها پیام‌ها، فضای ذخیره سازی ابری و پشتیبانی از نسخه دسکتاپ باعث می شود تا تلگرام برای کار از راه دور و مطالعه در طول قرنطینه ایده‌آل باشد. همانگونه که مدیران تلگرام می‌گویند این شرکت پس از رسیدن به اهدافی که از ابتدای تأسیس به دنبالشان بوده، در سال 2020 قصد دارد تا تمرکز خود را بیش‌تر در زمینه به اشتراک‌گذاری ویدیو معطوف کند.

در حال حاضر برنامه‌های به‌اشتراک‌گذاری ویدیوی زیادی در بازار اپلیکیشن ها وجود دارد که برخی از آن‌ها با هدف ایجاد یک بستر امن تولید شده‌اند و برخی دیگر هم کارآمد بودن و رابط کاربری مناسب را هدف خود قرار داده‌اند. اما تلگرام قصد دارد این دو فاکتور را با هم در پیام‌رسان خود داشته باشد.

در حال حاضر، تلگرام با چندین اپلیکیشن پیام‌رسان رقابت می‌کند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به واتساپ اشاره کرد. اپلیکیشنی که بیش از 2 میلیارد نفر در جهان از آن استفاده می‌کنند. نسخه دسکتاپ اپلیکیشن تلگرام نیز که برخلاف واتساپ، نیاز به اتصال گوشی به اینترنت برای استفاده از آن ندارد، توانسته با ارائه قابلیت‌هایی متنوع همانند فولدرها و فضای ابری، سهم قابل‌توجهی را در جلب نظر کاربران ایفا کند. با این حال، برخی ابهامات پیرامون مسائل امنیتی و سوءاستفاده از حریم شخصی کاربران وجود دارد که هنوز به طور کامل رفع نشده است.

تلگرام به تازگی در بروزرسانی جدید این اپلیکیشن، 20 هزار استیکر جدید را در اختیار کاربران خود قرار داده و تغییراتی همچون منوی پیوست را به نسخه اندرویدی این اپلیکیشن اضافه کرده است. تلگرام همچنین از قابلیت جدیدی در گزارش خود نام برده است؛ این قابلیت امکان برگزاری آزمون و تست‌های آنلاین برای دانش‌آموزان و دانشجویان است که تلگرام قصد دارد آن را با مبلغ 400هزار یورو در اختیار کاربران قرار دهد.

همچنین کاربران تلگرام در سیستم عامل مک اکنون به صورت مستقیم و از طریق صفحه پروفایل می‌توانند تمامی محتوای رسانه‌ای اشتراک گذاشته شده را مشاهده کنند. همچنین کسانی که تعداد پوشه‌های زیادی دارند، از سایدبار ویژه‌ای که به همین منظور طراحی شده می‌توانند استفاده کرده و به سرعت به پوشه‌های مختلف دسترسی داشته باشند (مانند نسخه ویندوزی تلگرام).

منبع
techcrunchtelegram
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا