گوناگون

معرفی 5 مسیر شغلی برتر سئو

همانطور که موتورهای جستجو مانند گوگل به پدیده های جهانی تبدیل شده اند، مشاغلی که به درک و تفسیر ابزارها و روندهای موتور جستجو اختصاص داده شده اند، به طور طبیعی ظهور کرده اند، موج ایجاد کرده اند و از نظر دیجیتالی ضروری شده اند. جذابیت مشاغل مبتنی بر سئو قوی تر از همیشه است. به عنوان یک علاقه‌مند به سئو که مشتاق است سفر سئوی خود را آغاز کند یا آن را ارتقا دهد، این مسیرهای هیجان‌انگیز را در نظر بگیرید.

1. نویسنده سئو

این واژه سازان خارق العاده می دانند که چگونه کلمات، به ویژه کلمات کلیدی، مانند جادو را به کار ببرند و بچرخانند. تلاش یک نویسنده سئو فراتر از تولید محتوای قانع کننده است. آنها همچنین کلمات کلیدی را به قطعات جذاب تبدیل می کنند که خوانندگان را به داخل می کشاند و رتبه بندی موتورهای جستجو را مقیاس می دهد.

نویسندگان سئو معمولاً پیشینه ای در زمینه محتوا یا کپی رایتینگ دارند، بنابراین اگر به دنبال انتقال به مسیر نوشتن سئو هستید، این مکان عالی برای شروع خواهد بود. شما همچنین باید با ابزارهایی که می توانید از آنها برای بررسی سئوی وب سایت استفاده کنید و نحوه اعمال آن ها را یاد بگیرید، به سرعت عمل کنید. در نهایت، نویسندگان سئو تلاش می کنند تا محتوایی ایجاد کنند که برندها را بیشتر دیده شود.

2. متخصص سئو

از میان دلایل بسیاری برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، مهمترین آنها این است که آنها انبار تجربه و تخصص در بهینه سازی موتورهای جستجو هستند. متخصصان سئو می دانند که چگونه در سرزمین عجایب وحشی رتبه بندی جستجوی گوگل حرکت کنند و در سازماندهی استراتژی های محتوای واضح با استفاده از ابزارهایی مانند SEMrush و Google Analytics ماهر هستند.

همانطور که از نام آنها پیداست، آنها متخصصان موتورهای جستجو هستند که دانش بازاریابی، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و مدیریت پروژه خود را برای ایجاد کمپین های سئوی بی عیب و نقص برای صفحات وب ترکیب می کنند. آنها علاوه بر برتری در ایجاد و مدیریت کمپین، مهارت های همکاری شگفت انگیزی نیز دارند. متخصصان سئو اغلب به عنوان گرگ های تنها کار نمی کنند. آنها فرآیند خلاقانه خود را با تیم های مجاور مانند توسعه وب و بازاریابی محتوا به اشتراک می گذارند.

3. تحلیلگر و مشاور سئو

برخلاف تصور عموم، یک تحلیلگر سئو و یک مشاور سئو یکسان نیستند. اگرچه کاملاً شبیه به هم هستند، اما عملکرد متفاوتی با یکدیگر دارند و این چیزی است که این مسیر شغلی خاص را بسیار جالب می کند. تحلیلگران سئو روندها را از استخرهای داده های تصفیه شده تداعی می کنند و می دانند چگونه داده ها را با دقت چشمگیر تجزیه کنند. به عنوان یک نتیجه از مهارت های قابل توجه دستکاری داده ها، آنها می توانند مسیرهای قابل اجرا برای دید وب سایت ها را نشان دهند.

به طور مشابه، مشاوران سئو نیز راه خود را در اطراف داده ها می شناسند و از این خرد برای راهنمایی مشتریان از طریق هزارتوی صفحات نتایج موتورهای جستجو استفاده می کنند. بر خلاف تحلیلگران سئو که در محیط های داخلی یا آژانس پیشرفت می کنند، مشاوران سئو در تنظیمات فریلنسری بیشترین درخشش را دارند.

4. بازاریاب سئو

در حالی که ممکن است به طور کلی با بازاریابی آشنا باشید، اما احتمالا در مورد نقش و عملکرد یک بازاریاب سئو اطلاعات کافی نداشته باشید. یک بازاریاب سئو با استفاده از ترکیبی از استراتژی های درون صفحه و خارج از صفحه، از جمله بک لینک، بازاریابی محتوا، و تحقیق در مورد کلمات کلیدی، منطقه ناپایدار بازاریابی موتورهای جستجو را هدایت می کند. علاوه بر این، آنها کمپین های دیجیتالی ایجاد می کنند که وب سایت ها را به بالاترین رتبه بندی موتورهای جستجو ارتقا می دهد. اگر به دنبال مسیرهای شغلی برتر در بازاریابی محتوا هستید، ممکن است بخواهید بازاریابی سئو را امتحان کنید.

5. توسعه دهنده وب سئو

اگر می توانید به آن فکر کنید، پس یک توسعه دهنده وب سئو می تواند آن را زنده کند. و نه فقط این، آنها همچنین می توانند آن را به شیوه ای بصری جذاب و با دقت بهینه سازی شده به دنیا آورند. این نابغه‌های فناوری، قدرت کدنویسی خود را با تسلط بر مفاهیم SEO ترکیب می‌کنند تا وب‌سایت‌هایی را ایجاد کنند که ذاتاً برای پیشرفت در صفحات نتایج موتورهای جستجو طراحی شده‌اند. علاوه بر این، ساخته‌های آنها با بهترین شیوه‌های سئو برای توسعه‌دهندگان وب، مانند سازگاری با موبایل، سرعت، و وضوح محتوا مطابقت دارد.

چشم انداز سئو همیشه در حال تغییر است و مملو از فرصت های برجسته است که همه برای برآورده کردن آرزوهای شما طراحی شده اند. در نتیجه این تکامل، سئو همچنان با گذشت قرن، اهمیت بیشتری پیدا می کند و جای پای خود را در صنعت بازاریابی ایجاد می کند. اگر به دنبال یک شغل فناوری از راه دور یا ترکیبی هستید، ممکن است یک یا چند مورد از این مسیرهای شغلی با شما طنین انداز شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی را انتخاب کنید، دنیای پویا سئو را در آغوش بگیرید و داستان خود را بهینه کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا