بررسیگجت و پوشیدنی

بررسی گلکسی واچ 6 کلاسیک

سامسونگ مدت‌هاست که یکی از برترین برندهای ساعت هوشمند بوده است، حتی قبل از اینکه سیستم عامل سری گلکسی واچ 4 را از تایزن به Wear OS تغییر داد. این آخرین باری بود که قاب چرخان دوست داشتنی را به عنوان راهی برای پیمایش در رابط کاربری ساعت دیدیم، زیرا زمانی که ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 پرو، عرضه شد، به جای سخت افزار چرخشی فیزیکی گلکسی 4 کلاسیک، از یک قاب دیجیتال خازنی بهره می برد.

سامسونگ خوشبختانه تجدید نظر کرده و پس از حذف آن با گلکسی واچ 5 پرو، قاب چرخشی منحصر به فرد را برای گلکسی واچ 6 کلاsسیک جدید بازگرداند. این شاید بزرگترین تغییر در گلکسی واچ 6 کلاسیک جدید، همراه با اگزینوس W930 جدید برای پوشیدنی ها باشد. با این حال، نمی‌توانیم این احساس را که سامسونگ ممکن است از دو سری گلکسی واچ مجزا – حرفه‌ای و کلاسیک – استفاده کند، از بین ببریم.

از این گذشته، چرخه ارتقاء دو ساله معمول است و این شرکت احتمالاً دارندگان گلکسی واچ 4 کلاسیک را با این مورد هدف قرار داده است. کسانی که علاقه ای به حلقه چرخان ندارند، می توانند به سری Pro بچسبند. در این مطلب گلکسی واچ 6 کلاسیک را بررسی می‌کنیم تا نگاهی به طراحی، امکانات و ویژگی های آن داشته باشیم. پس با ما همراه باشید.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 46.5×46.5×10.9 میلیمتر، 59 گرم، جلوی کریستال یاقوت کبود، فریم فولادی ضد زنگ، سازگار با MIL-STD-810H، ضد آب تا 50 متر، تاییدیه ECG، نمایشگر فشار خون.
  • نمایشگر: 1.50 اینچ، سوپر امولد، رزولوشن 480 در 480 پیکسل، نسبت ابعاد 9:9، نمایشگر همیشه روشن
  • تراشه: اگزینوس W930، دو هسته ای 1.4 گیگاهرتز Cortex-A55 با گرافیک Mali-G68
  • حافظه: 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • نرم افزار:  Android Wear OS 4 و One UI Watch 5
  • باتری: 425 میلی آمپر ساعت، شارژ بیسیم
  • ارتباطات: LTE، eSIM، وای فای 4، بلوتوث 5.3 و NFC
  • موارد مختلف: شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، ضربان قلب، فشارسنج، دماسنج (دمای پوست)، حسگر 3D Hall؛ دستورات و دیکته زبان طبیعی، Samsung Pay.

این دستگاه در یک جعبه خرده فروشی استاندارد عرضه می شود که فقط شامل دفترچه راهنمای کاربر و پد شارژ با یک کابل متصل است. تنها تغییر امسال این است که کابل به جای USB-A اکنون USB-C است. شارژر اختصاصی در جعبه وجود ندارد، اما می‌توانید تقریباً از هر شارژر دیواری USB-C یا رایانه/لپ‌تاپ استفاده کنید. بار دیگر، شارژ ساعت با شارژر Qi شخص ثالث غیرممکن است و محدودیت دیگر این است که نمی‌توانید شارژ بی‌سیم را با یک گوشی غیرسامسونگ معکوس کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

اساساً، طراحی ساعت‌های هوشمند گلکسی (سری‌های پرو و کلاسیک) تغییر چندانی نکرده است. این یک طرح کلاسیک دایره ای خوب و قدیمی با تغییرات جزئی است که بیشتر مربوط به قاب چرخان است. با این حال، گلکسی واچ 6 کلاسیک از برخی جهات منحصر به فرد است. به عنوان مثال، این ساعت سنگین‌ترین ساعت گلکسی تا به امروز بوده که وزن آن 59 گرم است. در هر صورت، این تغییر تنها در مقایسه با واچ 5 پرو که قاب تیتانیومی بسیار سبک‌تری داشت، قابل توجه است.

واچ 6 کلاسیک اکنون بزرگتر شده، از نظر فنی 47 میلی متر یا به طور دقیق 46.5 میلی متر است. سامسونگ به خوبی از فضای اضافی استفاده کرد و صفحه نمایش را به 1.5 اینچ رساند که به طرز شگفت آوری قابل توجه است. نمایشگر نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر بسیار بزرگ‌تر شده و حاشیه نازک‌تر (30 درصد باریک‌تر) باعث می‌شود با واچ 4 کلاسیک و واچ 5 پرو یکدست به نظر برسند.

در نتیجه، قاب چرخان اکنون نیز بسیار نازک‌تر شده و طبق گفته سامسونگ، 15 درصد باریک‌تر است. بند گام بزرگی در مسیر درست وبده، اما هنوز به آنجا نرسیده است. برای قیمت درخواستی، بند هنوز تا حدودی ارزان است و از یک سیلیکون نرم ساخته شده، اما بسیار بهتر از واچ 4 کلاسیک است. اول حس سطح زیرین بسیار خوشایند بوده و سطح بیرونی شبیه چرم می باشد. حتی دوخت در امتداد لبه ها وجود دارد تا ظاهری قانع کننده تر داشته باشید.

حتی دکمه‌های کوچکی برای اتصال و جدا کردن آسان‌تر در صورت نیاز به تعویض بندها وجود دارد. این دستگاه مانند مدل های قبلی خود از بندهای استاندارد 20 میلی متری استفاده می کند که تأیید می کند بند های 22 میلی متری مدل های قدیمی تر مربوط به گذشته است. بسته به بازار، خود سامسونگ طیف گسترده‌ای از طرح‌های بند را ارائه می‌کند تا در صورتی که بند‌های تولیدکنندگان شخص ثالث آن را برش ندهند.

طبق معمول، گلکسی واچ 6 کلاسیک ضد آب و گرد و غبار (IP68) است و با استاندارد MIL-STD-810H سازگار می باشد. هیچ تغییری در حفاظت کلی نسبت به مدل های قبلی وجود نداشت. توجه به این نکته مهم است که این استاندارد درجه نظامی استحکام در شرایط سخت را تضمین نمی کند. در مجموع، واچ 6 کلاسیک مانند یک ساعت معمولی احساس می‌شود، اگر مچ‌های بزرگ‌تری دارید مانعی ایجاد نمی‌کند، و با وجود وزن اضافه، همچنان به اندازه‌ای سبک است که مانع ایجاد نشود. در حال حاضر، واچ 6 کلاسیک تنها در دو رنگ – مشکی و نقره ای عرضه می شود.

مهم‌ترین تفاوت گلکسی واچ 6 کلاسیک با گلکسی واچ 6، قاب چرخشی آن است. قاب چرخشی را می‌توان به عنوان سومین رابط کاربر با ساعت به‌حساب آورد. بنابراین شما می‌توانید علاوه بر صفحه نمایش لمسی و دکمه‌ها، مانند گلکسی واچ 4 کلاسیک از قاب چرخشی نیز برای گردش در منو‌ها بهره ببرید. این ویژگی می‌تواند یک تجربه لمسی و بصری جذاب برای استفاده‌‌ی بسیاری از کاربران باشد.

سخت افزار و سنسورها

پس از دو نسل اجرا بر روی اگزینوس W920، ساعت‌های گلکسی جدید اکنون به یک تراشه قدرتمندتر و ظاهرا کارآمدتر اگزینوس W930 متکی هستند. تراشه جدید همچنان بر اساس فرآیند تولید 5 نانومتری تولید شده، اما واحد پردازش دو هسته‌ای Cortex-A55 اکنون به جای 1.18 گیگاهرتز روی فرکانس 1.4 گیگاهرتز قرار دارد، حتی اگر با همان پردازنده گرافیکی Mali-G68 باشد. حافظه داخلی 16 گیگابایت باقی مانده و حافظه عملیاتی به جای 1.5 گیگابایت، اکنون 2 گیگابایت است.

این یا نرم‌افزار پیشرفته‌تر است (یا شاید هر دو؟)، اما گلکسی واچ 6 کلاسیک نسبت به نسخه‌های قبلی خود نرم‌تر به نظر می‌رسد. انیمیشن ها روان هستند و ناوبری سریع و سریع است. با این حال واضح ترین تغییر صفحه نمایش است. اکنون قطر آن 1.5 اینچ است و اگرچه روی کاغذ چندان بالا به نظر نمی رسد، اما قطعاً تغییر قابل توجهی از نسبت به نسل های قبلی دارد. پنل اولد آن حال وضوح 480 در 480 پیکسل دارد.

این دستگاه علاوه بر سخت افزار مذکور، مجموعه ای از سنسورها را نیز در خود جای داده که اکثر آنها جدید نیستند. واچ 6 کلاسیک مجهز به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، ضربان قلب، فشارسنج، دماسنج (برای دمای پوست) و سنسور 3D Hall است. مورد دوم افزوده جدیدی به لیست است و اگرچه سامسونگ مشخص نکرده که چرا گلکسی واچ 6 کلاسیک جدید دارای سنسور 3D Hall است، اما کاملاً واضح است که برای ردیابی و موقعیت یابی دقیق تر استفاده می شود.

این در اصل یک سنسور موقعیت مغناطیسی سه بعدی است که می تواند قدرت میدان مغناطیسی را در محورهای x، y و z تشخیص دهد. به علاوه می تواند حرکات سه بعدی، خطی، زاویه ای و چرخشی را اندازه گیری کند. توجه به این نکته مهم است که سنسور دما را می توان برای مواردی بیش از دمای پوست استفاده کرد. سامسونگ API دمای پوست خود را برای توسعه دهندگان و شرکای خود باز کرده، بنابراین آنها می توانند برنامه هایی را با استفاده از این قابلیت جدید توسعه دهند. به عنوان مثال، برنامه Thermo Check به کاربران اجازه می دهد تا قبل از فرو بردن انگشتان پا، دمای غذا یا اقیانوس را اندازه گیری کنند.

از آنجایی که سنسور با مادون قرمز کار می کند، ساعت نباید با سطح تماس داشته باشد. حسگر موسوم به BioActive نیز برای اندازه گیری ترکیب بدن شما در این دستگاه وجود دارد. الکترودهای موجود در پایین ساعت و داخل دو دکمه به اندازه گیری آب از طریق امپدانس کمک می کند و ترکیب بدن شما را از نظر توده عضلانی بدون چربی، درصد چربی بدن، وزن آب، BMI و حتی میزان متابولیسم پایه ارزیابی می کند. انجام 2400 اندازه گیری برای پی بردن به آن ها فقط 15 ثانیه طول می کشد. آخرین، اما نه کم اهمیت، چند کلمه خوب در مورد موتور ویبره. به نظر می رسد بسیار قوی، واضح و دقیق است.

عمر باتری

عمر باتری یک کیسه مخلوط است. گلکسی واچ 6 کلاسیک از نظر ظرفیت کلی (425 میلی آمپر ساعت در مقابل 361 میلی آمپر ساعت) نسبت به گلکسی واچ 4 کلاسیک ارتقاء کوچکی ارائه می دهد. اما در مقایسه با گلکسی واچ 5 پرو، کاهش قابل توجهی دارد که دارای سلول 590 میلی آمپر ساعتی است. تجربه دست اول ما با ساعت در استفاده روزانه، کاهش رتبه گلکسی واچ 5 پرو را تایید می کند.

ما توانستیم تنها 48 ساعت یا کمی بیشتر از آن را با یک باتری کاملاً شارژ شده استفاده کنیم. برای زمینه، صفحه نمایش ساعت روی روشنایی خودکار، عملکرد افزایش به بیدار شدن فعال، حداقل یک تمرین 2 ساعته در فضای داخلی، چند قدم/پیاده روی در بیرون، اندازه گیری ضربان قلب هر 15 دقیقه و ردیابی خواب در شب تنظیم شده بود.

ما همچنین از حالت صرفه جویی در انرژی استفاده نکردیم – فقط اجازه دادیم باتری کاملا خالی شود. صفحه نمایش همیشه روشن زمان اجرا را به نصف کاهش می دهد. این تقریباً همان عمر باتری است که از واچ 4 کلاسیک دریافت می کنیم. از طرف دیگر، گلکسی واچ 5 پرو با یک بار شارژ حدود 72 ساعت زمان می‌برد، بنابراین غم‌انگیز است که ببینیم واچ 6 کلاسیک در این زمینه یک گام به عقب برداشته است.

نرم افزار One UI Watch 5

سیستم عامل تایزن مدت هاست که از بین رفته است، بنابراین دیگر دلیلی برای ذکر آن وجود ندارد. One UI Watch 5 جدید مبتنی بر Wear OS 4 گوگل شیک تر و روان تر از همیشه است. مطمئناً، تغییرات نسبتاً ناچیز از نسخه قبلی سیستم عامل هستند، اما ارزش توجه دارند. گلکسی واچ 6 کلاسیک جدید به طور قابل توجهی در ناوبری روزمره سریعتر و روانتر شده، که احتمالاً به دلیل سرعت کلاک بالاتر پردازش و 0.5 گیگابایت رم اضافی است.

از نقطه نظر رابط کاربری، چیز زیادی تغییر نکرده است. حتی شمایل نگاری هم همینطور است. اگرچه، یک تغییر جزئی اما قابل توجه در فونت وجود دارد. اکنون در بیشتر جاها پررنگ است و برای چشم ها تا حدودی راحت تر است. به هر حال، وقتی از لبه بالای نمایشگر به پایین می‌کشید، می‌توانید کلیدهای سریع را پیدا کنید، می‌توانید ویجت‌ها (یا کاشی‌ها، هر چیزی که دوست دارید آنها را نامگذاری کنید) را به دلخواه تنظیم و مرتب کنید. می‌توانید از حرکات تند کشیدن استفاده کنید یا حین چرخش قاب آن را بچرخانید. چرخش به چپ قاب از صفحه اصلی، صفحه اعلان را باز می کند.

در مورد “صفحه اصلی”، در واقع واچ فیسی است که شما انتخاب می کنید. مانند هر عرضه‌ی ساعت هوشمند جدید، سامسونگ واچ فیس های جدید طراحی شده را در دسته‌های مختلف ارائه می‌کند، بنابراین احتمالاً واچ فیس هایی را خواهید یافت که متناسب با استایل شما باشد. خوشبختانه، از آنجایی که Wear OS در حال رشد بوده، جامعه مودینگ نیز در حال رشد است. در Google Play تعداد زیادی واچ فیس سفارشی و قابل تنظیم پیدا خواهید کرد. کشیدن انگشت از پایین، کشوی برنامه را بیرون می‌آورد، که می‌تواند مطابق میل شما دوباره مرتب شود، در حالی که منوی تنظیمات عمومی هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند.

با این حال، بیشتر ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را می‌توان در اپلیکیشن Galaxy Wearable پیدا کرد. مواردی مانند مدیریت اعلان، صدا و لرزش، حساب‌ها و پشتیبان‌گیری، باتری و ویژگی‌های پیشرفته. منوی فرعی ویژگی های پیشرفته به شما امکان می دهد عملکرد دو دکمه را سفارشی کنید – دوبار فشار دادن، یک بار فشار دادن کوتاه یا فشار طولانی. سه حرکت مچ نیز وجود دارد که جدید نیستند. یکی برای پاسخ دادن به تماس ها، یکی برای رد کردن تماس ها و دیگری برای راه اندازی برنامه مورد نظر شما. ما متوجه شدیم که مورد دوم اغلب اشتباه می‌کند و ساعت اغلب یک حرکت ناخواسته را ثبت می‌کند.

در مجموع، جدیدترین نرم افزار سامسونگ را دوست داشتیم و این بار هیچ باگ آزاردهنده یا شکستن معامله ای پیدا نکردیم. در حالی که نسخه های قبلی مشکلاتی داشتند، به نظر می رسد این تکرار از این نظر بسیار پایدار و محکم است.

ویژگی ها و امکانات

اپلیکیشن سامسونگ Health و ویژگی های آن پیشرفت زیادی کرده است. این شرکت موارد حیاتی خود را گسترش داده و ردیابی تناسب اندام را در طول سال ها بهبود بخشیده است. برنامه Health در گوشی اندروید نیز از هر نظر صیقلی تر، آموزنده تر و بهتر است. با این حال، هنوز نمی‌توانیم از این واقعیت بگذریم که ویجت Samsung Health روی گوشی اطلاعاتی در مورد مراحل، خواب و ضربان قلب در چند روز یا هفته گذشته به شما نمی‌دهد. برای دیدن چنین آمار ساده ای باید برنامه اندروید را باز کنید.

در کنار اندازه گیری ECG و فشار خون، گلکسی واچ 6 کلاسیک جدید همچنین نظارت نامنظم قلب و اندازه گیری دمای پوست را در هنگام خواب به ارمغان می آورد. اولی بار دیگر فقط برای دارندگان گوشی های سامسونگ در دسترس است. در مورد خواب، سامسونگ تلاش کرده تا اندازه‌گیری‌های خواب خود را که خیلی دقیق نبودند، بهبود بخشد. اما این معمولاً در مورد دستگاه های خانگی صدق می کند.

در تجربه ما، شما فقط می توانید به کل داده های زمان خواب تکیه کنید – زمان خواب و بیدار شدن نیز بسیار دقیق هستند. داده هایی مانند خواب عمیق، خواب REM و غیره تا حد زیادی غیر قابل اعتماد هستند. به هر حال، علاوه بر امتیاز خواب موجود، که طبق گفته سامسونگ نیز بهبود یافته، یک مربی خواب نیز دریافت می کنید. هنگامی که یک هفته کامل از داده های خواب دریافت کردید، برنامه Health به شما مربیگری می دهد که بر رفع مشکلات خواب شما تمرکز دارد.

اینها می توانند بسیار متفاوت باشند – برنامه خواب ناسازگار، بیداری مکرر، نداشتن خواب عمیق کافی و غیره. هنگامی که نرم افزار خواب شما را تجزیه و تحلیل می کند، یک نماد حیوان خواب و نکاتی در مورد چگونگی بهبود خواب شما به شما اختصاص می دهد. در صورتی که ساعت شما به لوازم خانگی هوشمند متصل است، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که به‌طور خودکار حالت خواب را فعال کند، که اعلان‌های تلفن شما را قطع می‌کند و چراغ‌های خانه را خاموش می‌کند.

یک منطقه ضربان قلب شخصی جدید نیز در منو جدید است. این ساعت نواحی ضربان قلب را برای شما شناسایی می‌کند (از آنجایی که بسته به سطح آمادگی جسمانی و سن شما و سایر عوامل متفاوت است) و در دویدن بعدی شما را راهنمایی می‌کند تا بتوانید در محدوده ضربان قلب مورد نظر بمانید. حتی می توانید یک برنامه تمرینی سفارشی بسازید.

عملکرد نامنظم ریتم قلب که قبلاً ذکر شد محدود به کشورهای خاصی است زیرا به گواهینامه اضافی از نهادهای نظارتی محلی نیاز دارد. در حال حاضر، تنها کاربران آرژانتین، آذربایجان، کاستاریکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، گرجستان، گواتمالا، هنگ کنگ، اندونزی، پاناما، امارات متحده عربی و همچنین کره و ایالات متحده می توانند از این ویژگی استفاده کنند. در بازارهای دیگر، این قابلیت تنها در پس‌زمینه کار می‌کند و در صورت تشخیص ریتم نامنظم، اعلان‌ها را برای کاربران ارسال می‌کند.

دو نکته در اینجا قابل ذکر است؛ درست مانند ECG و فشار خون، ویژگی IHR فقط با گوشی های سامسونگ به همراه برنامه اضافی Samsung Health Monitor که فقط از گلکسی استور قابل دانلود بوده، کار می کند. البته سامسونگ بیان کرده که از همه این ویژگی‌ها نمی‌توان برای تشخیص یا درمان برخی بیماری‌ها استفاده کرد. آنها فقط برای راهنمایی شما و تشویق شما به مراجعه به یک پزشک دارای مجوز استفاده می شوند. این ساعت همچنین دارای قابلیت Fall Detection است. واچ 6 کلاسیک در صورت تشخیص افتادن در حین تمرین، فعالیت روزانه عادی یا حتی هنگام خواب، می تواند به خدمات اضطراری هشدار دهد. همچنین می تواند با فردی از لیست تماس اضطراری شما تماس بگیرد.

وقتی نوبت به اندازه گیری ترکیب بدن می رسد، چیز جدیدی نیست یا ارزش غواصی در آن را ندارد. هیچ تغییری در نحوه اندازه گیری توده بدون چربی، آب و چربی بدن شما توسط ساعت وجود ندارد. این بسیار نادرست است، همانطور که معمولاً در مورد این دستگاه های خانگی وجود دارد، و بسته به مقدار آب یا غذایی که در طول روز مصرف کرده اید کاملاً ناسازگار است. به همین دلیل است که سامسونگ توصیه می کند این کار را در صبح هنگام ناشتا و قبل از نوشیدن آب انجام دهید.

باید اذعان کنیم که اگرچه اندازه‌گیری‌های ترکیب بدنی عمیقاً ناقص هستند، اما همچنان می‌توانند توسط کاربران برای ردیابی پیشرفت در طول زمان و داشتن یک نقطه ورودی استفاده شوند. واچ 6 کلاسیک، مانند مدل های قبلی خود، از صدها فعالیت و ورزش پشتیبانی می کند، اما ما تشخیص خودکار را ضعیف دیدیم. به ندرت شروع به ضبط یک تمرین خودکار می کرد. اما همیشه می توانید یک جلسه دستی را شروع کنید، البته. در اینجا اطلاعاتی از یک پیاده روی سریع آورده شده است. شما اطلاعات زیادی دریافت می کنید – از فاصله و سرعت گرفته تا ارتفاع و شرایط آب و هوایی. با فعال بودن GPS می توانید مسیر را نیز ضبط کنید. داده های فیزیولوژیکی زیادی نیز وجود دارد که باید از آنها گذشت.

جمع بندی

گلکسی واچ 6 کلاسیک موارد منحصر به فرد کمی نسبت به گلکسی واچ 6 دارد. قاب چرخان جذاب است اما از زمان گلکسی واچ 4 کلاسیک، طرفداران ساعت‌های هوشمند سامسونگ با آن آشنا شده‌اند. بنابراین اگر تفاوت‌های اندازه برایتان اهمیتی ندارد، شما می‌توانید به گلکسی واچ 6 معمولی نیز فکر کنید. تفاوت اصلی این ساعت با تولیدات گذشته در این است که ساعت 47 میلی‌متری واچ 6 کلاسیک، بزرگترین ساعت سامسونگ تاکنون است. بنابراین صفحه نمایش بزرگی در آن وجود دارد. حقیقتاً استفاده از آن با وجود قاب چرخان، صفحه نمایش لمسی و دکمه‌ها، یک تجربه‌ خاص است.

با این حال، کاهش عمر باتری و قیمت بالای نسخه کلاسیک دو نقطه ضعف قابل توجه است. رابط کاربری پیشرفته One UI نسبت به Wear OS و ادغام عمیق با برنامه های گوگل ممکن است برای توجیه عمر باتری دو روزه برای برخی از کاربران کافی نباشد. اما در صورتی که برای شما مشکلی نیست، گلکسی واچ 6 کلاسیک یک توصیه آسان و بدون شک یکی از بهترین تجربه های اندروید در مچ است.

مزایا

  • شیشه یاقوت کبود و کیفیت ساخت خوب و بند بهبود یافته
  • صفحه نمایش OLED بزرگتر و روشن تر با حاشیه نازک تر
  • بازگشت قاب چرخشی به ساعت
  • مجموعه گسترده ای از سنسورها با ویژگی های پیشرفته ردیابی سلامت، از جمله دمای پوست
  • One UI Watch صیقلی‌تر از همیشه، مدیریت اعلان‌ها عالی و ادغام عالی با برنامه‌های گوگل

معایب

  • بسیار گران قیمت است
  • اندازه گیری ECG، IHR و فشار خون فقط با گوشی های سامسونگ کار می کند
  • اندازه گیری ترکیب بدن دقت مشکوکی دارد
  • عمر باتری ممکن است یک پله بالاتر از واچ 4 کلاسیک باشد، اما نسبت به واچ 5 پرو کاهش یافته است.
منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا