نرم افزار و اینترنت

گوگل ویژگی های اتصال جدید را برای دستگاه های شما ارائه خواهد کرد

در نمایشگاه CES 2022، گوگل برنامه‌های آتی خود را برای آسان‌تر کردن اتصال دستگاه برای تلفن‌های اندروید، کروم بوک، تلویزیون‌های اندروید و ساعت‌های هوشمند Wear OS به اشتراک گذاشت.

گوگل با هدفون‌های Fast Pair برای بلوتوث شروع می‌کند، هدفون‌هایی که به‌طور خودکار با کروم بوک شما جفت می‌شوند یا حتی از گوشی اندرویدی شما برای راه‌اندازی یک کروم بوک جدید استفاده می‌کنند که تمام اطلاعات مورد نیاز دستگاه‌های جفت‌شده و گذرواژه‌های Wi-Fi را در اختیار آن قرار می‌دهد. این باید در هفته های آینده در دسترس باشد. با نگاهی به چند ماه آینده، دستگاه‌های هوشمند دارای Matter از جفت شدن با دستگاه‌های Google TV یا Android TV شما پشتیبانی می‌کنند.

باز کردن قفل کروم بوک با استفاده از تلفن اندرویدی مدتی است که یک ویژگی بوده، اما گوگل می‌خواهد آن را در ساعت هوشمند Wear OS شما نیز فعال کند. این ساعت می‌تواند نه تنها کروم بوک، بلکه گوشی اندرویدی شما را بدون داشتن آن‌ها در اطراف شما باز کند.

از سوی دیگر، گوشی‌های سامسونگ و پیکسل، پشتیبانی گسترده‌تری از ویژگی‌های کلیدی دیجیتال خودرو خواهند دید. گوشی های مجهز به UWB حتی می‌توانند قفل وسیله نقلیه BMW شما را (تا زمانی که از فناوری پشتیبانی می‌کند) را فقط با نزدیک شدن به درب خودرو باز کنند. به اشتراک گذاری کلید ماشین مجازی خود با دوستان و خانواده نیز گزینه ای است که آنها نیاز به قرض گرفتن ماشین شما دارند. علاوه بر این، خودروهای ولوو یکی از اولین خودروهایی خواهند بود که عملکردهای راه دور را با استفاده از دستگاه اندرویدی شما ارائه می دهند. درست مانند اتوماسیون خانگی خود، می توانید قبل از ورود به ماشین، ماشین خود را از قبل گرم کنید یا AC را روشن کنید.

هدف غول جستجو این است که پخش محتوا را در دستگاه‌های مختلف کمی هوشمندتر و یکپارچه‌تر کند. به عنوان مثال، اگر از هدفون بلوتوث خود برای تماشای فیلم در تبلت خود استفاده می کنید و تماسی با تلفن شما برقرار می شود، سیستم فیلم را متوقف می کند و تماس را از تلفن شما می گیرد و پس از آن بدون نیاز به لمس چیزی ادامه می دهد. در ماه های آینده برای هدفون های پشتیبانی شده در دسترس قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، گوگل می‌خواهد کروم کست ها را در دستگاه‌های بیشتری مانند تلویزیون، بلندگوهای هوشمند و غیره بسازد. Bose یکی از اولین شرکت هایی است که بلندگوها و ساندبارها را با عملکرد کروم کست منتشر می‌کند.

آخرین، اما نه کم‌اهمیت، گوگل این امکان را فراهم می‌کند که با گوشی اندرویدی شما بدون داشتن آن، تعامل داشته باشید. برای مثال، می‌توانید با استفاده از Phone Hub به پیام‌ها پاسخ دهید بدون اینکه نیازی به نصب برنامه مذکور در کروم بوک خود نیز داشته باشید. بدون پرداختن به جزئیات، گوگل همچنین قول داده است که در اواخر سال جاری برخی از ویژگی های اتصال پیشرفته را برای رایانه های ویندوزی نیز ارائه دهد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا