فناوری

یوتیوب می‌خواهد از موسیقی تولید شده با هوش مصنوعی بدون دردسر کپی‌رایت بهره ببرد

یوتیوب به سرعت در حال تبدیل شدن به خانه ای برای موسیقی های تولید شده توسط هوش مصنوعی است و این سرویس در تلاش است تا تعادلی بین طرفداران این فناوری و برچسب هایی که مشتاق محافظت از کپی رایت خود هستند، ایجاد کند. این شرکت و شرکای مانند Universal Music Group (UMG) مجموعه ای از اصول موسیقی هوش مصنوعی را معرفی کرده اند. در تئوری، این رویکرد پذیرش را تشویق می‌کند و در عین حال هنرمندان را دستمزد می‌گیرد.

برای شروع، یوتیوب معتقد است که “هوش مصنوعی اینجاست” و باید یک استراتژی “مسئولانه” داشته باشد. بر این اساس، در حال تشکیل یک انکوباتور هوش مصنوعی موسیقی است که بر استراتژی شرکت تأثیر خواهد گذاشت. UMG و هنرمندانی که آن را نمایندگی می‌کند (از جمله Rosanne Cash، Yo Gotti و دارایی فرانک سیناترا) به جمع‌آوری اطلاعات از آزمایش‌های هوش مصنوعی یوتیوب کمک خواهند کرد.

یوتیوب همچنین می‌گوید موسیقی هوش مصنوعی باید شامل “حفاظت‌های مناسب” در برابر نقض حق کپی رایت باشد و همچنین باید “فرصت‌هایی” را برای شرکایی که می‌خواهند درگیر شوند، فراهم کند. در حالی که غول ویدیویی جزئیاتی از این اقدام را ارائه نکرده، اما پیشنهاد کرده که بر اساس سیستم Content ID ساخته شود که به دارندگان حقوق کمک می کند مطالب خود را پرچم گذاری کنند.

علاوه بر این، یوتیوب مدعی است که سیاست‌های محتوایی و ساختار ایمنی خود را برای انطباق با هوش مصنوعی تغییر خواهد داد. این شرکت قبلاً سیستم‌هایی برای شناسایی سوء استفاده از کپی رایپ، اطلاعات نادرست و سایر موارد نقض دارد، اما قصد دارد منابع بیشتری را در این روش‌ها سرمایه‌گذاری کند. اصول در حال حاضر مبهم هستند و کار زیادی برای تغییر موضع یوتیوب انجام نمی دهند. با این حال، جزئیات بیشتری از جمله سیاست‌ها، فناوری‌های خاص و کسب درآمد برای سازندگان در ماه‌های آینده ارائه می‌شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا