نرم افزار و اینترنت

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس روی ویندوز در سال 2023

امروزه ضبط و ذخیره خاطرات آسان تر از همیشه است. اکنون اکثر گوشی های هوشمند دارای دوربین های بسیار توانمندی هستند و به اندازه ای کوچک هستند که در جیب قرار می گیرند. اما به همان اندازه که این دوربین ها خوب هستند، همیشه چیزی وجود دارد که ممکن است بخواهید آن را تغییر دهید، برش دهید یا به طور کامل تغییر دهید، و اپلیکیشن های ویرایش عکس به شما این امکان را می دهند.

در حالی که اپلیکیشن هایی برای آن در گوشی های هوشمند وجود دارد، کامپیوترها همچنان تجربه‌های توانمندتری را در بیشتر مواقع ارائه می‌کنند، و ما برخی از بهترین اپلیکیشن هایی را که می‌توانید برای ویرایش عکس در ویندوز استفاده کنید، گردآوری کرده‌ایم. چه یک عکاس حرفه ای باشید و چه بخواهید یک ویرایش سریع انجام دهید، مطمئناً چیزی را که دوست دارید اینجا پیدا خواهید کرد. البته ممکن است برخی از این اپلیکیشن ها نیاز به پرداخت داشته باشند، بنابراین بستگی به نیازها و بودجه شخصی شما دارد.

Adobe Creative Cloud (فتوشاپ و لایت روم)

آیا واقعاً انتظار داشتید اپلیکیشن دیگری در صدر این لیست قرار گیرد؟ Adobe Creative Cloud که شامل فتوشاپ است، استاندارد واقعی برای ویرایش عکس، چه در ویندوز یا مک است. فتوشاپ یکی از پیشرفته‌ترین ابزارهای ویرایش عکس است که همه چیز را از ویرایش‌های اولیه گرفته تا تصاویر لایه‌ای پیشرفته و ترکیب بندی ارائه می‌دهد، از جمله ویژگی‌های هوشمندی که توسط Adobe Sensei مانند انتخاب اشیا هوشمند ارائه می‌شود.

حتی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در فتوشاپ (در نسخه بتا) با نام هوش مصنوعی مولد Firefly وجود دارد. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید از هوش مصنوعی برای افزودن یا حذف عناصر، افزایش عرض و ارتفاع تصویر و حتی حذف پس‌زمینه استفاده کنید. فتوشاپ بر روی یک مدل اشتراک مرتبط با Adobe Creative Cloud فروخته می‌شود (اگرچه می‌توانید فقط برای فتوشاپ هزینه کنید)، که به این معنی است که برای استفاده از آن باید هزینه‌ای را پرداخت کنید.

اما شما اغلب به‌روزرسانی‌های بزرگی را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید دریافت می‌کنید، و رویدادهایی مانند Adobe MAX معمولاً اخبار زیادی را به همراه دارند.  علاوه بر این، فتوشاپ این پتانسیل را دارد که با بقیه مجموعه Creative Cloud ادغام شود. به عنوان مثال، می توانید فایل های PSD را برای استفاده در Adobe Illustrator اکسپورت کنید. به علاوه، فتوشاپ کراس پلتفرم است، بنابراین روی ویندوز، مک و حتی آیپد نیز وجود دارد.

GIMP

فتوشاپ ممکن است عالی باشد، اما اگر به فکر صرف صدها دلار در سال برای ویرایش عکس های خود نباشید، چه؟ اینجاست که GIMP وارد تصویر می شود، که یکی از محبوب ترین ابزارهای ویرایش عکس منبع باز است. درست مانند فتوشاپ، GIMP ابزارهای زیادی را برای کار در اختیار شما قرار می دهد و رابط کاربری آن برای فتوشاپ نیز بسیار آشنا به نظر می رسد.

منبع باز بودن آن بدان معناست که دانلود به صورت رایگان بوده و به گونه ای طراحی شده که با سایر نرم افزارهای منبع باز مرتبط با انتشار دسکتاپ مانند Inkscape، SwatchBooker و Scribus به خوبی کار کند. GIMP همچنین به گونه‌ای طراحی شده که توسط افزونه‌های شخص ثالث تقویت شود، بنابراین اگر ویژگی‌ای وجود دارد که نمی‌توانید از درون جعبه پیدا کنید، ممکن است بتوانید آن را به صورت رایگان نیز اضافه کنید.

اگر نمی‌دانید چگونه از آن استفاده کنید، صفحه‌ای با آموزش‌های GIMP فراوان برای شروع کار با برنامه وجود دارد. GIMP روی تمام پلتفرم هایی که فتوشاپ انجام می دهد و برخی دیگر کار می کند. این در لینوکس، مک اواس و ویندوز در دسترس است.

Paint.NET

برنامه‌های ویرایش عکس از نظر منابع بسیار سنگین هستند، بنابراین اگر یک کامپیوتر ویندوز مبتنی بر ARM دارید، ممکن است متوجه شوید که عملکرد بیشتر این برنامه‌های اختصاصی بسیار پایین می‌آید. اگرچه فتوشاپ برای ویندوز روی Arm بهینه شده، اما ممکن است عملکرد آن مانند زمانی که از یک رایانه قدیمی استفاده می‌کردید، وجود نداشته باشد. خوشبختانه لازم نیست اینطور باشد.

Paint.NET یکی دیگر از نرم افزارهای رایگان ویرایش عکس است که ابزارهای زیادی از جمله پشتیبانی از لایه‌ها، فیلترها و افکت‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که می‌توانید روی تصاویر اعمال کنید. مهم‌تر از همه، Paint.NET برای پردازنده‌های ARM دوباره کامپایل شده، بنابراین در دستگاه‌هایی مانند سرفیس پرو ایکس یا سامسونگ گلکسی بوک گو با سرعت اصلی اجرا می‌شود.

Polarr

در حالی که همه اینها اپلیکیشن های عالی برای دسکتاپ یا لپ‌تاپ رایج ویندوز با صفحه کلید و ماوس هستند، دستگاه‌های زیادی با صفحه نمایش لمسی وجود دارند که می‌توانند برای ویرایش‌های کوچک‌تر نیز استفاده شوند. خواه تغییر رنگ، برش، چرخش، افزودن متن یا افکت‌ها باشد، کارهای زیادی می‌توانید با این روش ورودی بصری‌تر انجام دهید.

Polarr در میان اپلیکیشن هایی که برای تاچ در مایکروسافت استور طراحی شده اند، یک برنامه واقعی است. ممکن است تمام ویژگی‌های برنامه‌های پیشرفته‌تر را نداشته باشد، اما تعداد زیادی کنترل در دسترس هستند که استفاده از آنها با لمس و تجسم در پرواز بسیار آسان است. برای مثال، عملکرد فوق‌العاده‌ای نسبت به رقبایی مانند Photoshop Express دارد، بنابراین همه چیز واقعاً روان به نظر می‌رسد و لازم نیست منتظر بمانید تا برنامه تغییرات شما را پردازش کند تا آنها را ببینید.

همچنین دارای ویژگی هایی مانند ماسک، پوشش، تنظیمات دقیق برای رنگ ها و نور، و موارد دیگر. این یک ویرایشگر بسیار توانا است. متأسفانه، برای برخی از ویژگی‌ها پولی پرداخت می‌شود، اگرچه می‌توانید بدون اکسپورت هر چقدر که می‌خواهید آنها را آزمایش کنید، و قبل از پرداخت هزینه، یک اکسپورت “حرفه‌ای” رایگان دریافت می‌کنید.

Luminar Neo

Photoshop ممکن است یکی از محبوب ترین نرم افزارهای ویرایش عکس باشد، اما Luminar Neo by Skylum نیز وجود دارد. این برنامه ای است که همه چیز در مورد خلاقیت درونی شماست. Luminar Neo رابط کاربری بسیار آسان برای استفاده دارد و مجهز به هوش مصنوعی است، بنابراین می تواند در انجام کارهای رایج ویرایش عکس مانند جایگزینی آسمان، بهبود مناظر و پرتره به شما کمک کند.

ابزارهای ویرایش زیادی مانند فتوشاپ نیز دارد، مانند پاک کن، ابزار ساختار، ابزار رنگ و ابزار توسعه. حتی از پیش تنظیم های چند شکلی نیز وجود دارد، بنابراین می توانید نتایج سطح حرفه ای را با کلیک کمتر دریافت کنید. Luminar Neo هر چند وقت یکبار به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های جدید دریافت می‌کند، بنابراین ارزش زیادی در آن وجود دارد. مانند فتوشاپ، کراس پلتفرم است و می توانید از آن در ویندوز، مک او اس یا به عنوان یک افزونه ساده در Photoshop و Lightroom استفاده کنید.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا