نرم افزار و اینترنت

6 اپلیکیشن برتر رایگان برای نظارت بر خواب شما

در دنیای پر سرعت امروز، اطمینان از خواب باکیفیت به یک جزء ضروری برای حفظ رفاه کلی تبدیل شده است. اپلیکیشن نظارت بر خواب یک ابزار دیجیتالی است که برای نظارت و تجزیه و تحلیل الگوهای خواب شما طراحی شده و بینش های ارزشمندی را در مورد کیفیت و مدت خواب شما ارائه می دهد.

این اپلیکیشن ها معمولاً از حسگرهای موجود در گوشی هوشمند یا دستگاه‌های پوشیدنی برای ردیابی حرکات، ضربان قلب و سایر داده‌های مرتبط در هنگام خواب استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید خواب خود را کنترل کنید و سلامت کلی خود را بهبود ببخشید، ما به چند اپلیکیشن رایگان برای این منظور را معرفی می کنیم.

1. BetterSleep

Better Sleep راه حلی جامع برای کنترل و بهبود کیفیت خواب ارائه می دهد. این اپلیکیشن دارای یک پایش خواب داخلی است که می تواند به صداهای مختلف مانند خروپف، صحبت کردن یا حتی صداهای غیرمنتظره مانند گوز هنگام خواب گوش دهد. برای فعال کردن پایش خواب، باید به BetterSleep اجازه دسترسی به میکروفون خود را بدهید. پس از روشن کردن نظارت خواب، می‌توانید به صداهای آرامش‌بخش، مدیتیشن‌های هدایت‌شده و داستان‌های قبل از خواب گوش دهید تا به شما کمک کند به خواب بروید.

پس از توقف ردیابی، می‌توانید گزارش تحلیل خواب خود را با ضربه زدن روی تب Insights در iOS یا تب Journal در اندروید مشاهده کنید. این شامل جزئیات مربوط به مراحل خواب شما، مدت زمان هر مرحله، ارزیابی کیفیت خواب، و حتی ضبط صداهای شناسایی شده در طول خواب است. با این حال، نمی‌توانید به این ضبط‌های خواب دسترسی داشته باشید یا به آنها گوش دهید، مگر اینکه نسخه پریمیوم را انتخاب کنید.

برخلاف برخی دیگر از اپلیکیشن های خواب، BetterSleep با دستگاه‌های پوشیدنی یا حسگرها همگام نمی‌شود. در نتیجه، نمی‌تواند اطلاعات جامعی درباره الگوهای خواب شما جمع‌آوری کند، که اگر به دنبال اطلاعات دقیق‌تری در مورد کیفیت خواب خود هستید، می‌تواند یک اشکال باشد.

2. Sleep Cycle

Sleep Cycle با ارائه یک گزارش تجزیه و تحلیل خواب دقیق که در یک مجله خواب ارائه شده به شما کمک می کند الگوهای خواب خود را درک کنید. این مجله شامل اطلاعاتی در مورد صداهای ضبط شده در هنگام خواب، مراحل خواب و زمان خواب است. با این حال، برخلاف Better Sleep، Sleep Cycle فقط می تواند خروپف را تشخیص دهد، نه صداهای دیگر.

علاوه بر این، Sleep Cycle همچنین به شما امکان می‌دهد تصمیم بگیرید که ضبط‌ های خواب چه مدت ذخیره شوند، یا می‌توانید انتخاب کنید که اصلاً آنها را ذخیره نکنید. انتخاب گزینه دوم فقط زمان ها و مدت زمانی که خروپف تشخیص داده شد در دفترچه خواب شما نمایش داده می شود. برای رفاه کلی شما، این اپلیکیشن می‌تواند با Google Fit در دستگاه‌های اندروید و Apple Health در iOS همگام‌سازی شود.

اگر به سراغ نسخه پریمیوم اپلیکیشن بروید، به برنامه‌های کاهش استرس، نکات افزایش خواب در طول روز و تمرین‌های تمدد اعصاب قبل از خواب دسترسی خواهید داشت. با این حال، یک اشکال این است که بر خلاف اکثر اپلیکیشن های خواب دارای رتبه برتر، مراقبه‌های هدایت‌شده، صداهای آرامش‌بخش، موسیقی و داستان‌های قبل از خواب فقط در نسخه پریمیوم برنامه در دسترس هستند.

3. SnoreLab

اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که به طور خاص بر روی ردیابی و ثبت الگوهای خروپف خود متمرکز باشد، SnoreLab انتخاب مناسبی است. این نه تنها زمان و میزان بلندی خروپف شما را کنترل می کند، بلکه به شما امکان می دهد برای تجزیه و تحلیل به صداهای خروپف ضبط شده در طول خواب گوش دهید.

علاوه بر این، SnoreLab به شما انگیزه می‌دهد تا درمان‌های مختلف را امتحان کنید و شیوه زندگی را برای کاهش خروپف اصلاح کنید. برای رسیدن به این هدف، قبل از هر جلسه نظارت بر خواب، برنامه از شما می‌خواهد که راه‌حل‌هایی را که برای خروپف امتحان کرده‌اید و عواملی که ممکن است بر آن تأثیر بگذارند، وارد کنید.

پس از آن، نتایجی را ارائه می دهد که جزئیاتی مانند مدت زمان خروپف، حجم صدا، زمان بندی، مدت زمان خواب و زمان بیدار شدن را نشان می دهد. این اطلاعات به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا درمان ها موثر بوده اند یا خیر و همچنین به شناسایی عوامل موثر کمک می کند. با ارتقاء به نسخه پریمیوم SnoreLab، به درک کامل تری از الگوهای خروپف خود در مدت زمان طولانی دسترسی پیدا می کنید و در نتیجه عمق تجزیه و تحلیل آن را افزایش می دهید.

4. SleepScore

SleepScore همچنین با ارائه گزارش تجزیه و تحلیل خواب دقیق، مشابه نحوه عملکرد سایر برنامه های نظارت بر خواب عمل می کند. اما به جای تکیه بر صدا برای تشخیص حرکت، از فناوری سونار استفاده می‌کند که از سیگنال‌های کم انرژی برای شناسایی کوچک‌ترین حرکات و الگوهای تنفسی استفاده می‌کند.

این برای یک اپلیکیشن تلفن همراه قابل توجه است، به خصوص که این کار را بدون نیاز به استفاده از دستگاه هایی مانند ساعت های سلامتی یا سایر پوشیدنی ها انجام می دهد. علاوه بر این، نسخه پریمیوم SleepScore نیز آموزش خواب توسط متخصصان را ارائه می دهد. با این حال، یک نقطه ضعف SleepScore این است که شما را با تبلیغات زیادی بمباران می کند و از شما درخواست می کند تا ارتقاهای برتر را داشته باشید. این می تواند تجربه کاربر را مختل کند و ناوبری را کمتر روان کند.

5. ShutEye

ردیاب خواب ShutEye یکی از جامع ترین ردیاب های این لیست است. این اپلیکیشن داده ها را در مورد مدت زمان خواب، مراحل و اختلالات در طول شب ضبط می کند. در برنامه ShutEye، ردیابی خواب پس از یک دوره ضبط مداوم 30 دقیقه ای شروع می شود. اگر قبل از این مدت از ضبط خارج شوید، برنامه هیچ تجزیه و تحلیل خواب را برای آن جلسه ارائه نمی دهد.

این اپلیکیشن رایگان نظارت بر خواب ادعا می کند که بهترین منبع برای کسانی است که از بی خوابی، محرومیت از خواب، و آپنه خواب رنج می برند و ادعا می کند که به شما کمک می کند بر مشکلات خواب خود در عرض 14 روز غلبه کنید. این برنامه از حسگرها و الگوریتم های پیشرفته برای تشخیص خطر آپنه خواب استفاده می کند، یک اختلال خواب که با وقفه های نامنظم در تنفس در هنگام خواب مشخص می شود. این ویژگی‌های جالب ارائه شده توسط برنامه‌هایی مانند ShutEye است که استفاده از نظارت بر خواب را ارزشمند می‌کند.

گزارش تجزیه و تحلیل خواب ایجاد شده شامل بینش عمیقی در مورد کیفیت خواب شما است و عواملی را برجسته می کند که ممکن است بر سلامت خواب شما تأثیر بگذارد یا باعث ایجاد مشکل در خواب شود. این برنامه واقعاً در ضبط صداهای صحبت کردن، خروپف، گود زدن، صدای گریه کودک و موارد دیگر کار قابل توجهی انجام می دهد. با این حال، برای دسترسی به این موارد ضبط شده، باید در نسخه پریمیوم آن مشترک شوید. برای یک برنامه رایگان ردیابی خواب بدون اشتراک، گزینه دیگری را در نظر بگیرید.

یکی از مواردی که ما معتقدیم ShutEye از دستیابی به پتانسیل کامل خود جلوگیری می کند این است که برخی از بهترین ویژگی های آن مانند کمک خواب، ضبط خواب، هشدار هوشمند، گزارش روندها، امکان ترکیب صداها و دسترسی به گزارش کامل تحلیل خواب، پشت یک اشتراک قفل شده اند. این به دیگر برنامه‌های موجود در این فهرست، مانند BetterSleep و Sleep Cycle، برتری بیشتری نسبت به این برنامه می‌دهد.

6. Sleepzy

ردیابی و تجزیه و تحلیل الگوهای خواب شما با Sleepzy بدون دردسر می شود. این برنامه رایگان کنترل خواب به شما امکان می دهد هدف خواب خود را تعیین کنید، و گزارش تجزیه و تحلیل دقیق خواب به نظارت بر بدهی خواب شما کمک می کند تا در مسیر اهداف خواب خود باقی بمانید. تب Insights این اپلیکیشن اطلاعات زیادی از توصیه‌های خواب روزانه گرفته تا آمار خواب در سراسر جهان را ارائه می‌دهد. حتی پیش بینی آب و هوای صبح را برای کمک به برنامه ریزی روز شما ارائه می دهد.

علاوه بر این، ادغام اپلیکیشن با Apple Music و Apple Health به شما امکان می‌دهد صبح‌های خود را با آهنگ‌های مورد علاقه‌تان شخصی‌سازی کنید و تجربه کلی نظارت بر خواب را افزایش دهید. Sleepzy همچنین یک اپلیکیشن عالی نظارت بر خواب رایگان برای اپل واچ است. با استفاده از این اپلیکیشن، با قرار دادن اپل واچ خود در رختخواب، می توانید الگوهای خواب خود را با جزئیات بیشتری ردیابی و نظارت کنید.

نسخه پریمیوم این اپلیکیشن  چندین ویژگی مانند آمار پیشرفته، تشخیص خروپف، کتابخانه صوتی گسترده، تکنیک‌های تنفس برای آرامش و تجربه‌ای بدون آگهی را باز می‌کند. با این حال، شایان ذکر است که این ویژگی‌ها در اکثر اپلیکیشن های خواب به صورت رایگان در دسترس هستند و Sleepzy در صورت ارائه برخی از این ویژگی‌ها به صورت رایگان، ممکن است از پایگاه کاربری بزرگ‌تری بهره مند شود.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا